Ярослав Мигаль – ні народний, ні заслужений, зате наскрізь творчий | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ярослав Мигаль – ні народний, ні заслужений, зате наскрізь творчий
Мигаль Ярослав
Ярослав Мигаль – ні народний, ні заслужений, зате наскрізь творчий
Мистецький керівник Львівського муніципального камерно-симфонічного оркестру “Леополіс”
15 березня 2008, субота
Поширити у Facebook

В оселі віолончелістів Ярослава Мигаля та Міли Ісакової все підпорядковано музиці: інструменти, ноти, афіші, меблі, квіти, дерева під вікнами, картини і навіть… кіт.
Ярослав Мигаль – ні народний, ні заслужений, зате наскрізь творчий

Спитаєте: “Чи так буває?”. Відповім: “Так!”. Бо бачила все на власні очі.

47-річний Ярослав, мистецький керівник Львівського муніципального камерно-симфонічного оркестру “Леополіс”, його дружина Міла, директор колективу, багато гастролюють – “Леополіс” грає за рік від сорока до шістдесяти концертів. Подружжя привозить сувеніри, картини, кімнатні квіти (є навіть авокадо – так звана алігаторова груша) та дерева.

Найперше Мигаль показує мені старовинні арфу (кінця XIX століття), яку йому залишила, виїжджаючи за кордон, приятелька, та віолончель, датовану 1786 роком. Арфа, розповідає Ярослав, не просто так стоїть у куточку, а “працює”. Торік інструмент позичали у “Дзиґу” – для участі в інсталяції. Старенька барокова віолончель – теж “поважна пані”. Виготовив її знаний у світі австрійський майстер Маттіас Кльоц (Klotz), що підтверджують документи, датовані 1924 роком.

Пан Мигаль кілька років грав на інструменті Кльоца, а потім придбав інструмент роботи львівського майстра Мирослава Пуцентели, який торік отримав другу нагороду (першої не було) на конкурсі імені П.І. Чайковського у Москві – як майстер із виготовлення альта. За словами Ярослава, й вітчизняні майстри навчилися добре робити інструменти. Серед них – Мирослав Пуцентела, який вчився три роки в італійській Кремоні, де творив великий Страдіварі.

Звернув мою увагу пан Мигаль і на раритетні, єдині в Україні звукові колонки. Таких, за словами керівника “Леополіса”, у світі шість, може, сім: “Їх розробляли в інституті імені Попова в Москві – ще за Радянського Союзу для виставки в Італії”. Спеціально для мене Ярослав підключає колонки: звук – супер!

Зберігає керівник “Леополіса” й афіші. Їх багато – майже з усіх виступів: і в Україні, і за кордоном. Деякі – з автографами. Наприклад, скрипаля, альтиста і диригента Ігоря Ойстраха: “Спасибо за прекрасный совместный концерт”.

Роздивляюся маску, що прикрашає одну із стін. “Це справжнісінька венеційська, – говорить Ярослав. – Ми довго шукали, вибирали найгарнішу. Сподобалася ця…”.

Увагу привертає портрет російського письменника Антона Чехова. “Це робота нашого друга – Олега Дергачова, – пояснює пан Мигаль. – Цікава вона тим, що зображення Чехова складене із 16 фрагментів-картинок”. Розповідає музикант про картину Петра Сипняка, яку художник приніс Ярославові у подарунок: “Це вам презент – гарно граєте”.

А ще на стінах – картини Ореста Скопа, Олега Денисенка, Ольги Блажко. Зауважую також кілька робіт відомого львівського фотохудожника Олексія Іутіна. На одній із них – віолончеліст Мигаль.

Зауважую у вітальні цікаву шафку для посуду – вона без скла. “Це, – тлумачить мені пані Міла, – щоби зручніше було діставати посуд. У нас часто бувають гості…”. А поруч із шафою – великий стіл, довкола якого… “музикують” стільці. Чому “музикують”? Бо на їх спинках – ліри!

Господарі показують невеличку доглянуту земельну діляночку під вікнами квартири. Вона засаджена деревами і квітами, привезеними з-за кордону – з Німеччини, Польщі та Франції. Там росте велике тюльпанове дерево, якому шість років. А також - піхта, ялинки, горіхи. “Влітку тут рай, – усміхається Ярослав. – Усе цвіте! Прибігають по горішки білочки. Навіть не відчувається, що живемо у центрі міста. Міла любить рослини. В нас багато лілій, є троянди. На жаль, на все це не маємо часу...”.

Поки роздивляюся, що до чого, дає про себе знати чорне пухнасте чудо на ім’я Маркус. Кошенятко, розповідає пані Міла, знайшли на вулиці. Позаяк “Леополіс” робив на той момент звукозапис із режисером, котрого звали Маркус, подружжя вирішило “увічнити” цю подію. Відтоді вже чотирнадцять років хвостатий Маркус тішить господарів своєю присутністю.

Насамкінець розпитую Ярослава Мигаля про “заслуги перед батьківщиною”. “Ні, – правильно розуміє мене віолончеліст. – Я не є ні народним, ні заслуженим, ні лауреатом. Хоча, напевно, звання не зашкодило б. Можливо, бюрократи тоді б із нами більше рахувалися…”.

Довідка «ВЗ»

Ярослав Мигаль – художній керівник Муніципального камерного оркестру “Леополіс”. Народився в 1961 році у Львові. Закінчив Львівську консерваторію (клас віолончелі професора Євгена Еммануїловича Шпіцера). У 1996 році заснував оркестр “Леополіс”. Колектив виступає у найпрестижніших концертних залах не тільки в Україні, а й у Польщі, Франції, Бельгії, Голландії, Німеччини та Австрії. Записав 20 компакт-дисків, серед яких 2 світові прем’єри: опера “Алкід” Дмитра Бортнянського та ораторія “Земля обітована” Жюля Массне.

Останній цікавий проект “Леополіса” – прем’єрна концертна постановка на сцені Львівського оперного театру опери Вольфганга-Амадея Моцарта “Весілля Фігаро” за участю сімох солістів оперних театрів Німеччини. У найближчих планах – концерт “Серенади весни” у Львівській філармонії і гастролі.


Автор: Тетяна Козирєва
Виконавці: Ярослав Мигаль
Джерело: Газета "Високий Замок"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110815_010.jpg