Конкурс Горовиця шукає і свою «суперзірку» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Конкурс Горовиця шукає і свою «суперзірку»
Злотник Олександр
Конкурс Горовиця шукає і свою «суперзірку»
17 квітня 2010, субота
Поширити у Facebook

У Національній філармонії України проходить VIII Міжнародний конкурс молодих піаністів імені Горовиця. Нинішнього року конкурс відзначає 15-ліття і приймає 82 піаністів з 18 країн світу. Серед яких Україна, Росія, Корея, Китай, США, Франція, Греція, Мексика... Цей музичний огляд прийшов в Україну з річним запізненням. Мав відбутися ще в 2009-му, але у зв’язку з проблемами фінансування його перенесли на поточний рік.

З 2004-го київський форум входить у Всесвітню федерацію міжнародних музичних конкурсів. Для дальшого росту своїх переможців конкурс Горовиця також заснував музичний фестиваль «Віртуози планети», в якому беруть участь лауреати перших премій і Гран-прі конкурсів членів Всесвітньої федерації.

На пострадянському просторі лише три схожих заходи такого рівня: конкурс імені Чайковського, конкурс Горовиця, а також конкурс піаністів у Тбілісі. Потрапити у Всесвітню федерацію так само складно, як в елітарний клуб. Лише 128 конкурсів входять у цю федерацію за наявності тільки офіційних
20 000 світових музичних оглядів.

За 15 років існування українського конкурсу в ньому брало участь понад 1000 музикантів із 32 країн світу (у категоріях «Горовиць-дебют», молодшій, середній та старшій групах).

Нинішнього року за результатами відбірного туру з 200 поданих заявок було відібрано 28 учасників до середньої групи (віком 14—19 років) і 54 — до старшої (16—33 роки). Наймолодша учасниця — піаністка з Німеччини Геттлер Анник (14 років), а найстарший — 33-річний кореєць Пак Еун Шик.

Оцінює конкурсантів журі у складі музикантів із Великобританії, Китаю, Росії, України, США, Франції, ПАР. Очолив журі ректор Київського інституту музики ім. Глієра, композитор Олександр Злотник.

Говорить Юрій ЗІЛЬБЕРМАН, генеральний директор конкурсу:

— Підготовка до змагань такого рівня в піаніста-музиканта забирає, як правило, щонайменше півтора року. Наш конкурс також вирізняється програмними вимогами, тому що цього року трохи ускладнений.

А журі нинішнього року дуже представницьке. У ньому поєднані дві вікові гілки. Це і шановні педагоги, і піаністи, які концертують.

Уже традицією є те, що голова журі — композитор. Цього разу наш рідний, до того ж він ректор Київського інституту музики ім. Р.Глієра. Якщо порушити болюче питання фінансування... На сьогодні фінансування від Мінкульту немає. Допомогли люди, котрі вже не перший рік співпрацюють із нами. Це свідчить про те, що наша нація одужує, і класичне мистецтво, на щастя, починає ставати більш затребуваним.

Напередодні проведення конкурсу виникла ідея дати в «Інтерконтиненталі» доброчинний концерт. Погодилися виступити деякі випускники інституту Глієра, у тому числі Тіна Кароль, Василь Лазарович, В’ячеслав Полянський, переможці конкурсу Горовиця. На жаль, зібралося лише двадцять чоловік, які й погодилися витратити гроші на квиток. Дебет-кредит не склався.

— Я став свідком того, як Юрію Абрамовичу доводилося долати всі ці труднощі, — каже голова журі конкурсу Олександр ЗЛОТНИК. — Надзвичайно складно провести сьогодні такий великий захід, як цей конкурс.

Що ж до учасників, то організатори прагнули, аби українців цього разу було більше. Це шанс — взяти участь у такому великому міжнародному змаганні, тим паче в себе вдома. Бо щоб поїхати на міжнародний конкурс за кордон, потрібні чималі гроші. А тут — удома. І переможець конкурсу Горовиця вже стає на одну сходинку з лауреатами престижних світових змагань, таких як конкурс Клайберна, Міжнародний конкурс піаністів у Хамамацу, королеви Єлизавети.

Багато обдарувань цього разу приїхало з Китаю, Кореї, Росії. Чудова піаністична школа в Білорусі, багато вихідців із цієї країни стали в минулому лауреатами конкурсу Горовиця. Також є музиканти з Німеччини, Франції та США. Масовий «десант» зі Сходу, і це вже звично. Якщо 50 млн. людей займаються фортепіано, то, природно, серед них є яскраві таланти. До того ж там і держава проявляє серйозну опіку, і майже в усіх загальноосвітніх школах Японії гра на якомусь інструменті обов’язкова.

Загалом конкуренція серед учасників серйозна. У третьому оркестровому турі конкурсу Горовиця та в середньої і старшій вікових групах має залишитися по шість чоловік. Це вже лауреати, які виграли щасливий квиток. Але це й небувала фізична напруга для юнаків і дівчат. Наприклад, лауреати старшої групи грають по два концерти з Академічним симфонічним оркестром (диригент Микола Дядюра). А лауреати середньої групи виступлять у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України (диригент Володимир Сіренко).

Юрій Зільберман каже, що на конкурсі Горовиця є таке поняття як «інфекція». Адже молодий музикант, котрий виступив на великій сцені із симфонічним оркестром, почув оплески, відчув емоційну напругу, — вже заражений цією «інфекцією генія». Попереду в лауреатів — концерти у Польщі, у Франції.

З новацій — проект Hostfamilies in Ukraine (координатор Олена Кисельова). Відповідно до цієї новації, приїжджі конкурсанти живуть не в готелі, а в сім’ях. Це робиться насамперед для безпеки учасника, бо в такому разі сім’я за нього вже відповідає. А ще — для того, аби піаністи змогли ближче познайомитися з країною, в якій перебувають. Ідея хороша, та поки що до проекту долучилися лише три сім’ї.


Автор: Катерина Константинова
Діячі мистецтв: Олександр Злотник
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_112.jpg