«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Національна заслужена академічна капела України
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
9 квітня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Концертне виконання опери Гектора Берліоза «Засудження Фауста» 10 квітня у Національній опері стане головною оперною подією у рамках міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні — 2019».
 
 
«Цю постановку ми з французькими партнерами готували майже рік, — уточнює «Україні молодій» продюсер проекту Олександр Пірієв. — Вперше на оперній сцені України — світовий шедевр і безпрецедентна для музичного світу мистецька подія: понад 150 артистів та міжнародний, досконало відібраний склад солістів».
 
На київській оперній сцені одночасно виступатимуть: головний оркестр країни — ювіляр Національний симфонічний оркестр (диригент — Володимир Сіренко), який відзначив 100-ліття заснування минулоріч, та збагачений такою ж кількістю творчих літ головний хор — капела «Думка» і великий дитячий хор Українського радіо. 
 
«Ми обрали популярне в Європі саме концертне виконання, а очолити подію запросили одного з найвідоміших диригентів України — маестро Володимира Сіренка, — каже Олександр Пірієв. — Твір класика французької музики Берліоза «Засудження Фауста» допомагає краще пізнати глибокий зміст тексту класика німецької літератури Ґете. Легенду про Фауста Берліоз прочитав не стільки як релігійно-філософський твір, скільки як романтичну історію, яка дала простір його неприборканій композиторській фантазії».
 
Фауст — чи то спритник, який умів задурювати голови іншим, чи дійсно видатний учений, — жив наприкінці XV — у першій половині XVI століття в Європі. Сліди його перебування залишилися у Німеччині, будинок Фауста показують і в сучасній Празі.
 
Неначе у Краківському університеті, де вчився «практичній магії», уклав угоду із самим дияволом, який потім супроводжував його у подорожах в образах коня чи собаки. Коли термін угоди з Мефістофелем збіг — йому довелося віддати і тіло.
 
Зрозуміло, що такий колоритний персонаж і містичний ореол навколо нього не могли не привернути увагу митців. Уже у другій половині XVI століття з’явилася перша п’єса про Фауста авторства англійського драматурга Кристофера Марло.
 
А німецький просвітитель Лессінг вперше задумав закінчити свою драму порятунком Фауста, але не встиг. Найвідоміший «Фауст» — авторства Іоганна Вольфганга Гете, який з дитинства знав народні оповідки про містика, а потім створював свій філософський твір майже 60 років.
 
У коловорот міркувань про сенси життя він ввів і образ звабленої та залишеної Фаустом довірливої Маргарити.
 
Переклад першої частини «Фауста» Гете у Парижі з’явився наприкінці 1827 року і захопив 24-річного Берліоза. Уже наступного року влітку композитор написав баладу Маргарити про Фульського короля, ще десь через півроку він закінчив 8 сцен із «Фауста». У початковому варіанті створив своєрідну музику до драми: порівняно невеликі пісні, хори і танці.
 
І лише через роки, у 1845-му, народився задум оригінального великого твору драматичної легенди «Засудження Фауста», яка поєднала риси ораторійного та оперного жанру з розгорнутими аріями, ансамблями, грандіозними хорами і балетними сценами, які були властиві великій французькій опері. 
 
Прем’єра відбулася 6 грудня 1846 року в театрі Комічної опери в Парижі, композитор диригував, не здобувши при першому представленні належного визнання від публіки. Трохи згодом «Засудження Фауста» стали сприймати як геніальну вершину творчості Гектора Берліоза, яка вражає новаторством багатого інструментування.
 
Солістами концертного виконання «Засудження Фауста» у Національній опері України будуть: Маргарита — Дельфін Айдан (сопрано, Франція), Фауст — Олександр Чувпило (тенор, Україна), Мефістофель — Лоран Аркаро (бас-баритон, Франція), Брандер — Олександр Харламов (бас, Україна). Організатори: Національна концертна агенція UKR Artists, Посольство Франції в Україні та Французький інститут в Україні. 






Автор: Валентина САМЧЕНКО
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка", Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Україна молода



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg