В "ЛАБІРИНТІ" музики і таланту | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
В
Квартет народних інструментів
Пірієв Олександр Валерійович
Діденко Євгеній
Грибан Євгеній
Кузь Андрій
Нефедов Сергій Юрійович
В "ЛАБІРИНТІ" музики і таланту
16 травня 2014, п'ятниця

І знову в Ніжин на крилах музики травневим цвітом і духмяним вітром влетіло свято. Цикл концертів камерної музики «Місячне сяйво» завершився виступом лауреата міжнародних конкурсів квартету народних інструментів «Лабіринт». У його складі вихованці музичної академії імені Петра Ілліча Чайковського: Євгеній Діденко та Андрій Кузь (домра), Євгеній Грибан (баян) та Сергій Нефедов (балалайка-контрабас).

Квартет народних інструментів "Лабіринт"

Творчість титулованого українського ансамблю народних інструментів широко відома в Україні й далеко за її межами. За нетривалий час свого існування «Лабіринт» виборов численні нагороди на міжнародних музичних змаганнях, став постійним учасником різноманітних фестивалів та мистецьких акцій. А ще популярним Інтернет-мережах колективом.

Музиканти квартету ставлять за мету популяризацію народних інструментів, їхню високу виконавську спроможність.

Колектив уже вдруге в Ніжині. Цього разу музиканти підготували шанувальникам оновлену програму з яскравими музичними творами та обробками в аранжуванні композитора Дмитра Загороднього.

Всесвітньо відомий в мистецьких загалах український виконавець Олександр Шмиков зараз живе в Монте-Карло. Його музичний твір так і називався і презентував глядачам квартет. Це було щось неймовірне! Так, там було сонячне й палке Монте-Карло, з його азартом і пристрастями. Але поміж тим як нитка канви, солов’їними звуками домр співала Україна. Аби це відчути, не треба бути великим мистецтвознавцем. Наша українська музика має своє, особливе звучання. Здається Олександр у своєму Монте-Карло таки сумує за батьківщиною й щиро зізнається в цьому у своїх творах.

Хто знає мистецтво великого Астора П'яццолли, той безпомилково впізнає його танго - нестримне й непередбачуване, знайоме й несподівано-нове. А у виконанні квартету народних інструментів його «Fuga misterio» звучала просто неперевершено.

Відомий француз Рішар Гальяно – чи не єдиний учень і послідовник П’яццолли, який продовжив свого вчителя. Його твір «Song for Joss» викликав неймовірні асоціативні відчуття. Слухаючи твір, уявляв відкриту терасу літнього кафе чи ресторану, де блищить паркет, грає вражаюча мелодія, ноги самі рухаються назустріч партнеру. Ти підкорюєшся музичному ритму, а легкий південний вітер і місячна доріжка тільки підсилюють відчуття.

Антоніо Вівальді й через три століття складний як у розумінні, так і у виконанні. Урбаністичний, або міський шторм – так називався наступний музичний твір. Це був гімн нашому сучасному життю – неспокійному, прискореному, часом стрімкому до справжньої загнаності. Але з-поміж пришвидшених до бігу кроків трапляються паузи тиші, що заспокоює, дає шанс спинитися, озирнутися, оцінити, подивитися на світ по-іншому. І знову виклик, і знову біжимо, і знову урбаністичне місто бере в полон. Аж до наступної паузи тиші…

«Багдад» Євгена Дорбенка. Сама назва говорить про сутність твору. Пустеля, верблюди, оазис з пальмами, тонка вуаль на обличчі жінки, спека, якою дихає гаряче серце пустелі. Східні мотиви лягли на струни й клавіші народних інструментів і почувалися там абсолютно впевнено.

«Oblivion» П'яццолли – це якась павутина звуків, з якої не хотілося звільнятися. Та й самі музиканти здебільшого сиділи із заплющеними очима, сповна віддаючись чарам мелодії. Вони отримували насолоду від композиції, й ця насолода, безперечно, передавалася слухачам. Браво, Астор! Браво, «Лабіринт»!

Йоганна Себастьяна Баха називають початком і кінцем музики. Відомого в усьому світі німця вважають справжньою іконою, на яку понад триста років моляться музиканти й шанувальники. Тож твір Дмитра Загороднього «Цитуючи Баха» був присвячений саме йому. А «Посмішка Брамса» відповідно – Брамсу. А ще через посмішки музикантів – переповненій залі.

Танець фламенко вважають ще експресивнішим, аніж танго. Уявляєш вогонь, ритмічний стукіт каблучків, чарівну іспанку з трояндою у волоссі і незмінний звук кастаньєт… Щоправда їх замінили медіатори, але вони абсолютно органічно відтворили мелодію фламенко.

Хто не знає популярний у всьому світі фільм «Пірати Карибського моря». Саме до нього написав музику Клаус Бедел. «Лабіринт» настільки віртуозно відтворив задуми композитора, використовуючи не лише народні інструменти, а й коробку сірників і власне бачення твору, що викликав захоплення залу й посмішки на обличчях. Картину доповнювала шапка Джека-горобця, що висіла на грифі балалайки-контрабаса. Безумовно, почуття гумору квартету стало яскравим штрихом до всього концерту.

«Фольк-Лабіринт» написаний Дмитром Загороднім спеціально для цього колективу – це ще один шедевр, як композитора, так і виконавців. Твір з елементами автентичного фольклору як центральної частини України, так і західних її областей перемежовувався джазовими нотками і навіть звуками коси. Мені здалося що ця композиція саме про них – про «Лабіринт». От тільки в такій експресії важко було ідентифікувати кожного окремо. Та, мабуть, і не варто цього робити, адже колектив – єдине ціле, хоч було зауважено, що збираються вони разом не так часто, як того хотілося б.

«Старий мотив» Євгена Дорбенка перекинув за мить усіх на стару вулицю в старій Одесі, де грає шарманка, а довкола ходять ситі голуби. Поруч такий самий старий фотограф зі сторічним механічним об’єктивом, готовий зберегти миттєвість щастя у світлині…

І наостанок квартет виконав «Старе банджо» А… Гуревича. Це був справжній музичний десерт, подарований глядачам. Саме цей твір показав, що наші народні інструменти насправді – мультиінструменти, за допомогою яких професіонали, а саме такими є лабіринтівці, можуть відтворити кожен звук, народжений природою чи людським розумом.

Цикл концертів камерної музики «Місячне сяйво» закінчився. Але не закінчилася музика і восени керівник проекту і незмінний конферансьє Олександр Пірієв обіцяв знову повернутися на береги Остра, в старий і прихильний до талановитих митців Ніжин.


Автор: Олена Найда
Колективи: Квартет народних інструментів "Лабіринт"
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Ніжинської дитячої музичної школи
Навчальний заклад: Ніжинська дитяча музична школа
Майстер: Євгеній Діденко, Євгеній Грибан, Андрій Кузь, Сергій Нефедов



Додати: Share on Facebook

Інші:

Тетяна Сергеєва: "Музичне мистецтво необхідно вивчати і в загальноосвітній школі"
Зірка світової опери зійшла в Ірклієві
Нове дослідження з музичної історії Львова
Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
Ігор Стравінський і Коко Шанель
Флейта чистого золота
Марко Р. Стех: Світові потрібний Борис Лятошинський
Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
100910_003.jpg