Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
Національний камерний ансамбль
Олійник Леся Степанівна
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
13 липня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Як важливо опинитися в потрібному місці в потрібний час та ще й з людиною, яка означує ці потреби. Суботнього вечора численні столичні гості на чолі з Мішелем Терещенком та чотириста жителів Глухова, обираючи між мундіалем по телевізору і матчем на впорядкованому стадіоні, надали перевагу «Музичним вечорам» у міському Будинку культури.

Удень я зустрів Мішеля на мітингу, приуроченому пам’яті загиблих у боях у східному регіоні України. Тут збирали кошти на амуніцію глухівцям, що відстоюють цілісність держави. До речі, українсько-російський кордон за 12 кілометрів від міста.

Кабінет мецената Терещенка, генерального директора фірми Linen of Desna, прикрашають козацька ікона, досить похмурі пейзажі його доньки Ізабель і велика мапа України. Він пояснює:

«21 червня у всьому світі відзначають День музики. Там цього дня майже на кожному розі вподовж доби звучить жива музика. Я вирішив привезти європейське свято у Глухів і започаткувати традицію. Місто має давні сильні музичні традиції. Найстарішу музичну школу в Російській імперії відкрито саме тут, у гетьманській столиці. В місті жили Дмитро Бортнянський і Максим Березовський. Я підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці. На це мене надихає і недавній подарунок — книжка 1869 року з нотними записами, позначеною печаткою мого прапрапрадіда Артемія, який розпочав сімейну традицію меценатства. Хоч співаю не дуже добре і після мого співу майже завжди йде дощ, завжди приєднуюсь на Великдень до хору духовної музики в храмі Трьох Анастасій, який побудували Терещенки. Люблю кантрі-музику і мрію провести в Глухові такий фестиваль.

Зазначу, що коли ми проводимо День льону, теж звучить музика. Свято відзначають разом із сім’ями 85 працівників фірми Linen of Desna. Цього року була засуха, та завдяки новим технологіям будемо з урожаєм короткого льону. Не відчуваю кризи в нашому виробництві, навпаки, ми нарощуємо експорт продукції в Єгипет, Польщу, особливо в Китай. Росія відмовилася надавати передоплату, а інакше я не згоден торгувати з цією країною.

Святами музики і льону вітаю Українську державу і радію, що вона відрізала російську газову пуповину. Це початок незалежності України. Той газ має поганий запах і призводить до океану корупції. Звичайно, буде нелегко. Треба вчитися заощаджувати. В Україні на одиницю валового продукту використовують у 7 разів більше газу, ніж у Франції.

Фото надане школою мистецтв ім. Березовського


Але повернімося до предмета розмови — музики. На День музики нашим гостям із Києва не вистачило місць у готелях, а мені бракує хорошого рояля в місті. Якщо і надалі у Глухові виступатимуть виконавці світового рівня, подбаю про класний інструмент».

Приглушене світло на сцені надавало події мінорного звучання.

У програмі — виступи Народного аматорського хору духовної музики, оркестру народних інструментів школи мистецтв імені Максима Березовського і столичних знаменитостей — посла української культури у світі Національного камерного ансамблю «Київські солісти». Хоч колектив приїхав із третиною складу, виконавська техніка була на біс. Гучні оплески звучали навіть у паузах одного твору, що не прийнято, як пояснила сусідка — сумська студентка Леся Коваленко.

Концерт вели музикознавець Мстислав Юрченко з Києва і проректор Національної музичної академії Леся Олійник. Вона зазначила, що Глухів — столиця українського бароко та класичної традиції в музиці, і нагадала, що сто років тому Терещенко надав кошти на побудову Київської консерваторії, а Мішель Терещенко заснував стипендії студентам.

Фестиваль «Музичні зустрічі у Глухові» продовжив програму на квітучому полі льону.

Зіркою виступу під полуденним небом став бас-баритон Ібрагім Муслімов з капели ім. Л. Ревуцького. Він співав татарські й українські пісні, йому підспівували численні шанувальники, вбрані в народні сорочки та віночки з ромашок, на тлі українських прапорів.


Автор: Георгій-Григорій Пилипенко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Музикознавці: Леся Олійник
Джерело: Газета "Урядовий кур’єр"



Інші:

"Наші музи стоять разом із харківськими гарматами". Історії музикантів університету мистецтв, які повернулися до Харкова
Повернути з імперського небуття автора першої української симфонії. Святкуємо 280 років композитору Максиму Березовському
"Емоції друзів". У Херсоні презентували виставковий проєкт про міста України
Мозок музиканта: наука довела, що біль вони відчувають інакше
FROM KYIV – TO THE WORLD
ОДЕСЬКА ОПЕРА. ART & DIGITAL
Денис Січинський - «український Шуберт»
Бібліотека в епоху змін: збереження спадщини
Згадуємо Костянтина Огнєвого
Згадуємо Анатолія Солов’яненка
Закарпатський народний хор запрошує на свої головні ювілейні події
Митець, що чув музику кольорами: чому Литва вважає Мікалоюса Чюрльоніса національним героєм
Фондова колекція Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові
Презентовано документальний фільм «Не так, як раніше» про лікарів НДСЛ «Охматдит»
20 вересня 112 років тому народився Володимир Цісик
«Київська пектораль»: бути чи не бути?
15 вересня виповнюється 133 роки від дня народження Михайла Гайворонського
12 вересня – народився Олександр Кошиць (1875 -1944 рр.)
10 вересня день пам'яті Станіслава Людкевича
Найвідоміший американський маестро з українським корінням: 107 років тому народився Леонард Бернстайн
Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
63.jpg