Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
Пилатюк Назар
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Кізлова Ольга
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
18 лютого 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України користується доброю славою у багатьох країнах Європи, неодноразово виступав в Азії, побував в Австралії, отримуючи захоплені відгуки зарубіжної критики і визнання слухачів.
Це єдиний український музичний колектив, який номінувався на премію Grammy. Причому двічі: у 2005-му і 2009 роках.
Кілька сезонів тому концерти НЗАСОУ стали проходити під девізом «Слухай вічність», який відображає поставлене оркестром завдання: виконувати світову і національну класику, дарувати життя найталановитішим творам нової української симфонічної музики.

Мистецтво оркестру служить противагою швидкоплинній марноті повсякденного побутового музичного середовища навколо нас.
Цього року колектив багато виступає на Батьківщині. І нещодавно минув один із концертів у Колонному залі ім. Лисенка.
На жаль, київський слухач явно втратив філармонійні „чуття“ на хорошу музику і справжніх виконавців.
І набагато охочіше йде на іноземні імена. А українські виконавці все рідше залишаються „пророками у своїй вітчизні“ ...

Гру 23-річного Назара Пилатюка високо оцінюють метри зі світовим ім'ям. Молодого колегу підтримав Володимир Співаков, з оркестром якого рік співпрацював. Прекрасно відгукується про Назара і альтист Юрій Башмет. Пилатюк брав участь у проектах відомих диригентів — литовця С.Сондецкіса, ізраїльтян Р.Канетті та Ш.Мінцеля, українців В.Сіренка і В.Кожухаря. У польському місті Ополе Назара цінують як наймолодшого в історії цієї країни концертмейстера філармонічного оркестру.

У першому відділенні соліст і НЗАСОУ зіграли скрипковий концерт Бенджаміна Бріттена (1913-1976). Композитор написав його замолоду і відверто зазнав впливу романтичної та сучасної музики.
Його звучання раз у раз викликало інтонаційні алюзії з Шостаковичем, Прокоф'євим.

Назар Пилатюк — яскравий музикант зі сформованим виконавським почерком. Його манері властиві розмашистість, виразна драматичність, тонка лірика.

Скрипка його то співала ніжно та вишукано, то звучала віртуозно і жваво. Цей концерт добре відомий Володимиру Сіренку.
Під час відкриття Першого фестивалю Бріттена у Києві навесні 2004 року Національний симфонічний акомпанував на сцені Національної опери артдиректору фестивалю, нашому відомому скрипалеві Дмитру Ткаченку.
Сіренко також багаторазово диригував оркестром у Барбікан-холі і Кадоган-холі за пультом Royal Philharmonic Orchestra у фіналах міжнародного конкурсу скрипалів ім. Бріттена в якості запрошеного диригента.

Глибоке знання партитури і розуміння музики зіграло на руку: диригент і скрипаль створили концентрований енергетичний тандем: їх чуйне взаємопроникнення наповнило склепіння концертного залу рідкісною гармонією.
Після антракту інтерес публіки посилився. Чудово прозвучала симфонія Густава Малера „Пісня про землю“ для контральто (або баритона) і тенора з оркестром на вірші китайських поетів VIII століття.
Шість частин циклу по черзі озвучили тенор Сергій Бортник — багаторазовий партнер Володимира Сіренка у декількох проектах (згадаємо унікальне виконання всіх „Страстей“ Й.-С.Баха три сезони тому).

І баритон Анатолій Юрченко, який звернув увагу шанувальників вокалу партіями Сальєрі (М.Римський-Корсаков „Моцарт і Сальєрі“ у Дитячому музичному театрі), Беса (П. Чайковський „Черевички“, концертне виконання), Сергія Голубкова (В. Бібік „Біг“ , концертне виконання), концертними програмами. Солісти були „у голосі“, співали виразно, чисто, м'яко, перейнявшись задумом композитора і диригента. Малер (1860-1911) - один з постійних авторів у репертуарі Сіренка. Задум симфонії виник у композитора у 1907 році, у напружений період його життя — важка хвороба, смерть маленької доньки, відхід з Віденської опери, переїзд до Нью-Йорка і вимушений вступ на посаду директора Метрополітен-опери. Знову до цієї складної, глибокої музики маестро підійшов трепетно.

У „Пісні про землю“ сконцентровано основні риси музики Малера: глибоко виразна мелодика, багатолінійна фактура прозорої партитури, загостреність почуттів, виразність мелодій і оркестрових засобів, граничний лаконізм. Усе це вдалося Сіренку: музиканти міцно збудували форму, відтворили велике симфонічне панно, на якому «вишили» звукові візерунки китайських ієрогліфів, своєрідного орієнталізму, тонкої пейзажності, лірико-філософських роздумів, дбайливо поєднавши малеровську масштабність із камерністю і виразністю


Автор: Ольга Кізлова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Володимир Сіренко
Музикознавці: Ольга Кізлова
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
PUB100608.JPG