Веселе хуліганство, але з тонким смаком | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Гонюков Андрій
Киреєв Олександр
Голубничий Сергій
Поліщук Тетяна
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Київська опера розпочала свій 43-й сезон з прем’єри “комедійної історії в стилі комікс” - “Весілля Фігаро” Вольфганга Амадея Моцарта
11 вересня, середа
Поширити у Facebook

У цій постановці режисер Віталій Пальчиков “розійшовся”: не робив кардинальних “купюр” у музичному матеріалі (опера йде понад дві з половиною години), вся його творча команда працювала дуже динамічно, а ще він поекспериментував...

Наприклад, довіривши партію Керубіно виконати не мецо-сопрано (як відбувається зазвичай), а харизматичній Наталії Чепченко, сопрано (глядачі запам’ятали цю артистку феєричним виконанням головної ролі у мюзиклі “Піноккія” де вона поєднувала естрадний та академічний спів). Нині Наталія навіть кульбіти на сцені робила: стоячи на голові бездоганно виконувала вокалізи, навіть не захекуючись!

Для Олександра Киреєва образ Фігаро добре знаний та улюблений (у Національній опері він виконує цього персонажа у виставі “Севільський цирульник”) і там, і тут співає й грає віртуозно.

В партії Сюзанни дуже переконливою постала молода солістка Ганна Шевченко. Для багатьох стала відкриттям лірична арія Марцеліни у виконанні Дарії Назимчук, яку рідко можна почути, бо постановники часто скорочуючи дійство, вирізаючи, на їхню думку, “зайве”... Ця партія стала однією з “родзинок” вистави.

Як завжди - супер переконливим був на сцені Андрій Гонюков та всі солісти - молодці!


Треба зазначити, що опера “Весілля Фігаро” - хіт, який прикрашав афішу Київської опери у різні роки. Можна пригадати еротичний триллер італійською мовою у версії режисерки Оксани Тараненко, якою театр відкривав свій 38-й сезон, потім оргінальну концертну версію, презентовану у 2020 році диригентом Сергієм Голубничим і режисером Віталієм Пальчиковим в українському перекладі Максима Стріхи. Нині глядачам представили вже масштабну “комедійну історію в стилі комікс на дві дії”. Ця прем’єра розриває шаблони. Вистава - весела, екстравагантна, динамічна, має оригінальну сценографію Пилипа Нірода, яскраві костюми та грим у стилі comedia del arte авторства Дмитра Куряти, а все складене разом точно дивує публіку...

Своїми враженнями від прем’єри поділилася у facebook Ліана КОСОВИЧ, концертмейстерка з вокалу Національної опери України:

"Отже.....Друзі, особливо моє +- покоління, пам'ятаєте, як в наше звичне уявлення про Моцарта увірвався (40 років тому, mammadaragaja) фільм Формана"Amadeus". Пам'ятаєте, як ми всі хором питали: а що, так можна?

Чомусь весь вечір пригадувався Amadeus...


Відвідали з сином та подругою виставу "Весілля Фігаро" в Київській опері у постановці Віталія Пальчикова, диригент-постановник Алла Кульбаба. Не хочу ”спойлерити”, бо всіма руками-ногами recommend, наполегливо закликаю - йдіть, подивіться, послухайте, складіть власну думку...

Але все ж... Моцарт - це весело! Це коли ти чекаєш якогось звичного штампа в певному місці, а його нема (а що, так можна?), це коли сучасно, це коли коміксова стилістика прекрасно уживається з музикою, якій 240 років, це коли красиві костюми (теж не на всі смаки, але на мій - так, однозначно).

Це коли дуже багато чого вирішено за допомогою пластики (чесно, я просто в ”шоці”, як співаки рухаються на сцені, які вони пластичні!).

Єдине, що я не мала сили втримати в собі й що справило хіба не сильніше враження на мене (бо я підсвідомо завжди цього хотіла, не розуміла, чому в цій опері не так) - це образ Графині, яка нарешті постає розбещеною стервою, хитрою жіночкою, якій ніщо людське не чуже... А якою вона ще може бути, пригадайте Розіну в "Il barbiere...". Як так сталося, що у Моцарта вона всю оперу скаржиться, плаче, рюмсає і всіляка жертва...Ніколи не розуміла, чому так?

Віталій Пальчиков "не дрогнувшей рукой" поприбирав з вистави всі "плаксиві" номери - і voila: Розіна. Повернення...

Вистава дещо хуліганська, але з тонким смаком... Багато відвертого, багато смішного, є деякі наші реалії (коли Керубіно відправляють в армію.....ну, ви зрозуміли (на медкомісію), ми голосно сміялись Why not?

Що ще підкорює? Та віддача, з якою працюють артисти на сцені, невимушеність, елегантність (зрозуміло, що хтось більше, хтось менше, але загальне враження моє - саме таке).


Якщо я скажу про шалений темперамент, ентузіазм і енергію (+ основне - робити Моцарта) Алли Кульбаби, я цим когось здивую? Отож....

Я, як завжди, принципово не пишу нічого про виконавців....це мої колеги, так чи інакше, тим більше, що скільки людей - стільки й буде думок (хоча кілька "фаворитів" в виставі у мене було).


Тож ще раз закликаю публіку відвідати цю непересічну виставу, вона того варта, гарний вечір (настрій) майже гарантований!

P.S. Хоча на істину в останній інстанції аж ніяк не претендую...


***

“Весілля Фігаро”, комедійна історія в стилі комікс на 2 дії

Композитор: Вольфганг Амадей Моцарт
Лібрето: Лоренцо да Понте за п’єсою П’єра де Бомарше
Переклад українською мовою: Максим Стріха


ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД:
Диригент-постановник –  Алла Кульбаба
Диригент – 
Сергій Голубничий
Режисер-постановник – 
Віталій Пальчиков
Сценографія – Пилип Нірод
Художник костюмів – Дмитро Курята
Хормейстер-постановник – 
Анжела Масленнікова
Хореографія – Дарія Возняковська
Художник-постановник світла – Андрій Севастьянов
Режисер – Анна Янчук
Концертмейстери – Діана Верле, Марія Поляшова, Любов Орлова
Художник світла – Тетяна Музиченко
Звукорежисери – Ігор Кисельов, Віталій Козак
Режисери, які ведуть виставу – Патімат Мірзаєва, Алла Пригара, Олександра Зворигіна


ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ:
Фігаро –  Олександр Киреєв
Сюзанна – Ганна Шевченко
Граф  – Артем Куріний
Графиня – Катерина Ясенчук
Бартоло – Андрій Гонюков, Владислав Фоміних
Марцеліна – Дарія Назимчук, Вікторія Осадчук
Базиліо – Данило Коток
Керубіно – Наталія Чепченко, Марія Антоневська
Барбаріна – Яна Ілларіонова, Ангеліна Вовченко
Антоніо – Олексій Піголенко, Михайло Нагорний
Дон Курціо – Олександр Монастирський, Ярослав Комарницький

Місцевий люд - артисти хору; статуї - артистки балету

Директор-художній кервник Київської опери Петро Качанов

























Фото з сайту Київської опери



Автор: Тетяна Поліщук
Виконавці: Андрій Гонюков, Олександр Киреєв
Диригенти: Сергій Голубничий
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg