Галантність, сердечність і шляхетність | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Галантність, сердечність і шляхетність
Карабиць Кирило
Галантність, сердечність і шляхетність
Із успіхом відбувся концерт мюнхенського оркестру Баварського радіо в Прінцрегентен-театрі під орудою Кирила Карабиця
6 березня 2013, середа
Поширити у Facebook

У КОЖНОМУ ДИРИГЕНТСЬКОМУ ЖЕСТІ КИРИЛА КАРАБИЦЯ ВІДЧУВАЄТЬСЯ МАГІЯ, ЩО ВПЛИВАЄ НА ОРКЕСТРАНТІВ І СЛУХАЧІВ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / "День"Цей вечір також став зустріччю митців, які протягом останніх років плідно співпрацюють один із одним — композитора Р.Щедріна та маестро К.Карабиця.

На сцені, у перервах між виконанням перлин російської класичної музики («Камаринської» М. Глінки, «Моцартіани» П. Чайковського, вступу до «Хованщини» М. Мусоргського), відбувався діалог сучасників: російського «класика» Родіона Щедріна, українського диригента Кирила Карабиця, Йоханеса Гроцкі — німецького філолога.

Нагадаємо, Карабиць особливу пошану в німців здобув за запис знайдених ним у фондах архіву Берлінської співацької академії опери-серенади Г. Телемана «Пастораль на музиці» та «Пристрастей за Іоанном» К. Ф. Е. Баха.

Але передусім Кирило Карабиць прославився в Німеччині як блискучий диригент у програмах оркестрів Франкфуртського та Мюнхенського радіо, Берлінського та Фрайбурзького симфонічного тощо

Останні роки український маестро активно співпрацює з Родіоном Щедріним, періодично диригує і записує його твори. У концерті Карабиць представив Концерт для фортепіано № 6 (солістка Анна Гурарі). Твір привернув увагу рисами пізнього стилю Щедріна. Під час розмови з композитором створювалося враження, що маестро шифрує зміст і жартома вводить публіку в оману. Програму Concerto lontano (з італ. — віддалений, відсутній, нечіткий, дистанційний) композитор коротко оприлюднив як спогад або ландшафт. Натомість його медитативність абсолютно віддалена від пейзажності.

Структура твору вирізняється нечіткістю, що нагадує характерну композиторському мисленню монтажність. При цьому наскрізна активна моторика, поліритмічна остінатність, моменти діалогічних загравань фортепіано з оркестром здалися такими ж далекими від заспокоєння або дистанційного сприйняття світу, як і сам 80-річний майстер, — у прекрасній формі й доброму гуморі.

Перлини російської класики («Камаринська», увертюра до «Руслана і Людмили» М. Глінки), що обрамлювали концерт, оркестром озвучив ефектно, артистично — як прекрасну мить, відображену в нескінченному космосі краси, молодості й радості світовідчуття. Очевидно, саме такі складові таланту К. Карабиця народжують енергетичну легкість спілкування, яка відразу знаходить відгук у музикантів. Навіть візуально, в диригентському жесті, відчувалася магія, що впливала на оркестрантів і слухачів.

Нині Кирило Карабиць вміло поєднує в роботі з музикантами творчу толерантність з французькою галантністю, слов’янську сердечність — з українською шляхетністю. Комплекс вмінь і рис характеру диригента підкорили оркестри усього світу: Оклендський філармонічний оркестр Нової Зеландії, філармонічний Сіднея, Токіо, фінського міста Тампере, Бразильський симфонічний оркестр міста Сан-Пауло, Гайдн-оркестр міста Больцано, Ліонський симфонічний, Норвезький симфонічний міста Ставангер тощо.

Довірливі відносини мюнхенських оркестрантів із диригентами, як відомо, є далеко не само собою зрозумілим фактом, а швидше рідкістю, якщо пригадати сумну історію розриву оркестру мюнхенської філармонії з Крістіаном Тілеманом або завершення контракту Баварської державної опери з Кентом Нагано. До речі, Борнмутський симфонічний оркестр продовжив контракт з Кирилом Карабицем до 2016 року.

Серед творів російської класики щасливим вибором концертної програми, орієнтованої на мюнхенську публіку, стала «Моцартіана» П. Чайковського. Родіон Щедрін, який вже понад 20 років проживає в Мюнхені, підкреслив у розмові, що це місто є для нього не лише культурним центром, а й рідним простором, насиченим легендами. Одна з них — Моцарт.

Давні легенди збагачуються новою історією, новими іменами, до яких вже долучилися наші великі співвітчизники, — Чайковський, Щедрін, Карабиць.


Автор: Єфімeнко
Диригенти: Кирило Карабиць
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_671.jpg