«Chamber Art Music»: шосте почуття | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Chamber Art Music»: шосте почуття
Яблонський Дмитро
Северін Денис
Національний камерний ансамбль
Струнний квартет
«Chamber Art Music»: шосте почуття
У Києві завершився П’ятий Міжнародний фестиваль «Chamber Art Music»
3 листопада 2013, неділя

П’ятий Міжнародний фестиваль "Chamber Art Music". Фото: Сергій ПірієвП’ятий ювілейний Міжнародний фестиваль «Chamber Art Music», авторський проект струнного квартету «Collegium», завершився, як справжнє свято осіннього врожаю виконавських талантів і яскравих творів камерної музики.

Чотири дні душевного діалогу з почуттями, емоціями і захоплюючим поринанням в особистий внутрішній космос, царину камерних композицій, зібрали чимало небайдужих слухачів.

Приємно було змінювати разом з музикантами вдало підібрані локацїї концертів (італ. camera — кімната, палата) , бо різні за обсягом приміщення Національної філармонїї, будинку Актора і неосяжного залу Мистецького Арсеналу, ніби пульсували акустично разом із творами, які в них звучали, - отже, цей обов’язковий момент сприйняття камерної музики та її творча примха - були виконані.

Безумовними професіоналами виглядали і музиканти «Київських солістів», які в різних ансамблевих варіантах, до останньої ноти «на біс», натхненно відіграли всю фестивальну програму.

Зірковий склад запрошених з-за кордону солістів – співачка Міхаела Зелінгер (Австрія), віолончелісти Деніс Северин (Швейцарія) та Дмитро Яблонський (США), кларнетист Дмитро Ашкеназі (Швейцарія) і тромбоніст Жак Може (Франція) повністю виправдав очікування публіки і сценічних партнерів.

Традиційні для фестивалю майстер класи для учнів і студентів музичних вузів Києва, Харкова, Чернігова, Одеси, Полтави, які дав кожний запрошений учасник, сформувалася цього року в «Малу Академію Chamber Art Music» .

Денис Северін та  Міхаела Зелінгер. Фото: Сергій ПірієвПерший день фестивалю став присвятою славетному Георгу Фрідріху Генделю.

Неможливо передати відчуття того особливого, легкого і м’якого тембру, який створили «Київські солісти» на сцені Національної філармонії!

Прозвучали барочні Кончерто Гроссо №2 і №10, Симфонія для оркестру у виконанні Дениса Северіна, та концертне виконання фрагментів ораторії «Геракл» і опери «Аріодант» у виконанні Міхаели Зелінгер.

Музикантам третього тисячоліття вдалося наблизитись до автентичного виконання музики бароко з клавесином та струнними інструментами, на яких - декілька століть тому - замість металевих звучали м’які жильні струни.

У випадку «Київських солістів» цей акустичний парадокс відбувся завдяки майстерності і відчуттю стилю.

Окреме слово про фантастичну Міхаелу Зелінгер, солістку Віденської опери, яку публіка довго не відпускала оплесками «на біс».

Неймовірно жіноча, талановита і віртуозна, вона настільки перевтілилася на сцені, що навіть за довгою вечірньою сукнею європейської співачки ставали наявними легендарні постаті оперних персонажів: і грозний Аріодант, і схвильована Деяніра, чиї переживання вражали справжньою щирістю.

Немає сумнівів, що ім’я Міхаели Зелінгер найближчими роками писатимуть на афішах провідних оперних театрів світу.

Другий філармонійний день фестивалю видався справжнім поєдинком музиканта і долі. Американська піаністка Оксана Яблонська, яка відкривала цей концерт, залишила відчуття чистоти класичного стилю і виразності. Проте диригент Дмитро Яблонський, на чий виступ у якості і соліста-віолончеліста прийшло багато фахівців і прихильників, зміг виступити лише в якості диригента, бо його віолончель роботи майстра Аматі перед самим концертом потерпіла від неупередженого падіння і грати на ній було в цей вечір неможливо.

Попри все, виступ Дмитра Яблонського як диригента вразив сонячно-яскравою енергією, неймовірними нюансами, відчуттям пластики мелодійних ліній, які просто вилися навколо пальців маестро. Навіть диригентську паличку він тримав так легко, мов маленький чарівний смичок, який вів за собою непереможне інструментальне військо. Симфонія «Пам’яті Нізамі» Фікрета Амірова і «Серенада для струнних До мажор» Петра Чайковського отримали настільки достовірну і проникливу, з живим нервом, інтерпретацію, ніби вони щойно були створені. Цей короткий концерт дав більше, ніж музичне свято – це був урок професійної мужності, таланту і відданості до справи бути музикантом.

Оксана Яблонська (фортепіано),  диригент Дмитро Яблонський. Фото: Сергій Пірієв

Третій день фестивалю був повністю присвячений творчості видатного російського композитора, піаніста-віртуоза і диригента Сергія Рахманінова, чиє 140- річчя від дня народження відмічає світова музична спільнота.

На сцені столичного Будинку Актора панувало тріо у складі скрипаля Сергія Топоренка, віолончеліста Сергія Козакова і піаніста Леоніда Шаповалова. Романси Сергія Рахманінова виконала Руслана Дмитровська (сопрано) – талановита співачка з великою творчою і акторською самовіддачею.

 П’ятий Міжнародний фестиваль "Chamber Art Music". Фото: Сергій Пірієв

Так історично склалося, що твори, написані для тріо, передбачають глибоко-романтичні переживання, часто мають присвяту певній людині, або носять характер епітафії. «Елегійне тріо №2 Ре мінор» написано 20-річним Сергієм Рахманіновим на смерть свого кумира і вчителя Петра Ілліча Чайковського.

Робота над ним тривала більше 15 років, і протягом цього часу Сергій Рахманінов виконував тріо у різних версіях, переписуючи його знов і знов, прагнучи бездоганного звучання. Без сумніву, в жанрі тріо цей трагічний твір є вершиною творчості композитора, і слухачі “Chamber Art Music” почули емоційну і глибоку трактовку його останньої редакції. «Елегійне Тріо №1 соль мінор» – одночасне, написане за два дні як дипломна робота Рахманінова по закінченні консерваторїї, - також давно увійшло до сучасного концертного репертуару музикантів світового рівня.

Завершальний четвертий день фестивалю, з промовистою назвою «Музика повітря» презентував у Мистецькому Арсеналі світових зірок: швейцарського кларнетиста Дмитра Ашкеназі і французького тромбоніста Жака Може.

Тромбоніст Жак Може. Фото: Сергій Пірієв

Було щось космічне в блакитному світлі довжелезної і аскетичної зали з рівним, мов годинник, ритмом колон. Вона вела до сцени, яка - через відстань – виглядала, мов жадане світло в кінці неосяжного тунелю. Неймовірний сюрприз виявися з першими акордами: акустика вразила слух вируючим ефектом «рози вітрів».

Кларнетист Дмитро Ашкеназі. Фото: Сергій Пірієв

Звуки духових - кларнету та тромбону – розчинялись у повітрі, втрачали плотність тембральних контурів, і лунали згори як глас піднебесний. Такою ж космічно-багатогранною була й сама музика: прозвучали концерти для тромбону композитора епохи бароко Бенедетто Марчелло, і вишуканого сучасника-француза Крістіана Гуінжене; іронічно-філософського Андрія Ешпая, та райської краси фінальної «Тихої музики» для оркестру Валентина Сильвестрова.

Фінальний концерт причарував…Віртуозна піднесеність і святковий настрій виконавців, незвичайні тембральні кольори «різномовних» композиторів, зміни стилів, епох, образів і концепцій створили новий музично-ментальний простір, модель світу, сповненого найкращими емоціями, і гармонією духу. Камерний світ “Chamber Art Music” виявися бездоганним середовищем людської душі, екологічно чистим, прекрасним і безкрайнім.

П’ятий Міжнародний фестиваль "Chamber Art Music". Фото: Сергій Пірієв



Автор: Анна Архипова
Фото: Олександр Пірієв, Сергій Пірієв
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти", Струнний квартет "Collegium"
Виконавці: Дмитро Яблонський, Денис Северін
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії, Концертний зал Будинку актора
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль класичної музики «ChamberArtMusic»


Фотоальбом:Фотоальбом

Додати: Share on Facebook


Інші:

Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
Скромного українського співака визнали одним із найкращих тенорів світу
Стравінський у ПАР: композитор, який кинув виклик апартеїду
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Рахманіновські гостини
Ромський піаніст – Дьордь Цифра
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Україномовна опера: загибель відкладається?
Молода українська скрипалька діагностує інструменти Страдіварі, Аматі та Гварнері
Класична італійська опера. Ази та аналогії з сьогоденням
Джордж Гершвін: 80 роковини смерті відомого композитора
Основоположник династії музикантів
Заняття класичною музикою – це не так складно
Потрібне перезавантаження
Україна у звуках: забуті народні музичні інструменти
Історія піаніста, якого могло не бути
Опера в свинарнику: європейські рецепти відродження малих українських міст
Як музика зустрічає розум?
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
7.jpg