Струнний квартет «Collegium» відкрив сезон концертного циклу «Music-review WEEKEND» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Струнний квартет «Collegium» відкрив сезон концертного циклу «Music-review WEEKEND»
Стародуб Ірина
Грінченко Максим
Погорецький Юрій
Завгородній Ігор
Яропуд Тарас
Струнний квартет
Пірієв Олександр Валерійович
Сильвестров Валентин Васильович
Станкович Євген Федорович
Струнний квартет «Collegium» відкрив сезон концертного циклу «Music-review WEEKEND»
14 жовтня 2012, неділя
Поширити у Facebook

квартет Collegium відкрив сезон концертного циклу Music-review WEEKENDМинулі вихідні у Фонді сприяння розвитку мистецтв відбулося офіційне відкриття ІV концертного сезону в рамках циклу концертів камерної музики «Music-review weekend».

Виступ з цієї нагоди квартету «Collegium» у новому складі (першу скрипку, Кирила Шарапова, змінив Ігор Завгородній, альт – колись Андрій Чоп, тепер – Максим Грінченко, скрипаль Тарас Яропуд і віолончеліст Юрій Погорецький незмінні) видався більш, ніж вдалим, розвіявши тривожні розмови про долю ансамблю після розпаду старого складу.

Програма концерту була вистроєна так, що у першому відділенні постали два сучасники однієї епохи – віденські класики Франц Шуберт і Людвіг ван Бетховен (які за іронією долі в реальному житті так і не перетнулись ніколи), а в другому – не менш величні представники власне сьогодення, Валентин Сильвестров та Євген Станкович, що, між іншим, є ювілярами цього року.

Втім, музиканти запропонували увазі публіки саме ті твори названих українських композиторів, що були написані ними ще в минулому столітті.

Грає Тарас ЯропудЗокрема датований 70-ми триптих «На верховині» для скрипки і фортепіано Станковича (партію фортепіано зіграла Ірина Стародуб, скрипки – Тарас Яропуд) засвідчив виразне фольклорне начало музики композитора. Але не так, як у Мирослава Скорика, стилю котрого теж властивий так званий неофольклоризм.

В останнього народні образи постають ніби зримі, а слухання його музики перетворюється для слухача у своєрідний кіносеанс.

У Станковича ж стилізовані під народні музичні мотиви більш «схематичні», сказати б, умовні, і автора, складається враження, цікавить не стільки ілюстративний, скільки психологічний матеріал.

Принаймні, такий ефект музичного стилю Станковича створили виконавці даної п’єси. Його ж «Смиренна пастораль» для скрипки, альта і віолончелі заявила про мінімалістичні тенденції.

Струнний квартет CollegiumСильвестров був представлений як авангардист ХХ століття – прозвучала надзвичайно вишукана у своєму стилі й гіперконцентрована емоційно п’єса «Квартет-Пікколо», написана ще в 60-х, а також як постромантик у своїх «Епітафії» для віолончелі і фортепіано, присвяченій пам’яті дружини, Лариси Бондаренко, та в композиції «Ікона» (2004) для струнного квартету.

Музикантам вдалося провести й «відокремити» ці дві, на позір різні стильові лінії у творчості композитора, і, водночас, представити цілісний образ творчості Валентина Стильвестрова як феномену у його внутрішній еволюції.

Концерт квартету «Collegium», крім відкриття концертного сезону «Music-review WEEKEND» насправді виконав ще одну функцію – став своєрідним анонсом ініційованого квартетом фестивалю «Chamber Art Music», що розпочинається в Києві 18-го і триватиме до 22 жовтня

Струнний квартет "Collegium" (Ігор Завгородній, Тарас Яропуд, Максим Грінченко і Юрій Погорецький), ІринаСтародуб та Олександр Пірієв- артистичний директор Нвціо.12нального Порталу академічної музики “Music-review Ukraine”.  14.10.12 Фото: Сергій Пірієв



Автор: Олеся Найдюк
Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Струнний квартет "Collegium"
Виконавці: Ірина Стародуб, Максим Грінченко, Юрій Погорецький, Ігор Завгородній, Тарас Яропуд
Композитори:Валентин Сильвестров, Євген Станкович
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110817_112.jpg