Українська виконавська школа — найкраща! | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Українська виконавська школа — найкраща!
Українська виконавська школа — найкраща!
І Міжнародний конкурс виконавців на дерев’яних духових інструментах ім. В.С. Антонова зібрав 41 конкурсанта з 9 країн
13 лютого 2013, середа
Поширити у Facebook

АНДРІЙ ОПАНАЩУК, УКРАЇНА (ЛАУРЕАТ ПЕРШОЇ ПРЕМІЇ В НОМІНАЦІЇ «КЛАРНЕТ») / ФОТО НАДАНО ОРГКОМІТЕТОМ ФЕСТИВАЛЮЦей турнір, наче острів вулканічного походження, з’явився у конкурсному океані столиці, примусив заговорити про нього як про серйозне мистецьке змагання: широка географія — дев’ять країн, заявки від понад 100 претендентів на участь, представницьке журі, високий професійний рівень виступаючих і трансляція в online режимі на сайті конкурсу всіх трьох турів (а це аудиторія слухачів у 60-ти країнах!) .

Усе це забезпечило особливий психологічний комфорт й атмосферу свята впродовж шестиденного турніру як для самих конкурсантів, членів суддівської команди, так і для численної аудиторії слухачів.

До складу журі, очолюваного ректором Київського інституту музику ім. Р.М. Глієра, композитором Олександром Злотником, увійшли знані музичні діячі: диригент, арт-директор Японського нового філармонічного оркестру Уено Такасі (Японія), професор Національної музичної академії України імені П.Чайковського Роман Вовк, професор Російської академії музики імені Гнесіних Іван Оленчик (Росія), музичний директор «Камерата-Академус» Анатолій Коган.

У роботі змагання взяли участь провідні колективи столиці: Симфонічний оркестр Національної філармонії України під орудою Віталія Протасова і Національного ансамблю солістів «Київська камерата» (диригент Валерій Матюхін).

Конкурс, що відбувся у двох номінаціях (флейта і кларнет), невипадково носить ім’я Володимира Антонова — уславленого виконавця, легендарного флейтиста-віртуоза, блискучого педагога, наставника сотень нині відомих у світі музикантів. І знаменно, що саме українська школа виконавства на флейті та кларнеті в цьому змаганні продемонструвала блискучу перемогу.

Деякими секретами успішного «дебюту» конкурсу поділився з «Днем» генеральний директор турніру Олександр КОЧЕРЖЕНКО, який зазначив: «Знаєте, це лише на перший погляд здається, що нинішній конкурс з’явився раптово. Насправді йому передували минулі конкурси «Дніпровські зорі» і Всеукраїнський конкурс виконавців ім. В.С. Антонова — своєрідні генеральні репетиції цьогорічного. І вже той факт, що на останньому з’явилася нечувана раніше кількість бажаючих взяти участь — понад 120 виконавців (!), а рівень їхньої професійної підготовки просто вражав, це наштовхнуло мене на думку вивести наш конкурс на якісно вищу орбіту.

Ми здійснили аналіз подібних європейських конкурсів і розробили відповідні вимоги щодо участі й програм для виконавців. Те, що до нас вже спочатку приїхали представники дев’яти держав, і ми допустили до першого туру 41-го конкурсанта, які продемонстрували високий загальний рівень виконавства, переконує, що наші розрахунки у формуванні конкурсних вимог і програм виступів виявилися вірними.

Голосування відбувалося таємно, ніхто ні з ким попередньо не радився щодо оцінок. Після кожного виступу секретар збирав дані по кожному конкурсанту, після чого виставлявся середній бал. Тому серед членів журі не виникало жодних непорозумінь в оцінці гри. І зважте на ту обставину, що журі не мало права на похибку, адже все відбувалося буквально на очах багатомільйонної аудиторії глядачів, які власноруч могли винести свій вердикт кожному виконавцеві.

До речі, вихованці нашої НМАУ переконливо довели надзвичайно високий рівень підготовки. Судіть самі: з-поміж усіх переможців, а їх усього, враховуючи дипломантів, вісім, українців — шість! Причому, найвищі сходинки посіла саме наша молодь. У номінації «Флейта» першої премії присуджено не було, а друге місце поділили Анастасія Ганзенко і Деніс Смірнов (обоє — Україна). «Золото» у номінації «Кларнет» виборов киянин Андрій Опанащук, третє місце зайняв Тарас Гамар (Київ).

Спеціальну премію за виконання оригінального твору сучасного українського композитора Володимира Рунчака Homo ludens, соло для кларнета, отримав молодий, але вже досвідчений конкурсант, артист Заслуженого академічного симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України, соліст Міжнародного симфонічного оркестру L’Culture Orchestra Василь Рябіцький. Схвальну оцінку журі і публіки отримав росіянин Михайло Мерінг (кларнет, друга премія) який, між іншим, грав на інструменті, подарованому йому В.Співаковим. Друге місце у номінації «Флейта» заслужено посіла досвідчена виконавиця з Угорщини Ката Шеурінг.

Заключний концерт і урочисту церемонію нагородження переможців вшанували своєю присутністю представники дипкорпусу країн-учасників конкурсу, відомі музично-громадські діячі.

Наступний Конкурс імені Володимира Антонова, проведення якого 2014 року вже проанонсовано на сайті (у номінаціях — «Фагот». «Гобой». «Саксофон»), й надалі буде утримувати високий рейтинг, співзвучний з іменем цього видатного музиканта, яке сьогодні є емблемою конкурсу.


Автор: Наталія Семененко
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс виконавців на дерев’яних духових інструментах ім.Володимира Антонова
Джерело: Газета "День"



Інші:

ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_598.jpg