Музика, яка підносить настрій | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музика, яка підносить настрій
Бортник Сергій
Віхляєва Марія
Киреєв Олександр
Ліпітюк Єлизавета
Маслаков Андрій
Матюшенко Валентина
Табуліна Ольга
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Протасов Віталій
Лукашев Володимир Анатолійович
Музика, яка підносить настрій
Новинка афіші Національної філармонії – дві комічні опери за вечір
30 квітня 2014, середа
Поширити у Facebook

РОЛЬ МАЕСТРО З ГУМОРОМ І ДУЖЕ МАЙСТЕРНО ВИКОНАВ ВІДОМИЙ БАРИТОН, СОЛІСТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ УКРАЇНИ АНДРІЙ МАСЛАКОВ (У ОДНОАКТНІЙ ОПЕРІ «ДИРИГЕНТ ОРКЕСТРУ» Д. ЧИМАРОЗИ) / ФОТО ОЛЕКСАНДРА БУРКОВСЬКОГОЩороку дирекція Колонного залу ім. Лисенка присвячує один вечір постановці творів музично-драматичного жанру.

Цього разу тематика опер стосувалася вищого персоналу музичного театру – «Диригент оркестру» Д. Чимарози і «Директор театру» В. Моцарта.

Пародія на постать маестро підняла настрій публіці.

На сцену вийшли оркестранти без фраків і концертних костюмів: флейтист – із газетою, далі скрипальки збіглися докупи, як горобці до хліба, а контрабасист виніс свій інструмент і почав вивчати в ньому «запчастини».

Вражаючим був вихід кучерявої білявки-альтистки в червоній сукні з відкритим декольте.

А потім динамічно, як вихор, вибіг до оркестрантів маестро (баритон Андрій Маслаков).

Його червона блуза гармонійно поєднувались з кольором сукні блондинки, а пристрасний погляд і миттєва зупинка диригента перед улюбленою дамою серця закінчились щирими обіймами, що обірвалися, бо оркестранти виявляли нетерпіння в очікуванні репетиції…

Маестро показував циркові жести – це й руки на брудершафт, і високі стрибки «вболівальника на футбольному полі», й махання паличкою, наче лицарською шпагою, й присідання, позиція ніг при гімнастиці – на ширині плечей і ширше, повітряні поцілунки. Роль маестро з гумором і дуже майстерно виконав відомий баритон, соліст Національної опери України Андрій Маслаков.

Дійство відбувалося на… палубі корабля. Оркестр грав технічно. Усі зупинки через вигуки квазі-диригента ніяк не зірвали виконавцям відчуття метру. Велика заслуга в цьому належала справжньому диригентові Віталію Протасову, що ховався за ширмою, й музикантам Симфонічного оркестру філармонії. Режисером-постановником дійства виступила студентка п’ятого курсу НМАУ ім. П. Чайковського Юлія Журавкова, дипломною роботою якої й стала постановка опери Д. Чимарози «Диригент оркестру» (творчий керівник проекту – Ірина Нестеренко, художник – Сергій Лукашев, концертмейстер – Світлана Луковська, клавесиністка – Марія Віхляєва).

Опера закінчилася вдоволеними вигуками квазі-диригента, його подякою оркестрантам в стилі співу Sprechstimme й вшануванням музики та мистецтва. За хвилину диригентський подіум перетворився на руль корабля. Із балкона на сцену опустилися білі паруси, а маестро виголосив : «Назустріч новим горизонтам підніме вітер паруса», й оркестранти вирушили у мистецьке кругосвітнє плавання…

У другій дії вечора прозвучала опера «Директор театру» В. А.Моцарта, яку поставив випускник режисерського факультету НМАУ ім. П.Чайковського Олег Гандзя. Сцену розділили на дві частини. З одного боку розмістився оркестр, а з іншого – кабінет директора, в якому порався на місці шефа комічний Буфф (Андрій Маслаков), що зображав радника головної театральної персони. Музику увертюри перебивали крики директора (Сергій Бортник). Він втікав від артистів по всьому залу філармонії й вискакував на сцену за порятунком.

Опера почалася театральним діалогом без співу між Буффом і директором, які комічно сперечалися про ситуацію в театрі, про репертуар, і обговорювали можливість покращання фінансового стану за рахунок дешевих опер. Примадонни (одна за одною) переривали «ділову» розмову, щоб заспівати директорові арію та умовити його взяти їх у театр солістками. Усе закінчилося великим фінальним ансамблем-суперечкою, де кожна вигукувала: «Я буду першою солісткою»: мадам Герц (Єлизавета Ліпітюк), мадам Зільберклянг (Валентина Матюшенко), мадам Пфайль (Ольга Табуліна) та спонсор – банкір Ейлер (Олександр Киреєв) майстерно зіграли свої ролі та виконали вокальні партії.

Театральний вечір закінчився щирими аплодисментами слухачів. А ректор НМАУ Володимир Рожок, який був присутній на концерті, запропонував організаторам вечора (дирекції Італійського інституту культури в Україні) перенести ці одноактні вистави на сцену Оперної студії Музичної академії, щоб їх частіше виконували, бо інтерес публіки дуже великий, та прикрасили афішу Великого залу консерваторії.


Автор: Оксана Палинська
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Сергій Бортник, Марія Віхляєва, Олександр Киреєв, Єлизавета Ліпітюк, Андрій Маслаков, Валентина Матюшенко, Ольга Табуліна
Диригенти: Віталій Протасов
Діячі мистецтв: Володимир Лукашев
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
103.jpg