Дотик до джерел | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Дотик до джерел
Котко Сергій
Балаховська Валерія
Рой Тамара
Дотик до джерел
У Національному будинку органної та камерної музики притягують публіку творами різних епох
15 травня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Вечір представив два стильові полюси – західноєвропейське бароко ХVII століття передано органними творами Й. С. Баха та пісенною українською лірикою Платона Майбороди, Олександра Білаша, Ігоря Поклада, Ігоря Шамо, Анатолія Кос-Анатольського, творів із золотого фонду української естради 1960 – 1980 рр.

БАСУ СЕРГІЄВІ КОТКУ, ПОПРИ ЙОГО МОЛОДИЙ ВІК, ВДАЛОСЯ ПОЄДНАТИ ГЛИБИНУ ТА ПРИРОДНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІРИЧНОЇ ПІСНІ З ВИСОКИМ ПРОФЕСІЙНИМ МИСТЕЦТВОМ ВИКОНАННЯ / ФОТО ЮРІЯ ШКОДИ

Прелюдія та фуга сі мінор Й. С. Баха у виконанні Валерії Балаховської (орган) відкрила присутнім філософські глибини зосереджених роздумів й злети людського духу. А ніжне й трепетне виконання Тамарою Рой (соло на флейті) частин із партити Й. С. Баха переключило слухацьке сприйняття у сферу інтимних почуттів і сокровенних дівочих зізнань, налаштовуючи присутніх на наступне занурення у світ чарівних українських пісень у виконанні Сергія Котка (бас) і Мирослави Солов’яненко (сопрано).

Знамениті, «хітові», у свій час мелодії «Черемшини», «Осіннього золота», «Ми підем, де трави похилі», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» у неперевершеному виконанні оксамитового баса С. Котка, владно захопили присутніх. На очах публіки відбувалося диво відродження втраченої гармонії людини зі світом. Лірична стихія, ніжність, щирість, прозорість почуттів, довірлива інтонація, вдало знайдена співаком, при цьому витримана академічна манера співу, що якнайкраще відповідала формату концертного залу, переконали, що пісні золотої колекції української естради 1960-х і сьогодні мають магічну силу впливу на зал.

Варто згадати, що ці пісні починали своє тріумфальне концертне життя завдяки легендарним українським оперним зіркам: Дмитрові Гнатюку, Миколі Кондратюку, Костянтинові Огнєвому, Ларисі Руденко, Анатолію Мокренку – виконавцям, які не потребували мікрофонів для посилення звучання їхніх потужних, тембрально багатих голосів. Нині традиція «живого» виконання перлин українського пісенного мистецтва підтримується молодшою генерацією академічних співаків. Особливий захват залу викликало виконання С. Котком солоспіву А. Кос-Анатольського «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» на вірш Івана Франка зі знаменитої поетичної збірки «Зів’яле листя». Незрівнянна краса мелодії, пластичний малюнок якої виразно й проникливо підкреслювався гнучкою вокальною інтонацією соліста, емоційна повінь почуттів, майстерно донесених співаком до слухачів, отримали вдячну й адекватну оцінку зали, яка після завершення програми довго не відпускала улюбленого виконавця.

– Духовна музика, спів – це ті вічні цінності, торкаючись до яких, завжди внутрішньо світлішаєш, – зізнається Галина БОНДАРЕНКО, етнолог, кандидат історичних наук. – Прийшла послухати молодого баса Сергія Котка. Кілька років тому вперше почула його спів і була вражена красою, тембровим багатством його голосу, технікою виконання. Відтоді шукаю ім’я цього виконавця в концертних афішах. Українська пісня – народна та авторська – стала вже класикою сучасної лірики, займає особливе місце в нашій музичній культурі. Сергію Котку, попри його молодий вік, вдалося поєднати глибину та природність української ліричної пісні з високим професійним мистецтвом виконання й принести цим велику насолоду шанувальникам його таланту.

– Навіть не сподівався, що в один вечір вдасться почути й орган, і улюблені українські пісні минулого століття – знамениті «Черемшину», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», що й зараз у всіх у нас «на слуху», – каже Володимир ІСТОМІН, викладач української мови та літератури. – Чудове виконання Сергієм Котком, Мирославою Солов’яненко пісень Олександра Білаша, Ігоря Шамо та інших наших популярних композиторів сколихнув ностальгійний смуток за глибокими й чистими людськими почуттями, що народжують у душі ці чудові мелодії. Завдяки ініціативі молодих, голосистих, виконавців золота колекція українських пісень 1960 – 1980 років отримала друге дихання…


Автор: Галина Успенко
Виконавці: Сергій Котко, Валерія Балаховська, Тамара Рой
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
22.jpg