Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів
Микитенко Ольга Леонтіївна
Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів
24 та 29 жовтня в Національній опері України виступить заслужена артистка України Ольга Микитенко
17 жовтня 2015, субота
Поширити у Facebook

Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів. Так, до участі в репертуарних постановках запрошені вітчизняні оперні співаки, котрі працюють за межами батьківщини і здобули світове визнання.

Серед них заслужена артистка України славнозвісна Ольга Микитенко, котра є лауреатом найпрестижнішої оперної нагороди світу - Гран-прі конкурсу ім. Марії Каллас. Крім того, Ольга - запрошена солістка Metropolitan Opera (США), Gran Teatre del Liceu (Іспанія), Royal Opera House (Швеція), Teatro dell’Opera di Roma та Teatro di San Carlo (Італія) тощо. 24 жовтня 2015 р. примадонну можна буде почути у партії Віолетти в опері Дж. Верді «Травіата», а 29 жовтня вона виконає партію Лю в опері Дж.Пуччіні «Турандот».

Саме з виконання головної партії у «Травіаті» на сцені Національної опери, яке відбулося 20 років тому, почалася творча кар’єра Ольги Микитенко. Тоді їй, молодій стажерці знаменитого театру, випала нагода терміново замінити виконавицю головної партії. Тож 5 квітня 1995 р. відбувся дебют Ольги Микитенко на сцені Національної опери. Трохи згодом вона вже співала партії Джільди в "Ріголетто", Мімі в "Богемі", Марфи в "Царській нареченій", Мікаели в «Кармен», Тетяни в "Євгенії Онєгіні".

Наразі саме роль Віолетти залишається для співачки однією з найулюбленіших. У 1997 р. Ольга Микитенко взяла участь у конкурсі ім. Б. Христова в Софії (Болгарія), діставши одну з перших премій. А ще за рік поїхала на найпрестижніше змагання вокалістів світу у Барселону (Іспанія), де їй присудили другу премію (першу того разу не присуджували). Але найголовнішою нагородою була спеціальна премія за унікальність тембру (Voce extraordinari), що присуджується потенційним зіркам і дає право на дворічне стажування в Академії ліричних голосів італійського міста Озимо. Однак Ольга не скористалася цим шансом і не отримала премію в розмірі $10 тис., оскільки хотіла закінчити навчання в Києві. На хвилі радощів від захоплення журі та овацій іспанської публіки артистка почала готуватися до престижного конкурсу ім. Марії Каллас в Афінах (Греція). Інша програма, інші умови, три іноземні мови (артистка виконує твори мовою оригіналу) - і лише місяць на підготовку. А обрала пані Микитенко саме цей конкурс тому, що, на відміну від багатьох інших міжнародних співочих змагань, там потрібно було виконувати твори різних епох.

Ольга співала французькі арії, старовинну музику Генделя, Гайдна, Моцарта, російські та німецькі романси. Оскільки це конкурс професіоналів високого гатунку, то для участі в ньому треба було заручитися рекомендаціями директорів театрів, мати лауреатське звання, досвід роботи на сцені, адже перемога давала світове визнання. У різні роки членами журі були Іліана Котрубас, Луїджі Альвар, Артур Ейзен, Ірина Архипова. Конкурс ім. М. Каллас не надто щедрий на премії. У його статуті сказано, що Гран-прі присуджується видатній співачці (сопрано), що претендує на статус оперної Діви. Голос вокалістки повинен бути максимально наближеним до голосу Марії Каллас. Неймовірно, але Ольга Микитенко дістала Гран-прі цього конкурсу, що зумовило події, пов'язані з її подальшою кар'єрою.

Наступні декілька років Ольга Микитенко виступала винятково на фестивалях, в тому числі на «Гала-лірика», почесним Президентом якого є Плачідо Домінго. В Іспанію українську співачку запросили як лауреата конкурсу ім. Франциско Віньяса. І знову тріумфальне виконання арії Віолетти! Фестиваль транслювали в прямому ефірі радіо й телебачення. Інтерес публіки був настільки великим, що до організаторів звернулися багато провідних телеканалів за дозволом транслювати заключний концерт практично в усіх європейських країнах. І вони такий дозвіл отримали. Це був тріумф української співачки!

Потім Ольга виступила в містах Сантьяго-де-Компостелло і Луго з двома сольними концертами. Перше відділення - російська та українська музика: романси Петра Чайковського, Сергія Рахманінова, Михайла Жербіна. У друге відділення було включено шість італійських арій з опер «Сомнамбула» і «Норма» В. Белліні, «Лючія ді Ламмермур» Г.Доніцетті, «Севільський цирульник», «Ернані» і «Травіата» Дж. Верді. Програма виявилася складною, але одразу після концертів вже і місцеві критики стали порівнювати виконавицю з легендарною Марією Каллас, а в Інтернеті з'явилася рецензія, яка називалась «Марія Каллас відроджується» і де йшлося про те, що нарешті після смерті великої співачки в світі знову з'явилося драматичне колоратурне сопрано, яким володіє Ольга Микитенко.

І от нарешті, через багато років, на сцені Національної опери українські глядачі також зможуть почути неймовірно прекрасний голос своєї співвітчизниці зі світовою славою в операх "Травіата" і "Турандот".







Виконавці: Ольга Микитенко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
233.jpg