«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву»
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Пірієв Олександр Валерійович
Станкович Євген Федорович
«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву»
1 листопада 2016, вівторок
Поширити у Facebook

Про це розповіли  гості редакції «Дня» – видатний композитор Євген Станкович і віолончеліст,  ініціатор проекту «Три С»  Олександр Пірієв.

Уперше  прославлений колектив запросила відома компанія «Коламбія»  провести сорок концертів по Америці (!), але у  наших оркестрантів під орудою В. Сіренка немає грошів на квитки, а тому турне, яке дуже престижне для України може не відбутися. І музиканти звертаються до всіх небайдужих меценатів і спонсорів допомогти у цьому питанні…

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

От із такої тривожної ноти почалося наше спілкування. Хоча привід для зустрічі з митцями був зовсім інший, можна сказати оптимістичний: 2 листопада у Києві відбудеться гранд-подія – новинка від класика сучасності Євгена Станкович. Вони розказали про свято мистецтва і музики, яке у наш складний час (війна на сході, політична і економічна криза) вони дарують  українцям; як зуміли без державної підтримки  організувати цю масштабну імпрезу… Про аншлаги, цікавість публіки і ті ідеї, які об‘єднують сьогодні не лише митців-виконавців, а пересічних слухачів із різних регіонів країни. Що нового організатори арт-проекту відкрили для себе, спілкуючись із публікою, музикознавцями, гастролюючи по Україні.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

Вечір у Національній опері України пройде в рамках другої частини Національного проекту «Три С» , яки й об’єднав творчість трьох видатних сучасних композиторів — Мирослава Скорика, Євгена Станковича та Валентина Сильвестрова. Нагадаємо, розпочалася ця музична імпреза у минулому році прем’єрою Другого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру М. Скорика у виконанні Симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України під орудою Володимира Шейка та соліста Олександра Пірієва (див. «День» № 60), потім серія вечорів продовжилася по Україні.

Нині у Києві  відбудеться  світова прем'єра Концерту №2 для віолончелі з оркестром Є. Станковича. Цей  твір виконають: Хор імені П. Майбороди (диригент — Юлія Ткач), Симфонічний оркестр Українського радіо під орудою Володимира Шейка,  соліст — Олександр Пірієв (віолончель). Після Чернівців і Києва (протягом сезону 2016 — 2017 рр.) арт-проект «Три С» буде представлений у Харкові, Ужгороді, Одесі, Львові, Івано-Франківську та Коломиї.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

Концерт №2 Станковича  складається з трьох частин: «Музика для Марточки», «Постлюдія» та «Монолог діда». Їхні назви красномовно свідчать, кому маємо дякувати за його появу на світ. Уже стало легендою, як народжувався цей твір, — концерт замовляв написати для нього легендарний віолончеліст Мстислав Ростропович, але у той час не склалося… Ідея віолончельного концерту, як спогад про Роспроповича, залишилася не втіленою аж до сьогодення! А проект «Три С» підштовхнув Євгена Федоровича до його віолончельного задуму.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

 - Це — концерт-монолог, концерт-портрет, концерт-одкровення, — каже Олександр ПІРІЄВ, віолончеліст, ініціатор проекту «Три С». — Цей твір епохальний, свого роду певний підсумок усього творчого досвіду генія, який втілений Станковичем у голосі віолончелі… Наш проект дає змогу слухачам, а на концерти приходить зовсім різна публіка (радує, що багато молоді у залі) познайомитись з творами видатних композиторів, нашими сучасниками.

- Свій концерт я присвячую свої внучці, - зізнається Євген СТАНКОВИЧ. – Марточка ще маленька, але колись почує, що написав для неї дід… Я вдячний О. Пірієву, що він не байдужа людина і звалив на свої плечі арт-проект, залучає, цікавих виконавців. Для автора важливо відчувати, що його твір потрібен. Сьогодні ми маємо потужну виконавську школу і на ниві мистецтва є що представити людям. Хоча час складний, але такі концерти дають змогу спілкуватися зі слухачами, а аншлаги говорять, що публіка  розуміє високе мистецтво. Музика має потужну силу і нею можна достукатись до сердець не тільки меломанів, а й пересічних слухачів...



Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан КАНЮКА
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Композитори:Євген Станкович
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
10.jpg