Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці
Алмаші Золтан Гаврилович
Бєлкіна Олена
Білий Віталій
Ботвінов Олексій
Микитенко Ольга Леонтіївна
Шмурак Олексій
Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці
1 липня 2017, субота
Поширити у Facebook

11 концертів на будь-який смак — від виступів легендарних скрипалів Деніела Хоупа та Вадима Рєпіна до програм нової української музики — зібрали понад сім тисяч глядачів, що для класичної музики в Україні дуже оптимістичний показник.

Справа, звичайно, не тільки в цифрах. Вони, скоріше, свідчення того, що в Одесі є щось, окрім моря та кінофестивалю. Культурний потенціал міста набагато ширший, і туристів можна залучати хвилями, що не лише плюскочуть. Наприклад, спільним концертом президента фестивалю, піаніста Олексія Ботвинова та скрипаля Деніела Хоупа — п’ятикратного володаря премії EchoKlassik, лауреата Classical Brit Award і чотирикратного номінанта на Grammy. У Хоупа неймовірний звук — легкий і стрімкий, який дозволяє продемонструвати величезне багатство емоційних відтінків. Він був дуже хороший у класиці, але в сучасній музиці — взагалі неймовірний. Наприклад, еталонне виконання скрипкових п’єс Арво Пярта — це записи Гідона Кремера.

Здавалося б, краще зіграти неможливо, але у Хоупа вийшло. Він змусив по-новому подивитися на творчість живого класика мінімалізму, його Пярт — це концентроване звучне світло, абсолютно потойбічне та надзвичайно привабливе. Щодо Людовіко Ейнауді, то Хоуп — найкращий виконавець його скрипкових п’єс. У дуеті з Ботвиновим ця музика прозвучала особливо м’яко, зворушливо та небанально. До речі, в рамках візиту до Одеси Хоуп відвідав спеціалізовану музичну школу ім. Петра Столярського — священне місце для скрипалів, із яким у Хоупа пов’язана особиста історія: його головний учитель, Захар Брон, навчався у цій одеській школі. Біля стіни з фотографіями видатних випускників, у тому числі і Брона, скрипаль спонтанно зіграв Кадіш Равеля.

Досить удалим вийшов оперний проект з українськими зірками — Ольгою Микитенко, Віталієм Білим та Оленою Бєлкіною. Ольга Микитенко порадувала хорошою вокальною формою та бездоганною дикцією, Олена Бєлкіна — новим амплуа. Її колоратурне сопрано, здавалося б, далеке від образу драматичної Кармен, по-новому розкрило цю героїню, наділивши її гаммою щонайтонших виразних відтінків.

Прекрасна традиція фестивалю — концерти open air, доступні і меломанам, і випадковим перехожим. На цей раз на відкритій сцені виступив київський колектив «Артехатта» разом зі скрипалем Мирославою Которович і баяністом Ігорем Саєнком. Їхнє пристрасне танго виявилося стовідсотковим попаданням в атмосферу спекотного одеського вечора.

Сольний філармонічний концерт піаніста Себастіана Кнауера — абсолютно протилежна подія, інтровертна й аристократична. У Кнауера феноменальна дрібна техніка, експромти Шуберта в його виконанні — просто фантастика, задоволення від делікатності звучання і захоплення від техніцизму.

До фестивалю увійшли також концерти джазової музики від «Давід Орловські Тріо», літературний вечір Віктора Єрофеєва та спільний концерт Бельгійського камерного оркестру під орудою Майкла Гуттмана та скрипаля Вадима Рєпіна. До речі, останнього разу Рєпін приїздив до Одеси 30 років тому, ще хлопчиком-вундеркіндом. Крім того, вперше в історії фестивалю з’явилася альтернативна програма нової української музики — New Ukrainian Soundscapes. До неї потрапила львівська програма від Collegium Musicum; театралізований концерт за поезією Лесі Українки від «Артехатти», Мирослави Которович та Ігоря Саєнка; ностальгічний перформанс у виконанні Олексія Шмурака, Максима Коломійця й Олега Шпудейка, а також п’єси для скрипки та віолончелі, які зіграли Андрій Павлов і Золтан Алмаші.

Фестиваль задовольнив найрізноманітніші смаки вибагливої публіки, і в цьому заслуга Олексія Ботвинова, надзвичайно сміливого музиканта, який знову ризикнув зробити фестиваль «з нуля», за спонсорські гроші. Відверто кажучи, таким фестивалем як Odessa Classics держава повинна пишатися і робити все можливе, щоб він зростав і далі, паралельно розвиваючи культурний і туристичний ландшафт Одеси. А те, що найбільш перспективними є проекти, започатковані на альтруїстичних основах, але у відповідальний момент підтримані національним бюджетом, історія європейської культури вже довела.


Автор: Любов Морозова
Виконавці: Золтан Алмаші, Олена Бєлкіна, Віталій Білий, Олексій Ботвінов, Ольга Микитенко, Олексій Шмурак
Конкурс (фестиваль): Музичний фестиваль «ODESSA CLASSICS»
Джерело: Газета «День»



Інші:

Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
      © 2008-2024 Music-review Ukraine