|
Огляд концерту в рамках проекту «Освідчення в коханні»
П’ятий щорічний театралізований концерт солістів, артистів балету та симфонічного оркестру Національної Опери під керівництвом Германа Макаренка
6 березня 2009, п'ятниця
Поширити у Facebook
6-го березня, з повтором наступного дня, напередодні свята Жіночого дня в Національній Опері України відбувся ювілейний, п’ятий щорічний театралізований концерт в рамках проекту «Освідчення в коханні» у виконанні солістів, артистів балету та симфонічного оркестру Національної Опери під керівництвом автора проекту – диригента театру, заслуженого діяча мистецтв України, лауреата міжнародних конкурсів, професора Германа Макаренка.
Після довгої холодної зими всі жінки з нетерпінням очікують на перше весняне свято – 8 Березня. Цього дня кожна жінка, незалежно від статусу – дружина, наречена, мама, бабуся, дочка, сестра чи просто колега по роботі – очікує від нас, чоловіків, максимальної кількості уваги, приємних сюрпризів, квітів і теплих слів. Жінки чекають справжнього свята, бажають почути про те, які вони прекрасні, як вони потрібні нам, чоловікам і як ми їх любимо. А те, як це треба робити - ні в якому разі не формально, а щиро, від душі і серця – продемонстрував маестро Макаренко мовою оперного, балетного і симфонічного мистецтва.
Маленькі приємні сюрпризи розпочалися ще до початку концерту. На вході до театру молоді люди у гусарському вбранні зі словами «Дозвольте Вас привітати!» дарували кожній жінці плитку шоколаду і вручали програмку концерту, дуже красиву, яскраво червону, у формі серця. Яка жінка втримається від усмішки, коли їй дарують серце – нехай це всього лише програмка? А в холі запрошували на дегустацію шампанського від одного із спонсорів концерту. Всі ці – здавалося б, дрібниці – але дуже успішно піднімали настрій і створювали святкову атмосферу.
А далі був концерт. Урочисті фанфари з балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського оголосили про початок музичної феєрії,
а знамените ліричне і виразне «Інтермеццо» Пьєтро Масканьї нагадало всім присутнім, що свято сьогодні особливе – тендітне і ніжне, присвячене, як висловився сам маестро, «Її Величності Жінці».
Герман Георгійович, як завжди елегантний і усміхнений, весь концерт, в перервах між творами, висловлював компліменти і різноманітні добрі побажання на адресу всіх жінок, чим створював дуже довірливу, сонячну атмосферу в залі і постійно підтримував відчуття свята.
Вже доброю традицією концертів проекту «Освідчення в коханні» стала своєрідна палітра почуттів – різні за характерами номери, кожен з яких висвітлював з іншої сторони різнобарв’я граней почуття. Любов пристрасна, але швидкоплинна і легковажна? Про те, як це буває, нам заспівали Дон Жуан і Церліна з опери В.А.Моцарта (солісти - лауреати міжнародних конкурсів Андрій Маслаков та Ольга Фомічова). Любов трагічна, драматична? В Адажіо з балету «Лебедине озеро» П.Чайковського та в сцені ворожіння з балету «Кармен-сюїта» Ж.Бізе-Р.Щедріна виразною мовою танцю нам змалювали це народна артистка України Олена Філіп’єва та заслужений артист України Сергій Сидорський.
Любов комічна? І таке буває – дует Одарки і Карася з опери С.Гулак-Артемовського «Запорожець за Дунаєм» є тому підтвердженням. Цікаво, що цей дует співали… четверо!
Разом з «дорослими» Одаркою і Карасем (Наталя Мойсеєва та Віктор Дудар) на сцену вийшли і «маленькі» (Марія Усічено та Крістіан Волощенко).
Виглядало це так, ніби Одарка з маленькою дочкою вдвох сварять, кожна свого, дорослого і малого Карася.
Така незвична інтерпретація мала успіх і викликала велике пожвавлення публіки, також, як і всім знайома віртуозно виконана оркестром блискуча і стрімка увертюра до опери «Севільський цирульник».
Другий відділ концерту розпочався маршем із опери «Аїда» Дж.Верді. А потім, знову було освідчення в коханні. «А ось так освідчується наш український парубок» - сказав Герман Макаренко і прозвучала пісня Петра («Сонце низенько») з опери «Наталка Полтавка» у виконанні лауреата міжнародних конкурсів Юрія Аврамчука.
Ще одну грань любові – юнацьку, першу, чисту і романтичну – висвітлили для присутніх в залі Олена Філіп’єва та Сергій Сидорський за допомогою Адажіо з балету «Лускунчик» Чайковського.
Гучні овації викликало проникливе виконання заслуженим артистом України Ігорем Борко аріозо Надіра з опери «Шукачі перлин» Жоржа Бізе.
Уперше за п’ять років до програми концерту увійшов такий жанр як оперета - «молодша сестра опери». Лауреат міжнародних конкурсів Леся Алексіїва та Тетяна Хараузова виконали пісню Сільви з одноіменної оперети Імре Кальмана.
Судячи по тому, який успіх мав цей номер у публіки, можна з впевненістю очікувати появу творів цього жанру і в програмах наступних років.
Потім були «Танець маленьких лебедів» із «Лебединого озера» у виконанні учениць київського хореографічного училища
і знаменита «Застольна», гімн любові з опери «Травіата» Дж.Верді (солісти Ігор Борко та Ольга Фомічова).
Останнім номером програми був заявлений «Вальс квітів» з балету «Спляча красуня» Чайковського.
Таким чином маестро Макаренко і його артисти зуміли подарувати квіти всім присутнім жінкам одночасно і зал дякував за це довготривалими і гучними оплесками.
Ще одна чудова традиція концертів Германа Макаренка – неодмінно подарувати публіці кілька творів «на біс». Цей раз не став виключенням – прозвучали «Угорський танець №1» Й.Брамса, «Пісня Сольвейг» з сюїти «Пер Гюнт» Е.Гріга, «Історія кохання» Філіпа Лея, і останнім номером «Сіртакі» з балету «Грек Зорба» Мікіса Теодоракіса. Зал аплодував і вимагав ще, але кожен концерт мусить колись закінчитись…
…..А ще жінки кожного разу сподіваються, що одним днем свято не обмежиться, і таке відношення до Жінки, яке ч
оловіки проявляють 8 березня триватиме…і триватиме, довго…до наступного 8 Березня. А потім знову. Не розчаруймо ж їх, наших милих, коханих, самих-самих!
Із святом, любі наші!
Автор: Володимир Павлов
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Ольга Фомічова
Диригенти: Герман Макаренко
Концертний зал: Концертний зал Національної опери України ім. Т. Г. Шевченка
|