Про музику як найшвидший шлях до серця | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Про музику як найшвидший шлях до серця
Бєлов Андрій
Гринюк Олексій
Національний камерний ансамбль
Польова Вікторія Валеріївна
Про музику як найшвидший шлях до серця
16 липня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Музикознавець Любов Морозова - про фестиваль Bouquet Kyiv Stage, майстрів, які представляють Україну у світі, та світову музику в Україні

У серпні у дворі "Софії Київської" - просто неба - лунатиме музика. Класична, сучасна камерна та симфонічна, джазова, електронна та експериментальна. Тут виступатимуть легендарний норвезький музикант і композитор Ейстен Севог, піаніст Олексій Гринюк і скрипаль Андрій Бєлов, американсько-ізраїльський джазовий піаніст Гай Мінтус, оперні співаки Теммі Генсрад та Ніколас Ішервуд із США, New Era Orchestra, Національний президентський оркестр, Kyiv Fantastic Orchestra, "Віртуози Києва", "Київські солісти" та багато інших.

Саме таку програму приготували для любителів Києва і високої музики організатори фестивалю Bouquet Kyiv Stage, який відбуватиметься вже вдруге - з 16 по 26 серпня. Фестиваль організовує Дім "Майстер Клас", його програма охоплює не лише музику, а й візуальне мистецтво, кінопокази, театральні та музичні воркшопи. Сам фестиваль є безоплатним, організатори позиціонують його як подарунок місту і мріють, що колись він увійде до списку найкращих фестивалів високої музики в Європі.

Кураторкою основної програми фестивалю - музичної - є Любов Морозова, музикознавець і музичний критик. "День" розпитав її про особливості високої музики, філософію фестивалю та київську традицію концертів просто неба.



- Якою є наскрізна ідея цьогорічної програми, яка її філософія?

- Головна ідея фестивалю така сама, як і минулого року. Тоді добре спрацювала ідея розділення усієї музичної програми на два потоки: Celebration/Святкування (з більш легкою, розслаблюючою музикою) і Mystery/Містерія (зі строгою класикою, ядром якої була музика київських шістдесятників). Цього року ліній знову дві, і вони чітко розмежовані за часом. Щодня о 18.00 стартує програма із загальною назвою "Площі і пагорби" (тут зашифрований неповторний ландшафт Києва, де великі простори сусідують із височинами). Це більш традиційна, вкорінена в шедеврах класики програма. О 21.00 розпочинаються концерти, об'єднані назвою "Птахи і квіти". У них буде більше експериментів, колаборацій, це - класика для молоді і open-mind меломанів.

Ці дві лінії з різних боків розкривають наскрізну тему фестивалю - "Звуки міста". Вважайте, концерти о 18-й і о 21-й - це інь і ян, екстравертна та інтровертна складова нашого багатоголосого міста.

- На що ви опиралися, коли формували склад виконавців, як обирали, кого запросити?

- У першу чергу обирали тих, хто вміє актуалізовувати класику. Якщо піаніст Олексій Гринюк хоче, скажімо, виконати широковідому "Апасіонату" Бетховена, то я впевнена, що вона не звучатиме як артефакт початку XIX століття. Буде щось цілком нове. Якщо це Ptakh_Jung, то навпаки - в нашій програмі вони максимально зайдуть на територію класичної традиції. Коли крізь мелодії сьогодення проглядають як на палімпсесті риси попередніх епох, це торкається найглибших наших культурних кодів, знаходить найшвидшу дорогу до серця.

- Як місце фестивалю - "Софія Київська" - впливало на вибір музикантів? Чи можна сказати, що місце так само формувало програму?

- Радше, місце впливало на вибір програм. Усі попереджені, що це будуть концерти, в які може вриватися звучання вулиці. Отож буде переважно або голосна і активна музика, або медитативна, яка готова стати структуруючою "рамкою" для простору Софії. Джону Кейджу, автору знаменитого "чорного квадрату" музики - 4'33'' - це би сподобалося.

- Як би ви коротко описали, що значить "висока музика"? Чим вона особлива і хто її слухачі?

- Висока музика - та, яка не заграє зі слухачем, а допомагає йому інтелектуально та душевно зростати. Це, якщо хочете, найкращий тренажер "емоційного інтелекту". В програмі багато класики, але не тільки. В ній, як в букеті, зібрані найкрасивіші квіти звідусіль - і електроніка, і джаз, і авангард. Ми адресуємо її слухачеві зі смаком та настроєним внутрішнім камертоном, який не допускає фальші - ані музичної, ані стильової. Це - музика гідності.

- У чому особливість сприйняття високої музики просто неба і чому варто пережити такий досвід?

- Концерти просто неба все більш популярними. Сучасність спонукає до комплексного переживання подій, нам вже мало традиційного концертного залу. Концерти в саду, на даху, на території колишнього заводу додають нового виміру музиці та нових відчуттів публіці. Простір Софії - магічний, і це буде особливе переживання.

- Концертом-відкриттям стане виконання музики Вікторії Польової. Розкажіть, чому саме музика Вікторії і чому її варто почути саме у стінах "Софії Київської"?

- Вікторія Польова - одна з найпопулярніших у світі українських композиторок за всю історію вітчизняноїмузики. Організатори фестивалю, Дім "Майстер Клас", давно підтримують її творчість, вони ж першими почали регулярно організовувати монографічні концерти Вікторії.

Я поки що не бачила, щоб хтось із сучасних авторів працював із простором Софії цікавіше. У Вікторії Польової в музиці є дивовижно хвилююче переплетіння православної традиції та переживань сучасної людини. Це нова духовна музика, яка оживляє музейний простір, говорить із ним тими інтонаційними кодами, які століттями лунали в Софії, але повідомляє нові сенси.

- Музична програма, добір виконавців і творів, місце проведення концертів - це все є потужним повідомленням. Кому воно адресоване?

- Людям, які люблять своє місто і хочуть його розуміти краще і глибше.

- Якою перед слухачами постане українська музична культура зі сцени Bouquet Kyiv Stage?

- Програма власне і скомпонована так, щоб відповідь на це запитання кожен слухач отримав безпосередньо під власним враженням від творів.


Автор: Марія Семенченко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Андрій Бєлов, Олексій Гринюк
Композитори:Вікторія Польова
Джерело: Газета День



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
3.jpg