Про музику як найшвидший шлях до серця | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Про музику як найшвидший шлях до серця
Бєлов Андрій
Гринюк Олексій
Національний камерний ансамбль
Польова Вікторія Валеріївна
Про музику як найшвидший шлях до серця
16 липня 2019, вівторок

Музикознавець Любов Морозова - про фестиваль Bouquet Kyiv Stage, майстрів, які представляють Україну у світі, та світову музику в Україні

У серпні у дворі "Софії Київської" - просто неба - лунатиме музика. Класична, сучасна камерна та симфонічна, джазова, електронна та експериментальна. Тут виступатимуть легендарний норвезький музикант і композитор Ейстен Севог, піаніст Олексій Гринюк і скрипаль Андрій Бєлов, американсько-ізраїльський джазовий піаніст Гай Мінтус, оперні співаки Теммі Генсрад та Ніколас Ішервуд із США, New Era Orchestra, Національний президентський оркестр, Kyiv Fantastic Orchestra, "Віртуози Києва", "Київські солісти" та багато інших.

Саме таку програму приготували для любителів Києва і високої музики організатори фестивалю Bouquet Kyiv Stage, який відбуватиметься вже вдруге - з 16 по 26 серпня. Фестиваль організовує Дім "Майстер Клас", його програма охоплює не лише музику, а й візуальне мистецтво, кінопокази, театральні та музичні воркшопи. Сам фестиваль є безоплатним, організатори позиціонують його як подарунок місту і мріють, що колись він увійде до списку найкращих фестивалів високої музики в Європі.

Кураторкою основної програми фестивалю - музичної - є Любов Морозова, музикознавець і музичний критик. "День" розпитав її про особливості високої музики, філософію фестивалю та київську традицію концертів просто неба.



- Якою є наскрізна ідея цьогорічної програми, яка її філософія?

- Головна ідея фестивалю така сама, як і минулого року. Тоді добре спрацювала ідея розділення усієї музичної програми на два потоки: Celebration/Святкування (з більш легкою, розслаблюючою музикою) і Mystery/Містерія (зі строгою класикою, ядром якої була музика київських шістдесятників). Цього року ліній знову дві, і вони чітко розмежовані за часом. Щодня о 18.00 стартує програма із загальною назвою "Площі і пагорби" (тут зашифрований неповторний ландшафт Києва, де великі простори сусідують із височинами). Це більш традиційна, вкорінена в шедеврах класики програма. О 21.00 розпочинаються концерти, об'єднані назвою "Птахи і квіти". У них буде більше експериментів, колаборацій, це - класика для молоді і open-mind меломанів.

Ці дві лінії з різних боків розкривають наскрізну тему фестивалю - "Звуки міста". Вважайте, концерти о 18-й і о 21-й - це інь і ян, екстравертна та інтровертна складова нашого багатоголосого міста.

- На що ви опиралися, коли формували склад виконавців, як обирали, кого запросити?

- У першу чергу обирали тих, хто вміє актуалізовувати класику. Якщо піаніст Олексій Гринюк хоче, скажімо, виконати широковідому "Апасіонату" Бетховена, то я впевнена, що вона не звучатиме як артефакт початку XIX століття. Буде щось цілком нове. Якщо це Ptakh_Jung, то навпаки - в нашій програмі вони максимально зайдуть на територію класичної традиції. Коли крізь мелодії сьогодення проглядають як на палімпсесті риси попередніх епох, це торкається найглибших наших культурних кодів, знаходить найшвидшу дорогу до серця.

- Як місце фестивалю - "Софія Київська" - впливало на вибір музикантів? Чи можна сказати, що місце так само формувало програму?

- Радше, місце впливало на вибір програм. Усі попереджені, що це будуть концерти, в які може вриватися звучання вулиці. Отож буде переважно або голосна і активна музика, або медитативна, яка готова стати структуруючою "рамкою" для простору Софії. Джону Кейджу, автору знаменитого "чорного квадрату" музики - 4'33'' - це би сподобалося.

- Як би ви коротко описали, що значить "висока музика"? Чим вона особлива і хто її слухачі?

- Висока музика - та, яка не заграє зі слухачем, а допомагає йому інтелектуально та душевно зростати. Це, якщо хочете, найкращий тренажер "емоційного інтелекту". В програмі багато класики, але не тільки. В ній, як в букеті, зібрані найкрасивіші квіти звідусіль - і електроніка, і джаз, і авангард. Ми адресуємо її слухачеві зі смаком та настроєним внутрішнім камертоном, який не допускає фальші - ані музичної, ані стильової. Це - музика гідності.

- У чому особливість сприйняття високої музики просто неба і чому варто пережити такий досвід?

- Концерти просто неба все більш популярними. Сучасність спонукає до комплексного переживання подій, нам вже мало традиційного концертного залу. Концерти в саду, на даху, на території колишнього заводу додають нового виміру музиці та нових відчуттів публіці. Простір Софії - магічний, і це буде особливе переживання.

- Концертом-відкриттям стане виконання музики Вікторії Польової. Розкажіть, чому саме музика Вікторії і чому її варто почути саме у стінах "Софії Київської"?

- Вікторія Польова - одна з найпопулярніших у світі українських композиторок за всю історію вітчизняноїмузики. Організатори фестивалю, Дім "Майстер Клас", давно підтримують її творчість, вони ж першими почали регулярно організовувати монографічні концерти Вікторії.

Я поки що не бачила, щоб хтось із сучасних авторів працював із простором Софії цікавіше. У Вікторії Польової в музиці є дивовижно хвилююче переплетіння православної традиції та переживань сучасної людини. Це нова духовна музика, яка оживляє музейний простір, говорить із ним тими інтонаційними кодами, які століттями лунали в Софії, але повідомляє нові сенси.

- Музична програма, добір виконавців і творів, місце проведення концертів - це все є потужним повідомленням. Кому воно адресоване?

- Людям, які люблять своє місто і хочуть його розуміти краще і глибше.

- Якою перед слухачами постане українська музична культура зі сцени Bouquet Kyiv Stage?

- Програма власне і скомпонована так, щоб відповідь на це запитання кожен слухач отримав безпосередньо під власним враженням від творів.


Автор: Марія Семенченко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Андрій Бєлов, Олексій Гринюк
Композитори:Вікторія Польова
Джерело: Газета День



Додати: Share on Facebook

Інші:

"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
«Життєві цінності кардинально змінюють вектор...»
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
3.jpg