Віртуози з Iспанії, Iталії та України зустрілися на «Києві-2014» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Віртуози з Iспанії, Iталії та України зустрілися на «Києві-2014»
Остапенко Андрій
Віртуози з Iспанії, Iталії та України зустрілися на «Києві-2014»
26 грудня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Творча біографія фесту «Київ» розпочалася з легкої руки Андрія Остапенка і за цей час міцно «осіла» у свідомості фанів гітари.

Розгорнуті програми були наповнені різноманітними цікавинками: виставками інструментів і презентаціями друкованих видань, конкурсними виступами молодих гітаристів України та зарубіжжя, майстер-класами світових зірок.

Триденний марафон презентував широку панораму гітарної музики, географія якої була означена цьогорічним «тріумвіратом» учасників — Іспанією, Італією та Україною.

Знаменитий Франсиско Берньєр, який «засвітився» в Києві ще позаминулоріч, і цього разу підтвердив свій високий виконавський рейтинг, відкриваючи фестиваль і сольним виступом, і авторським майстер-класом.

Ювелірна огранка виконавських штрихів (особливо у творах Й. С. Баха), увага до найтонших нюансів гітарного звучання, насиченість тембрової палітри під час «озвучування» музики І. Альбеніса та Ф. Тарреги гарантували іспанському віртуозу палкий прийом наших меломанів.

Уперше відкрив для себе Київ добре знаний у музичному світі лауреат численних престижних гітарних турнірів італійський музикант Джованні Пудду. Його сольний концерт став етапним у масштабному концертному циклі Suono Italiano («Італійський звук»), що триває зараз у Національній філармонії.

Джованні Пудду зачарував слухачів своєю романтичною харизмою. Не прагнучи показних ефектів, відвертого звукового форсажу, майстер делікатного штриха встановив у залі атмосферу щирої розмови соліста зі своїми однодумцями-публікою. Йому вдалося плавно занурити присутніх у власний світ ніжних і ліричних почуттів, тремтливих і граціозних звучань, а у другому відділенні владно захопити зал своєю фантастичною віртуозністю. Між номерами маестро вдавався до невеличких словесних інтермедій, а коли емоційно проголосив: «Viva, Ukraina!», зал миттєво вибухнув оваціями.

Принагідно подивуємося, яким дивним чином нерідко переплітаються музичні маршрути італійських та українських музикантів. Наприклад, Луїджі Пудду, брат гостя цьогорічного київського гітарного фесту Джованні Пудду, співробітничає зі всесвітньо відомим українським скрипалем-віртуозом Вадимом Бродським, учнем Давида Ойстраха, який сам був родом з Одеси. В. Бродський — один із небагатьох у світі музикантів — переможців Міжнародного конкурсу скрипалів у Генуї, хто виборов право грати на скрипці Guarneri del Gesщ, яка належала легендарному Ніколо Паганіні. Нагадаємо, що наш знаменитий співвітчизник, засновник української скрипкової виконавської школи Богодар Которович залишається й сьогодні єдиним скрипалем, не італійцем, який був удостоєний честі двічі грати на цьому інструменті поза межами Італії.

Український акцент нинішнього гітарного свята був відчутний на урочистому закритті, коли у виконанні Андрія Остапенка прозвучав «Іспанський» концерт для гітари з оркестром харківського композитора Миколи Стецюна. За традицією фесту, гру соліста супроводжував Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України під вправною орудою Ігоря Палкіна.

Враженнями від фестивалю з «Днем» поділився Нікола Франко Баллоні, директор Італійського інституту культури в Україні, який має вже 12-річний стаж роботи в нашій країні у сфері культури: «У нас в Італії існує багато різноманітних гітарних фестивалів, конкурсів, шкіл, консерваторій, де викладають гру на гітарі. Сьогодні в нашій країні діє ціла плеяда всесвітньо відомих гітаристів, наприклад, неаполітанський віртуоз Аніелло Дезідеріо, всесвітньо відомий гітарист Карло Маркіоне та інші. Хочу нагадати, що ми з самого початку київського Гітарного фестивалю виступили його співорганізаторами. І з того часу щорічно запрошуємо наших провідних артистів до участі і в концертних програмах, і як членів журі гітарного конкурсу, який відбувається що два роки. Високий рівень цього заходу спонукає нас підтримувати цю плідну традицію».


Автор: Наталія СЕМЕНЕНКО
Діячі мистецтв: Андрій Остапенко
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль гітарної музики "Київ"
Джерело: Газета "День"



Інші:

Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
500.jpg