Танці в ре мінорі | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Танці в ре мінорі
Олійник Леся Степанівна
Танці в ре мінорі
Нові постановки Раду Поклітару музиканти і шанувальники модерн-балету завжди очікують з особливим інтересом
3 липня 2014, четвер
Поширити у Facebook

"КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТ" ФОТО СЕРГІЯ ЄФАНОВА Очевидно, тому що, можливо, як ніхто інший із сучасних хореографів, Раду Поклітару володіє унікальним відчуттям музики і вмінням утілити її через модерний балет.

Його прем’єри очікувані ще й тому, що в авторському театрі Раду Поклітару вібрує драматичний імпульс і аритмія нашого часу.

Унікальна здатність утілити це через пластичний рух і танцювальний жест, які дихають у його інтерпретації через музичну тканину, вирізняють мистецтво хореографа серед інших.

Музика імпульсує сценічну ідею і, навпаки, художня концепція визначає пошук музичного матеріалу.

Стиль Раду Поклітару відчувається з перших же тактів його спектаклів. Притаманні майстру смислова поліфонія танцю, яка передає внутрішній напружений динамізм, лексику «зашифрованих» метафор і складних символів, артикулюють насамперед драматичні глибини буття. Такими є його балети-символи «Дощ», «Андеграунд» на музику латиського композитора Петеріса Васкса, «Перехрестя» за скрипковими концертами Мирослава Скорика.

Остання з прем’єр Раду Поклітару відкриває нові можливості інтерпретації драматичної музики через модерну пластику сучасного балету. Сценічні візії хореограф вибудовує цього разу підкреслено в емоційному плані тональних барв, через пошук танцювальної пластики і сценічної дії, співзвучних музичній тональності. Навіть назву свого нового спектаклю він визначив «тонально» — «Жінки у ре мінорі».

Звертаючись до музики улюбленого композитора Йоганна Себастьяна Баха, хореограф обрав твір, написаний в одній із драматичних за семантикою тональностей — Концерт №1 для клавіру з оркестром ре мінор. В історичній музичній практиці емоційні барви ре мінору зазвичай висвітлюють образи скорботи, драматичних колізій, експресивної патетики. Нагадаю, що саме в цій тональності написані такі трагедійні символи, як Реквієм Моцарта, ІХ симфонія Бетховена, симфонія Цезаря Франка, Токата і Фуга для органу та згаданий Концерт.

Саме цей Концерт ре мінор Й.-С. Баха став творчим імпульсом для створення нового балету хореографа. «Трагічна історія про неіснуючу жіночу дружбу», — як визначено в програмці до спектаклю є лише нфатяком на так само неіснуючий сюжет. Як і в усіх спектаклях Раду Поклітару головним тут є — творча ідея, філософський смисл, якому підпорядковуються всі виразові засоби. Характерне для хореографа поліфонічне мислення знаходить у балеті оригінальне втілення насамперед через темпоритм токати. Токатний тривожний характер і динаміка похмурої теми Концерту є основою драматичних колізій, які поліфонічно переплітаються в пластичній тканині балету. Кожний рух музичного голосу, кожна музична тема знаходять візуальний поліфонічний розвиток, де головним є «сценографія тіла, а не сюжету» (за влучним висловом відомого митця Олександра Дубовика).

На тлі токатного вихору і складних багатофігурних композицій особливо пронизливо «звучать» монологи і дуети солістів: Він і Вона — у вирі драматичних пристрастей. Їхні пластичні образи графічно точно створюють Еліна Віннікова (Вона) та Олексій Бусько (Він). Усі артисти трупи «Київ модерн-балету» є, по суті, солістами, кожний з яких створює свою індивідуальну поліфонічну лінію. Сценічне оформлення і «тональність» костюмів (художник Дмитро Курята) теж відповідають музичному кольору ре мінору: спектр його барв коливається у переважно темних тонах. Звичайно, живе виконання музики, а не під фонограму (навіть у виконанні Глена Гульда) додало б спектаклю ще більшої гостроти і виразності. Але й навіть у такому звуковому варіанті, новий балет Раду Поклітару і його «Київ модерн-балету» представив яскравий зразок «бароко ХХІ століття»


Автор: Леся Олійник
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
31.jpg