Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді
Мамчур Світлана
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Галицький академічний камерний хор
Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді
19 листопада 2013, вівторок
Поширити у Facebook

24 листопада на сцені Вінницького музично-драматичного театру імені Садовського відбудеться прем’єра славетного духовного твору, «Реквієму» Верді.

У 2013 році музична громадськість відзначає 200 років від дня народження Джузеппе Верді. Концерти, фестивалі, театральні постановки на кращих сценах світу – це визнання безумовного таланту автора найзнаменитіших опер, що увійшли до золотого музичного фонду. Приєднається до свята і Вінниця. Департамент культури Вінницької міської ради за підтримки партнера проекту Сергія Кудлаєнко презентує виступ галицького академічного хору та симфонічного оркестру Львівської державної філармонії з величним твором італійського композитора.

Твір світового рівня, такий як «Messa da Requiem» Джузеппе Верді, рідко можна почути на сцені України, хіба лише шматками. Вінниця та Львів стануть першими містами України, де відбудеться прем’єра цього найвідомішого твору.

«Реквієм» увійшов в історію музики як саме театральне втілення традиційної церковної заупокійної служби. Твір вважають однією з вершин творчості Верді: не зважаючи на дотримання всіх канонів, музика звучить з надзвичайною театрально-оперною емоційністю.

Поява цього твору була пов'язана з обставинами особистого життя композитора: на рубежі 1860-70-х років Верді пережив втрату цілого ряду дорогих йому людей. Померли один за одним його батько, близький друг лібретист Піаве та геніальний співвітчизник, попередник в опері – Россіні. Завершила цей скорботний список смерть поета і письменника Алессандро Манцоні, який був для Верді «зразком чеснот і патріотизму». Особистість і творчість цього поета композитор глибоко поважав і втрата Манцоні послужила безпосереднім приводом для створення Реквієму. «Я глибоко засмучений смертю нашої Великої Людини! - писав Верді на наступний день. - Я приїду відвідати його могилу з тим, щоб запропонувати щось, щоб вшанувати його пам'ять». Цим грандіозним пам'ятником стала заупокійна меса, уперше виконана в річницю смерті Манцоні 22 травня 1874 в міланському соборі св. Марка під управлінням самого автора. Через кілька днів «Реквієм» був повторений з величезним успіхом у театрі «Ла Скала», а потім - у Парижі, Відні, Петербурзі та інших містах.

Традиційну структуру католицької служби Верді наситив чисто романтичною експресією. За стилем «Реквієм» близький до «Аїди», над якою композитор працював паралельно. Споріднене коло музичних образів, що відрізняються підкресленою яскравістю, музично-театральні форми (аріозо, дуети, тріо, квартети) надають твору риси оперної виразності.

Верді широко використовує в Реквіємі енергійні ритми, піднесені мелодії і драматичні контрасти, подібно тому, як він робив це в операх, щоб виразити сильні емоції, що йдуть від тексту. Страшний (і впізнаваний) «Судний день» (Dies Irae), що відкриває традиційний латинський похоронний обряд, повторюється протягом твору, чим досягається ефект цілісності твору, а також дозволяє композиторові глибше осягнути трагічність смерті і прагнення людини бути прощеною. Найвідоміша з частин твору – «Lacrimoso» – одна з найбільш проникливих сторінок лірики Верді. Просвітлена лірика, благання та трагедійний масштаб формують мелодію дивовижної краси. У заключних частинах твору панує світла атмосфера. «Реквієм» завершує монументальна фуга з темою героїчного, вольового характеру, яка звучить як гімн мужності та силі людського духу.

Це дуже важкий твір абсолютно для всіх, хто в ньому зайнятий, особливо для квартету солістів. У кожного з них є великі розгорнуті арії, при цьому надзвичайно складні по виконанню та неймовірно змістовні. Солісти створять галерею людських образів, що по-різному реагують на життєві випробування. На вінницьку сцену вийдуть видатні оперні співаки: Україну представлятимуть солістка Львівської опери, Заслужена артистка України Світлана Мамчур (драматичне сопрано) та провідний соліст Львівської опери, лауреат міжнародного конкурсу Роман Корен (тенор); Швецію репрезентуватимуть Карін Бекштрем (мецо-сопрано) та Пер-Андерс Гедлюнд (бас).

Звучання цього величного твору – це колосальна подія для міста!

Початок концерту у Вінниці в неділю 24 листопада о 19.00.


Автор: Лариса Тимченко
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії, Галицький академічний камерний хор
Виконавці: Світлана Мамчур
Джерело: www.myvin.com.ua



Інші:

ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
93.jpg