Незрячий баяніст на слух обробляє та вивчає французькі вальси і знає секрет щастя | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Незрячий баяніст на слух обробляє та вивчає французькі вальси і знає секрет щастя
Незрячий баяніст на слух обробляє та вивчає французькі вальси і знає секрет щастя
Відеосюжет
13 грудня 2017, середа

Олександр Цовбун повністю втратив зір після 30 років через побутову травму. Та нині він професійно грає на баяні французькі вальси. У вправних руках чоловіка баян виконує мелодії за складністю важкі, але пронизливо ніжні. Цей музичний інструмент зберіг йому жагу до життя після втрати зору. Освоївши його в дитячі роки в Бердичівській музичній школі, продовжив вивчати в Уманському музичному училищі.



«Баян був у ті часи – 50-60-ті роки – найпопулярнішим інструментом. Він звучав скрізь, інших інструментів мало де почуєш, ну, гітара була»,– говорити баяніст Олександр Цовбун.

Він довгий час працював у районному будинку культури, та як соліст-баяніст не виступав ніколи. Музичні твори вивчав самостійно. Чоловік закоханий у акордеон, у виконанні якого полюбляє слухати записи французьких вальсів. Так він вивчає свої майбутні композиції на баяні.


«Прослуховую і по фрагментах запам'ятовую мелодію, перевіряю її, що я підбираю, чи правильно. І так є запам'ятовую швидко сам матеріал фрагментами, це швидко відкладається в голові», – говорить чоловік.

Пан Олександр вже вивчив 8 французьких вальсів на слух. Попри те, що не бачить нот, навчився обробляти почуту мелодію для свого виконання.

«Там не тільки один грає акордеон, він у складі ансамблю грає, у кожного інструмента є щось своє цікаве. Я собі міркую, можливо, в ході гри соло, самої мелодії, можна ще вставити фрагмент із іншого інструменту. Так робиться обробка»,– додає він.

Товариш незрячого баяніста композитор Олесь Коляда без сумніву зазначає: Олександр Цовбун робить те, що інші не вміють робити.

«Я дивуюся, як він не бачить ноти, але в голові тримає їх стільки, як він знає стільки багато музичного матеріалу, це просто фантастика! Тут справжня музика для душі та серця, я вважаю, що на такій музиці люди стають добрішими, сердечнішими і розумнішими»,– говорити композитор, товариш баяніста Олесь Коляда.

На думку фахівців, люди з вадами здоров’я, які освоїли музичні інструменти, унікальні. Адже треба мати не просто бажання, а й незламну ціль.

«Люди, які мають певні складнощі із зором у даному випадку, докладають чимало зусиль для того, щоб вивчити певний репертуар, він сприймає все на слух. Якщо займатись серйозно і професійно, то на будь-якому інструменті важко навчитись грати професійно. Так, як грає Олександр, – це дорогого коштує»,– розповідає викладач гри на баяні Сергій Ртіщев.

Декілька років тому бердичівський унікальний баяніст завоював Гран-прі у Коростені на конкурсі культпрацівників-інвалідів. Виступати після того вперше довелося і для учнів.

«Коли я вийшов на сцену, ці учні у залі стали цигикати. Я кажу їм: це дарма, ви не чули, як баян звучить у вправних руках. І коли я зіграв, то вони відчули, що це не гі-гі зовсім, а прекрасний інструмент», – каже Олександр Цовбун.

Раніше він грав і на тромбоні. Нині має плани вивчити українські музичні твори, щоб зіграти їх на баяні.

Дружина музиканта радіє його першому концертного виступу як соліста-баяніста. Жінка впевнена: музика робить чоловіка щасливим. І хоч він уже рік на заслуженому відпочинку, але жаги до життя не втратив. Удома він, хоч і незрячий, але в усьому їй допомагає.

«Він ходити в магазини, чи на базар, доглядає за двома улюбленцями – котом і собакою, усюди у нього порядок. Я щаслива, що доля звела мене з цією людиною. У нього дуже комунікабельний характер, він полюбляє гумор, У нього невичерпне почуття гумору, він закоханий в музику, яку я чую кожного дня. Радію за нього, від життя такого», – каже дружина баяніста Майя Козир.

Окрім музики, чоловік знає напам’ять багато кумедних гуморесок та анекдотів. Він упевнений: багатьом людям живеться гірше, ніж йому. А тому з кожним днем намагаються розвивати своє захоплення і пізнавати світ. Від цього, каже, отримує неабияке задоволення.


Автор: Юлія Сінєльнікова
Джерело: УСБН Житомир



Додати: Share on Facebook


Інші:

Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
      © 2008-2018 Music-review Ukraine