Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
1 червня, субота
Поширити у Facebook

У Відні обговорили оперу "Креонт" українського композитора Дмитра Бортнянського, яку загубили у XVIII столітті, а нещодавно знайшли у бібліотеці Лісабону.

23 травня Український інститут провів вечір, присвячений віднайденню барокової спадщини та знайомству з творчістю Бортнянського.

Також твори відомого композитора виконав оркестр, у складі якого були українці, розповіли "УП. Життя" організатори.

Партитура опери "Креонт" українського композитора Дмитра Бортнянського, заснована на античній історії про царя Фів, стала визначною подією оперного світу XVIII-XIX ст.

У 1776 році опера "Креонт" справила фурор у венеційському театрі Di S. Benedetto, а потім її партитуру загубили. Пошуки тривали століттями, аж поки нещодавно її не знайшли в одній з бібліотек Лісабону.

Партитуру опери відреставрували й опублікували за підтримки Офісу Україна-Австрія при Міністерстві закордонних справ Австрії.

23 травня Український інститут провів вечір, присвячений віднайденню барокової спадщини, зокрема опери "Креонт"

"Дмитро Бортнянський – великий українець, який зробив важливий внесок у європейську музичну спадщину та займав вагоме місце на музичній сцені Європи. Тоді він був більш відомим і знаменитим, ніж зараз, коли його, як мені видається, ще не цінують тою мірою, як він заслуговує. І тому сьогоднішня дискусія є важливою, щоб дізнатися більше нових деталей та фактів про життя і творчість Бортнянського", – зазначив Посол України в Австрії Василь Химинець.

Також під час події відбулася презентація арій з опери у виконанні оперної співачки Олени Лезер у супроводі музикантів оркестру Wiener Akademie та панельна дискусія про композитора.

"Ми, австрійці, не так багато знаємо про українське мистецтво та історію культури. Занадто довго історія українського мистецтва та культури була затьмарена російським культурним імперіалізмом. Багато імен українських митців та культурних творців нам зовсім невідомі. Ми тільки зараз відкриваємо для себе багатьох митців, у тому числі таких, як бароковий композитор Бортнянський", – зазначив керівник Офісу Україна-Австрія при МЗС Австрії Андреас Веннінгер.

У дискусії про митця у Відні взяли участь:
Андреас Веннінгер – керівник Офісу Україна-Австрія при МЗС Австрії;
Ілля Король – концертмейстер, соліст Orchester Wiener Akademie, який планує постановку опери "Креонт" у 2025 році;
Анна Гадецька – музикознавиця, програмна директорка Open Opera Ukraine, експертка з української барокової музики;
Олександра Саєнко – продюсерка, культурна менеджерка та засновниця фестивалю української культури у Австрії UStream;

Стефан Бурянек – головний редактор порталу про музику та оперу Opern.News.

Подію провів Український інститут за підтримки американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), у співпраці з Посольством України в Республіці Австрія, Офісу Україна-Австрія при Міністерстві закордонних справ Австрії та інформаційного партнера UStream.

Нагадаємо, Дмитро Бортнянський – відомий український композитор, диригент та педагог XVIII-XIX ст. Він народився у місті Глухові, що було резиденцією гетьмана Кирила Розумовського, і з дитинства присвятив себе музиці. Дмитро 10 років навчався в Італії, де засвоїв найновіші музичні тенденції, за підтримки Бальдассаре Ґалуппі.





Автор: ОЛЕНА БАРСУКОВА
Джерело: life.pravda.com.ua



Інші:

У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg