Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
1 червня 2024, субота
Поширити у Facebook

У Відні обговорили оперу "Креонт" українського композитора Дмитра Бортнянського, яку загубили у XVIII столітті, а нещодавно знайшли у бібліотеці Лісабону.

23 травня Український інститут провів вечір, присвячений віднайденню барокової спадщини та знайомству з творчістю Бортнянського.

Також твори відомого композитора виконав оркестр, у складі якого були українці, розповіли "УП. Життя" організатори.

Партитура опери "Креонт" українського композитора Дмитра Бортнянського, заснована на античній історії про царя Фів, стала визначною подією оперного світу XVIII-XIX ст.

У 1776 році опера "Креонт" справила фурор у венеційському театрі Di S. Benedetto, а потім її партитуру загубили. Пошуки тривали століттями, аж поки нещодавно її не знайшли в одній з бібліотек Лісабону.

Партитуру опери відреставрували й опублікували за підтримки Офісу Україна-Австрія при Міністерстві закордонних справ Австрії.

23 травня Український інститут провів вечір, присвячений віднайденню барокової спадщини, зокрема опери "Креонт"

"Дмитро Бортнянський – великий українець, який зробив важливий внесок у європейську музичну спадщину та займав вагоме місце на музичній сцені Європи. Тоді він був більш відомим і знаменитим, ніж зараз, коли його, як мені видається, ще не цінують тою мірою, як він заслуговує. І тому сьогоднішня дискусія є важливою, щоб дізнатися більше нових деталей та фактів про життя і творчість Бортнянського", – зазначив Посол України в Австрії Василь Химинець.

Також під час події відбулася презентація арій з опери у виконанні оперної співачки Олени Лезер у супроводі музикантів оркестру Wiener Akademie та панельна дискусія про композитора.

"Ми, австрійці, не так багато знаємо про українське мистецтво та історію культури. Занадто довго історія українського мистецтва та культури була затьмарена російським культурним імперіалізмом. Багато імен українських митців та культурних творців нам зовсім невідомі. Ми тільки зараз відкриваємо для себе багатьох митців, у тому числі таких, як бароковий композитор Бортнянський", – зазначив керівник Офісу Україна-Австрія при МЗС Австрії Андреас Веннінгер.

У дискусії про митця у Відні взяли участь:
Андреас Веннінгер – керівник Офісу Україна-Австрія при МЗС Австрії;
Ілля Король – концертмейстер, соліст Orchester Wiener Akademie, який планує постановку опери "Креонт" у 2025 році;
Анна Гадецька – музикознавиця, програмна директорка Open Opera Ukraine, експертка з української барокової музики;
Олександра Саєнко – продюсерка, культурна менеджерка та засновниця фестивалю української культури у Австрії UStream;

Стефан Бурянек – головний редактор порталу про музику та оперу Opern.News.

Подію провів Український інститут за підтримки американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), у співпраці з Посольством України в Республіці Австрія, Офісу Україна-Австрія при Міністерстві закордонних справ Австрії та інформаційного партнера UStream.

Нагадаємо, Дмитро Бортнянський – відомий український композитор, диригент та педагог XVIII-XIX ст. Він народився у місті Глухові, що було резиденцією гетьмана Кирила Розумовського, і з дитинства присвятив себе музиці. Дмитро 10 років навчався в Італії, де засвоїв найновіші музичні тенденції, за підтримки Бальдассаре Ґалуппі.





Автор: ОЛЕНА БАРСУКОВА
Джерело: life.pravda.com.ua



Інші:

"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg