Пісенний... Едем | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Пісенний... Едем
Гриньків Роман Дмитрович
Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Пісенний... Едем
8 грудня 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Виступи іранських виконавців на екзотичних інструментах поєднувалися з потужністю симфонічного звучання Ансамблю класичної музики ім. Б. Лятошинського під орудою Богдана Пліша. Проекти такого роду — наочна ілюстрація спільності самих, здавалося б, далеких культур.

А тому — найкраще щеплення від ксенофобії. Навіть не віриться, наскільки близькими є дивовижний канун і знайома бандура і що так легко та природно поєднується кейчак з сопілкою! Коли на рівні народного мистецтва стільки спільного, і можна взаємодіяти знайомими з дитинства мелодіями, розуміючи один одного без слів, культурна дипломатія діє набагато ефективніше політичної.


Ще одна складова концерту, що руйнує звичні стереотипи про жінок Сходу, — це те, що всі три іранські інструменти презентували дівчата. Ці три солістки, що гастролюють із концертами країнами Азії та Європи, помножили свою красу на талант і успішність. У Києві прозвучали оригінальні твори Бегзада Абді, в яких поєднана класична вишуканість із фольклорною невимушеністю.

Відомий виконавець на перському кануні Седа Содейфі нагадувала вправну... ткалю за роботою. Мереживне плетіння в танці «Шуржбар», гіпнотичне закільцювання п’єси «У клітці», віртуозне виконання опусу «Політ». Останній за контурами дуже нагадував «Теплий вітер» для вібрафона та струнного оркестру київської композиторки Вікторії Польової, і ця яскрава паралель надавала українського контексту іранській партитурі.

На кейчаці грала титулована солістка Шима Шахмохаммаді, яка випустила десять альбомів з музикою для цього інструмента. Шима — абсолютно іншого типу виконавиця, заглиблена в себе, камерна і меланхолійна. Кейчак у її руках звучав як старовинний прообраз віолончелі, що відгукується хрипким відлунням забутих епох. Особливо зворушував трагедійний «Набат», якому її виконавське амплуа пасувало щонайкраще.

Третьою була популяризатор творів для тару Хіла Фейзпур, надзвичайно активна та грайлива. «Чахар-гах» звучав як концентрація народних орнаментів та її виконавської майстерності.

Окрім українського оркестру, в концерт влилися і два наших знаменитих солісти на народних інструментах. Це бандурист Роман Гриньків і мультиінструменталіст Олесь Журавчак. Відомі авторські композиції Журавчака — «Схід» і «Коломийка» — стали чудовою кульмінацією вечора. Ці твори чудово збудовані, драйвові та є справжніми шлягерами.

Переплетення тембрів етнічних іранських і українських інструментів, багатоголоса сила симфонічного оркестру та чудова музика Бегдада Абді й Олеся Журавчака перетворили кам’яні стіни храму на пісенний сад. А його відвідувачі відчули себе немовби в біблейському Едемі, де ще немає розділення мов і так просто любити і розуміти одне одного.


Автор: Любов МОРОЗОВА
Колективи: Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Виконавці: Роман Гриньків
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg