...Закохані в рояль | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
...Закохані в рояль
Кот Юрій
...Закохані в рояль
У Національній музичній академії України ім. П. Чайковського відбувся концерт самобутніх молодих майстрів
29 вересня 2013, неділя
Поширити у Facebook

НАЙМОЛОДША СОЛІСТКА НАЦІОНАЛЬНОЇ ФІЛАРМОНІЇ УКРАЇНИ — МАРІЯ ВИХЛЯЄВА — УЖЕ МАЄ БАГАТО ШАНУВАЛЬНИКІВ / ФОТО НАТАЛІЇ РЕКУНОВОЇПрограма із серії «Нове покоління українських піаністів» познайомила слухачів із двома витонченими українськими музикантами, що вразили меломанів своєю високою майстерністю міжнародного класу.

В концерті взяли участь наймолодша солістка Національної філармонії України, лауреат міжнародних конкурсів Марія Вихляєва та студент третього курсу, лауреат міжнародних конкурсів Дмитро Чоні.

У першому відділенні пролунав цикл «Гойєски» маловідомого та рідко виконуваного в Україні іспанського композитора Енріке Гранадоса. Гранадос — представник яскравого явища в європейському музичному мистецтві кінця ХІХ початку ХХ сторіччя, пов’язаного з національним іспанським музичним відродженням — Ренасимьєнто. Вибір піаністкою настільки складної технічно та вишуканої програми характеризує її як шукаючого музиканта. Адже Марія Вихляєва взялася фактично вперше виконати в Україні цей цикл (вона спеціально їздила до Іспанії, щоб проникнутися духом композитора та його музичними образами).

Фортепіанна сюїта «Гойєски» (1911 р.) — данина захоплення Гранадоса живописом його великого співвітчизника художника Гойї. Саме під враженням від його картин і малюнків із життя «махо» та «мах» композитор створив свій цикл п’єс. Так, романтична п’єса «Маха та соловей», що включає інтонації іспанських пісень, розповідає про маху — улюблену героїню творчості Гойї.

Звучання народних танцювальних мелодій відчутно в багатьох частинах сюїти «Гойєски» — в «Фанданго при свічках», в «Галантних компліментах», «Розмові крізь грати», які передають атмосферу ніжних любовних зізнань біля балкона. Всі п’єси циклу оспівують романтичну, бентежну Іспанію. Надзвичайно виразний, темпераментний стиль сюїти нагадує музику Ліста, особливо близькі їй повнозвучні фортепіанні пасажі. Технічні засоби використані різноманітно, звучність барвиста, і все написано з прекрасним розумінням особливостей інструменту. Гранадос вимагає від піаніста проникнення у внутрішнє єство музики, без чого неможливо зрозуміти, а тим більше розкрити у виконанні багатство її змісту.

Виконання такої музики для піаніста — завжди спокуса піти шляхом емоційної транспарентності, т.з. іспанщини. Але в інтерпретації Гранадоса Марія Вихляєва засвідчила бездоганний художній смак. Незрима, плинна чарівність ліричних епізодів, пристрасні сплески, емоційні коливання були передані молодою піаністкою дуже витончено. Рояль звучав незвичною палітрою фарб: елементи звуконаслідувань — чувся передзвін гітарних струн, млосний співучий звук, що летить, в кантилені — все це створило атмосферу зачарування музикою Гранадоса.

Марія володіє рідкісним обдаруванням: вибудовувати звукову панораму найтоншим відчуттям багатопланової, поліфонічної фортепіанної фактури, підпорядковуючи її єдиному драматургічному задумові. Виступ Марії Вихляєвої відкрив слухачам вишуканий чарівний світ Гранадоса та продемонстрував зрілу майстерність 24-річної піаністки, яка поєднує високий професіоналізм, чудовий піаністичний стиль і яскравий артистичний темперамент.

У другому відділенні Дмитро Чоні грав романтичну програму, яка складається з творів Шуберта, Ліста, Скрябіна, Рахманінова, що цілком відповідало обдаруванню артиста. Дмитро володіє ліричним талантом. Його виконання чарує особливою, світлою задушевною інтонацією. Дуже проникливо були виконані твори російських композиторів Скрябіна та Рахманінова. Рояль для молодого піаніста — це інструмент для розкриття його ніжної та поетичної душі, і в той же час він показав яскравий темперамент, пристрасність у драматичних п’єсах програми.

До речі, Марія Вихляєва та Дмитро Чоні — учні відомого педагога Юрія Кота, якого можна привітати з появою на сучасному музичному олімпі самобутніх майстрів фортепіанного мистецтва високого класу.


Автор: Ольга Стельмашевська
Викладачі: Юрій Кот
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: Газета "День"



Інші:

Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
Балет «Соляріс» - кіноверсія
Ave Maria голосом "Золотої флейти України": у Луцьку відкрили VII фестиваль органної музики Luchesk Organum
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
320.jpg