Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону
Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону
28 липня, неділя

Два національні музичні театри Києва — Опера і Оперета — поки що офіційно не афішують своїх прем'єрних назв, але дещо вже відомо. 

Зокрема Національна опера України планує в новому сезоні розпочати роботу над "Богемою" Дж.Пуччіні, запросивши на постановку одного з відомих італійських режисерів. Згодом театр має намір реалізувати амбіційний музичний проєкт — "Летюча миша" Штрауса (швидше за все, прем'єра з'явиться ближче до Нового року). 



Тим часом Національний театр оперети (у цьому сезоні він відзначатиме 85-річчя) продовжує лінію своїх міжнародних екзотичних і резонансних музичних проєктів (після "Сімейки Адамсів, зокрема). На черзі — "Доріян Грей" за мотивами культової повісти Оскара Вайльда. Це буде спільний проєкт з Угорщиною. І як у ньому розподіляться сили (режисура й музична основа), стане відомо вже у вересні. У планах театру також знаменита класична оперета "Баядера" Імре Кальмана. Цій музичній перлині вже майже сто років. Уперше твір було виконано у Відні 1921 року. У Київській опереті постановку здійснить художній керівник театру народний артист України Богдан Струтинський. З огляду на те, що театр має чотири автономні сценічні майданчики, ці дві прем'єрні назви — лише крапля в морі, незабаром буде оголошено низку нових прем'єрних проєктів. 



Тим часом уже своя низка прем'єр у столичному театрі "Актор", який завдяки подвижницьким діям столичного департаменту культури та Спілки театральних діячів згодом може стати академічним. 



Як повідомив DT.UA художній керівник театру Слава Жила, вже найближчим часом колектив готує прем'єру "Качур. Контрабас" за Фрейдом і Патріком Зюскіндом (режисер Саша Бадаламенті). Ще одна назва — Drama queens від режисера з Білорусії Романа Шидловського. Родзинка нового сезону в "Акторі" — прем'єра "Горгони" (інша назва "Мегери"), над якою працює режисерка Ольга Гаврилюк (художник Юрій Ларіонов). Це надзвичайно популярна п'єса драматурга Дона Ніґро, якого можна вважати сучасним Лопе де Вегою за кількістю вже написаних текстів. "Горгони" — надзвичайно приваблива історія для театру: це дует-поєдинок двох літніх актрис, у яких у минулому багато спільних драм та конфліктів, але доля знову зводить їх в останньому двобої напередодні нового проєкту. Кожна з актрис не лізе за словом у кишеню, тому їхні сварки надзвичайно соковиті, темпераментні, емоційні. Можна припустити, що цю історію про ворожнечу двох літніх дів Дону Ніґро навіяла реальна боротьба двох голлівудських суперстар — Джоан Кроуфорд і Бет Девіс, які довго ворогували, а потім на схилі літ знялися в успішному фільмі "Що трапилося з бебі Джейн"? Утім, може це й не про них, адже, вважайте, в кожному театрі є прихований або відвертий конфлікт двох примадонн, на кшталт Ротару і Пугачової на естраді — боротьба за лідерство часто перетворює кокетливих жінок на мегер, горгон. Саме про це п'єса. Цікаво те, що "Горгон" зіграють в "Акторі" чоловіки — Олексій Вертинський і Артем Нємцов. Отже, гендерна боротьба тільки загостриться. Успіху. 




У перспективі театру "Актор" — надзвичайно цікавий проєкт, в основі якого історія Дон Жуана з низки різних творів — Мольєра, Пушкіна, Лесі Українки. Але це в майбутньому. Очевидно, аж 2020 року. Поки що й так нових назв достатньо.

Як мені стало відомо, "Горгонами" зацікавився ще один столичний театр — Національний Молодий. Пам'ятаючи, яка там кількість представниць прекрасної слабкої статі, можна передбачити, що п'єса Дона Ніґро може виконуватися п'ятьма складами. Хоча без Тамари Яценко в цій п'єсі явно не обійтися. Молодий театр на офіційному сайті поки що не афішує своїх нових назв, але з неофіційних джерел відомо, що цей популярний театр ближче до кінця року готуватиме свою версію гоголівської "Шинелі" зі Станіславом Бокланом у головній ролі. Також лишається очікувати хореографічну версію "Анни Кареніної", яку здійснить талановита хореографиня Ліда Соклакова. І це також, далебі, не всі нові назви, пам'ятаючи, що театр має три успішні сцени. 



Минулого сезону в рамках гучної кадрової революції керманич Театру "Золоті Ворота" Стас Жирков опинився на Лівому березі, а модним театром відтепер керує Ксенія Ромашенко. Вона ж повідомила DT.UA про прем'єрні проєкти театру. Ксенія каже, що наступний сезон у них ювілейний 40-й, і з 11 по 15 вересня в "Золотих воротах" за підтримки УКФ пройде фестиваль OPEN-OPEN-OPEN-GOLDEN-GATE-THEATRE. За словами Ксенії, це буде шоукейс "Золотих", який відвідають директори театрів і куратори фестивалю з Франції, Польщі, Чехії, Угорщини. Директорка зазначає, що в новому сезоні в "Золотих" буде спеціяльний куратор театральної програми на півтора року, і це дасть колективу новий вектор розвитку. Тим часом у жовтні в "Золотих Воротах" розпочинає роботу польський режисер-хореограф — перформер Миколай Миколайчик. А поки що театр чекають на фестивалях у Польщі й на Театральній академії в Мюнхені. Успіху. 

Є свої козирні карти і в столичному "Сузір'ї". Насамперед — прем'єрний "Фауст" Гете, над яким працює Олексій Кужельний. Також у планах театру — "Осіння соната" Інгмара Бергмана від режисерки Катерини Степанкової. Шанувальники Бергмана знають, що його фільм 1978 року отримав безліч престижних нагород, а ролі Інгрід Бергман і Лів Ульман у цій картині стали, вважайте, визначальними в їхніх кар'єрах. Ця історія, на думку автора, — про матір-доньку і доньку-матір, про вічне повернення одна до одної. У головній ролі… Увага… не Ада Роговцева (хоча вона могла би блискуче зіграти Шарлотту), а Ксенія Ніколаєва. У виставі також задіяна Світлана Орліченко. Успіху. 

У новому сезоні святкуватиме своє 95-річчя київський ТЮГ на Липках. Про програмну прем'єру, очевидно, повідомлять згодом. А серед нових назв у репертуарі — вистава від хореографа Олексія Скляренка "Кураж". Театр також бере в репертуар "Сміх лангусти" Джона Маррела про велику французьку актрису Сару Бернар. Нагадаю, ця п'єса іде з великим успіхом у Національному театрі ім. Лесі Українки з Ларисою Кадочніковою в головній ролі. 

Столичний Театр на Подолі, швидше за все, презентує вже раніше анонсовані назви — "Сірі бджоли" (режисер Віталій Малахов) і "Камінний господар" (режисер Іван Уривський). Успіху. 

Отже, театральний сезон буде насиченим, густим, щедрим на небанальні назви й цікавих авторів. 


Автор: Олег Вергіліс
Концертна організація: Київський національний академічний театр оперети, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: dt.ua/



Додати: Share on Facebook

Інші:

Де грають у класики, грали класику
Всі - молодці!
Держава ігнорує театр і академічну музику
Конституційний суд взявся за культуру
Найгарніші концертні зали світу
Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону
У Харківському театрі для дітей та юнацтва відбувся вечір пам'яті Ірини Губаренко
17 липня 1871 року народився відомий український композитор Філарет Колесса
Секрети Страдиварі
3 липня 1941 року народився видатний український скрипаль і диригент Богодар Которович
Уродженці Станиславова. Ірина Маланюк - українська та австрійська співачка з роду французьких герцогів
Чайковський і Україна. Частина 1 | Ніч у музеї
9-річна піаністка успішно представляє Луцьк на міжнародних конкурсах
Музичний інструмент розорив винахідника
Штучний інтелект завершив твір композитора через 115 років після його смерті
У Житомирській обласній філармонії ім. С. Ріхтера закрито концертний сезон
19 червня 1867 року народився Євген Купчинський - український композитор
Національний симфонічний оркестр України зірвав гучні оплески на концерті в Австрії
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій"
Опера-антиутопія GAZ: Третє пришестя сюжетної лінії
Яку музику слухають найрозумніші люди
Українка, що зачарувала Пабло Пікассо
Іфігенія у геріатричному пансіонаті
Нова мистецька школа: шлях у нікуди
Український піаніст, який написав музичні шедеври у концтаборі: вражаюче відео
Тому що не Петлюра, або Як держінституції не підтримали проект з найбільшим потенціалом для промоції України у світі
Історія про кременчуцького хлопчика, який взяв чотири «Оскари»
Перший лавровий вінок для хору Олександра Кошиця з Праги
Як народилася легенда?
Кому варто слухати сумну музику
Творчість Олени Лущик у «музичних прем’єрах сезону»
Вихованка С. Лифаря в Києві
«Український прорив»
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
Великий Серж Лифар із Києва: історія життя директора паризької Гранд-Опери
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Музика заради життя: мандрівний скрипаль влаштовує благодійні концерти просто неба
Музей, де можна пізнати і почути Гуцульщину
Виготовив 100 діджеріду. Як мелодія аборигенів змінила життя стоматолога з Вінниці
28 березня 1925 року народився Дмитро Гнатюк
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
10.jpg