Від сакрального до музики сьогодення | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Від сакрального до музики сьогодення
Національна заслужена академічна капела України
Савчук Євген
Сильвестров Валентин Васильович
Станкович Євген Федорович
Від сакрального до музики сьогодення
Національна капела «Думка» з аншлагом виступила у Варшавській філармонії
4 листопада 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

Безкоштовних вхідних квитків на концерт, присвячений 25-й річниці незалежності України, у Варшавській філармонії за кілька днів до події вже не було! Зібралися передовсім українці й усі ті, хто так чи інакше дотичний до збереження ідентичності української меншини в Польщі.

Почесна місія виступу на святі випала Національній хоровій капелі України «Думка» під орудою Євгена Савчука. Втім, попри амбітні уявлення українців, що їхнє мистецтво знане за кордоном, не «Думка» зібрала аншлаг — виявилося, що дехто з присутніх цей знаменитий хор відкрив для себе вперше.

Програма концерту складалася з двох відділень, які «поділили» між собою польський і український диригенти — у першому диригував Роман Ревакович, у другому — Євген Савчук. Участь пана Реваковича невипадкова. Саме він напередодні української незалежності відбув історичне турне Україною з очолюваним ним чоловічим хором «Журавлі» — той випадок, коли українці з Польщі пропагували націоналістичні настрої у тоді ще радянській Україні, й це дало колосальний патріотичний ефект. Поза тим, без згадки про цілеспрямовану багаторічну діяльність маестро Реваковича було б неможливо говорити про музичний польсько-український діалог.

У першій частині вечора слухачам представили сакральну музику від ХVІІІ ст.. до сучасності. Крім творів українських композиторів (Дмитра Бортнянського, Артемія Веделя, Михайла Вербицького, Кирила Стеценка і нашого сучасника Валентина Сильвестрова) прозвучало також два твори польських класиків: «Іже херувими» Кшиштофа Пендерецького і «Будь здорова, Маріє» Генрика Міколая Ґурецького. Роман Ревакович продумав драматургію — твори чергувалися за принципом контрасту, а в основі була ідея кола: перше відділення починала і завершувала естетика класицизму.

Друге відділення базувалося дещо на інших засадах. Головним було показати українську «душу», а також продемонструвати технічний потенціал хору. Одне й друге вдалося, оскільки на початку і в кінці прозвучали обробки народних пісень, а центром стали три твори Володимира Зубицького — сучасного українського композитора і баяніста, який, схоже, й у музиці для хору використовує ті ж прийоми «баянного трюкацтва».

Чи не найбільше уваги привернула солістка Оксана Нікітюк (сопрано). Не лише тому, що єдина з усіх хористів майже всю двогодинну концертну програму проспівала напам’ять. Її унікальний за тембром і красою голос (соло в піснях «Глибокий колодязю» з фольк-опери Євгена Станковича «Цвіт папороті» та «Гори мої» в обробці Володимира Зубицького) — із тих, що запам’ятовується надовго.

На завершення прозвучав неофіційний український гімн «Реве та стогне Дніпр широкий», який зал слухав стоячи. А на біс капела «Думка» несподівано заколядувала — польською мовою. Що ж, українська непередбачуваність — наше друге «я».


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка"
Диригенти: Євген Савчук
Композитори:Валентин Сильвестров, Євген Станкович
Джерело: Газета «День»



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine