"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Дем’янчук Геннадій
"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука
В київському будинку актора відбувся фортепіанний речиталь Заслуженого артиста України Геннадія Дем'янчука
13 квітня 2015, понеділок
Поширити у Facebook

Назву "Страсті за Бахом" й тематику концерту було обрано не випадково. Концерт відбувався у Страсний тиждень, а минулого тижня Йогану Себастьяну Баху весь музичний світ відзачав 330 років з дня народження славетного німця.

Концерт розпочався зі вступного слова самого піаніста. Геннадій Дем’янчук відзначив, що Й.С. Бах залишив багато творів духовного плану, і власне таке співпадіння дат – свята Великодня і ювілею видатного композитора й обумовили вибір репертуару.

"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука

В програмі було представлено три різнопланові твори Й.С. Баха - Італійський концерт BWV 971, Патріта № 827 та Хроматична фантазія і фуга BWV 903. Якщо італійський концерт репрезентує яскравий і блискавичний концертний жанр, то хроматична фантазія і фуга – це твір, сповнений драматизму і речетацій, одна з вершин філософського піднесення великого композитора.

Виконання Геннадія Дем’янчука відзначалося надзвичайною рівністю гри – як у тембральному, так і в агогічному аспектах. Рояль інколи нагадував ідеально вирівняний по динаміці і тембру орган, як це, можливо, й було, в часи Й.С. Баха. А досить рясне використання музикантом педалі у досить гучній акустиці зали Будинку Актора доповнювало відчуття органного музикування.

"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука

Друга половина концерту складалася із творів Ференца Ліста, присвячених Й.С. Баху – прелюдії, варіацій на тему Й.С. Баха, а також фантазії і фуги на тему BACH. Це дуже цікаві твори, в яких Ф.Ліст бере теми Й.С. Баха і трактує їх цілковито в романтичному ключі – і фактурному і в гармонічному відношеннях. Тема B-A-C-H огортається Ф.Лістом у зменшений септакорд, де країні звуки (А і С) стають його вістрям. В подальшому тема багаторазово перегармонізовується, в заключному проведенні – мажорними кварт секстакордом і секстакордами, аби привести до завершення в стверджуючому сі-бемоль мажорі. Виконання фантазії і фуги на тему BACH потребує від піаніста бездоганного володіння октавною технікою, і цю техніку Геннадій Дем’янчук продемонстрував на вищому рівні.

Музикант також відзначив, що Ф. Ліст був одним із перших, хто звернув увагу на творчість Й.С. Баха після майже столітнього її забуття в епоху класицизму. Близькими ці автори були мабуть і своєю релігійністю - в пізні роки Ф. Ліст навіть прийняв сан абата, а його творчий доробок включає чимало церковних творів, зокрема Реквієм і Естергомську месу, в Україні порівняно маловідомі.

"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука



Автор: Андрій Бондаренко
Фото: Юрій Тоцький
Виконавці: Геннадій Дем’янчук
Концертний зал: Концертний зал Будинку актора



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.jpg