|
"Страсті за Бахом" піаніста Геннадія Дем’янчука
В київському будинку актора відбувся фортепіанний речиталь Заслуженого артиста України Геннадія Дем'янчука
13 квітня 2015, понеділок
Поширити у Facebook
Назву "Страсті за Бахом" й тематику концерту було обрано не випадково. Концерт відбувався у Страсний тиждень, а минулого тижня Йогану Себастьяну Баху весь музичний світ відзачав 330 років з дня народження славетного німця.
Концерт розпочався зі вступного слова самого піаніста. Геннадій Дем’янчук відзначив, що Й.С. Бах залишив багато творів духовного плану, і власне таке співпадіння дат – свята Великодня і ювілею видатного композитора й обумовили вибір репертуару.
В програмі було представлено три різнопланові твори Й.С. Баха - Італійський концерт BWV 971, Патріта № 827 та Хроматична фантазія і фуга BWV 903. Якщо італійський концерт репрезентує яскравий і блискавичний концертний жанр, то хроматична фантазія і фуга – це твір, сповнений драматизму і речетацій, одна з вершин філософського піднесення великого композитора.
Виконання Геннадія Дем’янчука відзначалося надзвичайною рівністю гри – як у тембральному, так і в агогічному аспектах. Рояль інколи нагадував ідеально вирівняний по динаміці і тембру орган, як це, можливо, й було, в часи Й.С. Баха. А досить рясне використання музикантом педалі у досить гучній акустиці зали Будинку Актора доповнювало відчуття органного музикування.
Друга половина концерту складалася із творів Ференца Ліста, присвячених Й.С. Баху – прелюдії, варіацій на тему Й.С. Баха, а також фантазії і фуги на тему BACH. Це дуже цікаві твори, в яких Ф.Ліст бере теми Й.С. Баха і трактує їх цілковито в романтичному ключі – і фактурному і в гармонічному відношеннях. Тема B-A-C-H огортається Ф.Лістом у зменшений септакорд, де країні звуки (А і С) стають його вістрям. В подальшому тема багаторазово перегармонізовується, в заключному проведенні – мажорними кварт секстакордом і секстакордами, аби привести до завершення в стверджуючому сі-бемоль мажорі. Виконання фантазії і фуги на тему BACH потребує від піаніста бездоганного володіння октавною технікою, і цю техніку Геннадій Дем’янчук продемонстрував на вищому рівні.
Музикант також відзначив, що Ф. Ліст був одним із перших, хто звернув увагу на творчість Й.С. Баха після майже столітнього її забуття в епоху класицизму. Близькими ці автори були мабуть і своєю релігійністю - в пізні роки Ф. Ліст навіть прийняв сан абата, а його творчий доробок включає чимало церковних творів, зокрема Реквієм і Естергомську месу, в Україні порівняно маловідомі.
Автор: Андрій Бондаренко
Фото: Юрій Тоцький
Виконавці: Геннадій Дем’янчук
Концертний зал: Концертний зал Будинку актора
|