Пандемія і... мистецтво | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Пандемія і... мистецтво
Поліщук Тетяна
Пандемія і... мистецтво
Які плани на майбутнє у світових театрів?
25 травня 2020, понеділок
Поширити у Facebook

Відкриття театрів після коронавірусу потребуватиме від їхнього керівництва вжити більш суворі заходи безпеки для співробітників і глядачів, у переліку яких і  тестування на COVID-19, впровадження цифрових систем  відстеження переміщень і соціального дистанціювання (глядачів доведеться розсаджувати на відстані не менше 1,5—2 метра одне від одного). Тому завантаження театрів складе не більше 30%, а це потребуватиме створення нової фінансової моделі, яка уможливить таке відкриття хоч би відносно прибутковим, пише muzobozrenie.

ЗНЕДОЛЕНІ ДО 2021

В Англії карантин продовжений до 31 травня. Театральний продюсер сер Камерон Макінтош (мюзикли «Кішки», «Знедолені» і «Примара Опери») вважає, що театри Вест-Енда, найімовірніше, зможуть відкритися лише 2021 року. «Ми повернемося, але нам потрібен час, аби повернутися. Якщо ми не почуємо [про зняття обмежень] через декілька тижнів, я думаю, варто чесно визнати, що ми не зможемо повернутися до початку наступного року», — наголосив він.

«ЛА СКАЛА» ВІДКРИЮТЬ У ВЕРЕСНІ?

Театр «Ла Скала» готується до відкриття у вересні, проте точна дата ще не визначена.

Як повідомив інтендант театру Домінік Мейєр, сезон відкриється двома концертами: артисти «Ла Скала» виконають «Реквієм» Верді в пам’ять  про загиблих під час пандемії та «Дев’яту симфонію» Бетховена, що символізує надію та віру в майбутнє. Диригувати оркестром буде Рікардо Шаї.

Концерти плануються також  у Бергамо та Брешіа, двох містах, що найбільш потерпіли від пандемії.
«Ла Скала» був одним із перших театрів, який оголосив про скасування вистав  ще наприкінці лютого, коли в північній області Ломбардії був виявлений локальний спалах коронавірусу. Публіка втратила відразу декілька вистав на сцені, а театр зазнав збитків у 9 млн. євро.

Але у вересні планують показати прем’єру «Травіати», постановку якої здійснила Ліліана Кавані, із Зубіном Метою за диригентським пультом, відновлену версію «Аїди» Франко Дзеффіреллі, а також оперу Пуччіні «Богема» (ім’я режисера поки не повідомляється).

Домінік Мейєр наголосив, що заходів соціального дистанціювання в такому театрі, як Ла Скала, дотриматися неможливо. Двері та коридори в театрі вузькі, утворення натовпів неминуче. Директор театру сподівається, що до вересня ситуація нормалізується. Лише тоді заявлені плани зможуть здійснитися.

РИМСЬКА ОПЕРА

Оголосила про продовження терміну закриття театру до 30 травня. Але поки не ухвалили рішення про літній сезон, який відбувається на відкритому майданчику в руїнах Терм Каракалли.

ЧИ ПРАЦЮВАТИМЕ ПАРИЗЬКА ОПЕРА?

Генеральний директор Паризької опери Стефан Лісснер вважає, що зменшення фінансування у галузі культури та охорони здоров’я впродовж останніх 25 років стало головною причиною нинішньої кризи. «Культура так само важлива, як і здоров’я, — переконаний він. — Борг наших політичних лідерів — підтримувати обидва ці сектори».

За його словами, заходи соціального дистанціювання неможливо втілити в життя ні для публіки, ні для артистів, ні для адміністрації. «Неможливо скоротити антракти, якщо опера триває п’ять  годин, як наприклад «Трістан та Ізольда». Неможливо змусити 2700 людей дотримуватися дистанції.

Неможливо дотримуватися дистанції в оркестровій ямі та на сцені. Ми сподіваємося на вакцину, ліки або на те, що вірус сам зникне», — каже Лісснер.

Він також скептично налаштований щодо показу вистав, запланованих на осінь і початок зими. Можливо, вважає він, краще використовувати цей час, аби провести в театрі роботи, які планувалися на літо 2021.

США. В ОЧІКУВАННІ ДИВА

У США карантинні заходи офіційно оголошені до 7 червня. Згідно з планом нормалізації суспільного життя штату Нью-Йорк  культурні пам’ятки належать до третьої, завершальної, фази відкриття без зазначених термінів. «Ми хотіли б, аби це було завтра, але зараз усе свідчить про те, що вересень, вірогідно, є найоптимістичнішою датою», — каже Шарлотта Сент-Мартін, президентка галузевого об’єднання Бродвейська Ліга.

Генеральний директор Метрополітен-опера Пітер Гелб: «Ми домоглися більшого успіху, ніж я міг собі уявити, завдяки збору коштів під час надзвичайної кампанії. З іншого боку, масштаби довгострокового збитку — наслідки кризи в галузі охорони здоров’я для виконавських видів мистецтва — зараз виявилися серйознішими та складнішими, ніж вони здавалися місяць тому».

На сьогодні через фінансові труднощі Метрополітен-опера відправила 41 співробітника адміністрації у відпустки, а ще 11 перейшли на неповний робочий день.

Гелб також зауважив, що, хоча компанія продавала квитки на сезон 2020—2021, осінній сезон у даний час під загрозою: «Найближчими тижнями мають бути ухвалені складні рішення щодо відкриття. Можливо, якщо станеться диво, ми зможемо повернутися восени».


Автор: Тетяна Поліщук
Музикознавці: Тетяна Поліщук
Джерело: day.kyiv.ua



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
4.jpg