Пандемія і... мистецтво | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Пандемія і... мистецтво
Поліщук Тетяна
Пандемія і... мистецтво
Які плани на майбутнє у світових театрів?
25 травня 2020, понеділок
Поширити у Facebook

Відкриття театрів після коронавірусу потребуватиме від їхнього керівництва вжити більш суворі заходи безпеки для співробітників і глядачів, у переліку яких і  тестування на COVID-19, впровадження цифрових систем  відстеження переміщень і соціального дистанціювання (глядачів доведеться розсаджувати на відстані не менше 1,5—2 метра одне від одного). Тому завантаження театрів складе не більше 30%, а це потребуватиме створення нової фінансової моделі, яка уможливить таке відкриття хоч би відносно прибутковим, пише muzobozrenie.

ЗНЕДОЛЕНІ ДО 2021

В Англії карантин продовжений до 31 травня. Театральний продюсер сер Камерон Макінтош (мюзикли «Кішки», «Знедолені» і «Примара Опери») вважає, що театри Вест-Енда, найімовірніше, зможуть відкритися лише 2021 року. «Ми повернемося, але нам потрібен час, аби повернутися. Якщо ми не почуємо [про зняття обмежень] через декілька тижнів, я думаю, варто чесно визнати, що ми не зможемо повернутися до початку наступного року», — наголосив він.

«ЛА СКАЛА» ВІДКРИЮТЬ У ВЕРЕСНІ?

Театр «Ла Скала» готується до відкриття у вересні, проте точна дата ще не визначена.

Як повідомив інтендант театру Домінік Мейєр, сезон відкриється двома концертами: артисти «Ла Скала» виконають «Реквієм» Верді в пам’ять  про загиблих під час пандемії та «Дев’яту симфонію» Бетховена, що символізує надію та віру в майбутнє. Диригувати оркестром буде Рікардо Шаї.

Концерти плануються також  у Бергамо та Брешіа, двох містах, що найбільш потерпіли від пандемії.
«Ла Скала» був одним із перших театрів, який оголосив про скасування вистав  ще наприкінці лютого, коли в північній області Ломбардії був виявлений локальний спалах коронавірусу. Публіка втратила відразу декілька вистав на сцені, а театр зазнав збитків у 9 млн. євро.

Але у вересні планують показати прем’єру «Травіати», постановку якої здійснила Ліліана Кавані, із Зубіном Метою за диригентським пультом, відновлену версію «Аїди» Франко Дзеффіреллі, а також оперу Пуччіні «Богема» (ім’я режисера поки не повідомляється).

Домінік Мейєр наголосив, що заходів соціального дистанціювання в такому театрі, як Ла Скала, дотриматися неможливо. Двері та коридори в театрі вузькі, утворення натовпів неминуче. Директор театру сподівається, що до вересня ситуація нормалізується. Лише тоді заявлені плани зможуть здійснитися.

РИМСЬКА ОПЕРА

Оголосила про продовження терміну закриття театру до 30 травня. Але поки не ухвалили рішення про літній сезон, який відбувається на відкритому майданчику в руїнах Терм Каракалли.

ЧИ ПРАЦЮВАТИМЕ ПАРИЗЬКА ОПЕРА?

Генеральний директор Паризької опери Стефан Лісснер вважає, що зменшення фінансування у галузі культури та охорони здоров’я впродовж останніх 25 років стало головною причиною нинішньої кризи. «Культура так само важлива, як і здоров’я, — переконаний він. — Борг наших політичних лідерів — підтримувати обидва ці сектори».

За його словами, заходи соціального дистанціювання неможливо втілити в життя ні для публіки, ні для артистів, ні для адміністрації. «Неможливо скоротити антракти, якщо опера триває п’ять  годин, як наприклад «Трістан та Ізольда». Неможливо змусити 2700 людей дотримуватися дистанції.

Неможливо дотримуватися дистанції в оркестровій ямі та на сцені. Ми сподіваємося на вакцину, ліки або на те, що вірус сам зникне», — каже Лісснер.

Він також скептично налаштований щодо показу вистав, запланованих на осінь і початок зими. Можливо, вважає він, краще використовувати цей час, аби провести в театрі роботи, які планувалися на літо 2021.

США. В ОЧІКУВАННІ ДИВА

У США карантинні заходи офіційно оголошені до 7 червня. Згідно з планом нормалізації суспільного життя штату Нью-Йорк  культурні пам’ятки належать до третьої, завершальної, фази відкриття без зазначених термінів. «Ми хотіли б, аби це було завтра, але зараз усе свідчить про те, що вересень, вірогідно, є найоптимістичнішою датою», — каже Шарлотта Сент-Мартін, президентка галузевого об’єднання Бродвейська Ліга.

Генеральний директор Метрополітен-опера Пітер Гелб: «Ми домоглися більшого успіху, ніж я міг собі уявити, завдяки збору коштів під час надзвичайної кампанії. З іншого боку, масштаби довгострокового збитку — наслідки кризи в галузі охорони здоров’я для виконавських видів мистецтва — зараз виявилися серйознішими та складнішими, ніж вони здавалися місяць тому».

На сьогодні через фінансові труднощі Метрополітен-опера відправила 41 співробітника адміністрації у відпустки, а ще 11 перейшли на неповний робочий день.

Гелб також зауважив, що, хоча компанія продавала квитки на сезон 2020—2021, осінній сезон у даний час під загрозою: «Найближчими тижнями мають бути ухвалені складні рішення щодо відкриття. Можливо, якщо станеться диво, ми зможемо повернутися восени».


Автор: Тетяна Поліщук
Музикознавці: Тетяна Поліщук
Джерело: day.kyiv.ua



Інші:

Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
4.jpg