Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
Молодіжний симфонічний оркестр
Ерл Хобарт
Скорик Мирослав Михайлович
Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик
В Україні стартував мистецький проект «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович»
5 травня 2016, четвер

Львів – Сучасна академічна музика не популяризується в Україні і невідома більшості українців.

Легендарний композитор МИРОСЛАВ СКОРИК у Національному проекті "ТРИ “С”

Аби трішки виправити ситуацію, митець разом із ще двома сучасними класиками – Валентином Сильвестровим і Євгеном Станковичем – бере участь у мистецькому проекті «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович»», який презентуватиметься в Україні та світі.

Проект уже стартував у Києві, на черзі Львів, Харків, Одеса, Дніпропетровськ, Житомир, Чернівці, Вінниця, Івано-Франківськ.

Концерти у рамках мистецького проекту відбуватимуться у три етапи – розпочав композитор Мирослав Скорик, восени продовжить Євген Станкович, а вже наступного року навесні звучатиме музика Валентина Сильвестрова.

Ці три легендарні класики – лауреати Шевченківської премії – найвидатніші у сучасній академічній музиці, знані і шановані митці у світі.

Головний задум проекту – привернути увагу до української академічної музики, показати, що вона є частинкою світової. Відтак на концертах звучатимуть, як шедеври кожного з композиторів, так і мелодії світових митців.

Мирослав Скорик обрав музику його улюблених французів Клода Дебюссі та Моріса Жозефа Равеля, на чиїй музиці, каже, він формувався, як композитор. Подобається йому і музика американського композитора Джорджа Ґершвіна.

Важко поширювати цю музику в Україні, особливо за кордоном. Коли наша класична туди потрапляє, то отримує гарні оцінки
Мирослав Скорик

«Я люблю цих композиторів, люблю джаз, таким чином і створилась програма. У мене є певні транскрипції класичних творів, каприси з циклу «24 каприси» Нікколо Паганіні, які звучать у концерті для великого симфонічного оркестру.

Пропаганда академічної музики – це завдання, яке наболіло. Важко поширювати цю музику в Україні, особливо за кордоном. Коли наша класична туди потрапляє, то отримує гарні оцінки. Ми не є ізгої, які просять подачки, маємо мати право презентуватись у світі.

Іноземним продюсерам важко довести, що українська академічна музика має право звучати, але є різні перешкоди, вони її не чули, до того ж іноземні оркестри чи організації неохоче виконують твори сучасних композиторів, бо їм потрібно платити, а грошей нема», – розповів Мирослав Скорик.

Прем’єра від Скорика

Спеціально для мистецького проекту Мирослав Скорик написав світову прем’єру – Другий концерт для віолончелі з оркестром.

Через музику доносить свої емоції і ставлення до того, що відбувається в Україні, передає любов, вірність, радість життя і смуток смерті, біль втрати і бажання захистити свою землю. Кілька десятків років Мирослав Скорик не повертався до музики для віолончелі.

Те, що звучатиме на концерті поруч – музика світових класиків і Мирослава Скорика, це не є протиставлення, а порівняння, єднання, щоб передати атмосферу, що робиться в сучасній класичній музиці в Україні.

Музика не любить конкретизації, вона має діяти безпосередньо на слухача, щоб передати емоції без слів
Мирослав Скорик

«До мене звернувся віолончеліст, який організовує цей мистецький проект – Олександр Пірієв. І я написав Другий віолончельний концерт, який пов’язаний з нашим сьогоденням.

Композитор усе ж реагує на те, що діється навколо, воно відображається у його творчості. Але музика не любить конкретизації, вона має діяти безпосередньо на слухача, щоб передати емоції без слів», – наголосив Мирослав Скорик.

Культура має бути пріоритетом

Митець говорить про те, що сьогодні дуже багато талановитих молодих музикантів, здобувши освіту в Україні, шукають комфорту і кращого життя за кордоном, чого немає на батьківщині. Бо не відчувають тут належного ставлення до культури. Окремим українцям вдається здобути навіть світову славу.

Головним пріоритетом розвитку країни має бути освіта та культура, зауважив для Радіо Свобода маестро, тому держава зобов’язана фінансувати справжнє мистецтво. І особливо велику увагу слід приділяти розвиткові дітей, змалку формувати у дитині музичні смаки, зауважувати і підтримувати талановитих дітей. Композитор пригадав, коли він мав шість років, талант музиканта у ньому побачила видатна українська оперна співачка Соломія Крушельницька.

Якось мене взяли до Соломії Крушельницької, щоб я показав свої здібності. Вона зрозуміла, що я маю абсолютний слух і порадила батькам віддати мене у спеціальну школу
Мирослав Скорик

«Я собі щось там придумував на піаніно, батьки мої були музиканти-любителі, вони мені показали ноти. Але батьки не знали, чи віддати мене у спеціальну музичну школу. Якось мене взяли до Соломії Крушельницької, щоб я показав свої здібності. У мене був абсолютний сильний слух. Ми прийшли до тітки Люні, як ми її називали, щоб я щось там показав. Я почав грати свій твір і сказав, що не буду грати на цьому фортепіано, бо це фальшування. Справа в тому, що Соломія Крушельницька вдома займалась зі студентами, а для вокалістів інструмент налаштований був на тон нижче. Вона зрозуміла, що я маю абсолютний слух і порадила батькам віддати мене у спеціальну школу», – пригадує митець.

Концерт у Львові 13 травня буде благодійним.

Всі гроші від реалізації квитків організатори мистецького проекту перерахують на придбання медичного обладнання для немовлят у львівську лікарню ОХМАДИТ.

А необхідно щоб купити реанімаційне ліжечко для немовлят 325 тисяч гривень.

Відтак музика рятує не лише душі людей, але й рятуватиме життя новонароджених малюків.

А ще у рамках мистецького проекту «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович» концерт Мирослава Скорика не обійдеться без його найпопулярнішої «Мелодії» в аранжуванні для віолончелі з оркестром.


Автор: Галина Терещук
Колективи: Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів"
Виконавці: Йожеф Ермінь, Олександр Пірієв
Диригенти: Хобарт Ерл
Композитори:Мирослав Скорик
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”, Львівська обласна філармонія, Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Концертний зал: Концертний зал Львівського Національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької
Джерело: www.radiosvoboda.org



Додати: Share on Facebook


Інші:

Опера в свинарнику: європейські рецепти відродження малих українських міст
Як музика зустрічає розум?
Родом з України: українське коріння композитора Ігоря Стравінського
Що робить Віденську Оперу найпопулярнішою і визнаною у всьому світі?
Яку історію має будинок Полтавської філармонії
Між дерев співається найкраще
ODESSA CLASSIC 2017: в Одессе проходит Международный музыкальный фестиваль
Насолода «живим звуком»
Священик, композитор, диригент, член Української Національної Ради ЗУНР Остап Нижанківський
Пам’ять про автора українського гімну Михайла Вербицького потрібно повернути в Україну – дослідниця
Київському оркестру New Era Orchestra виповнилося 10 років
Зробиш бандуру — візьмемо: як «посвячують» у сучасних кобзарів
Посол і меценат української культури
Музична зброя України: тулумбас викликає дощ, а звуками дримби лікують хворих
Як народилася пісня «Рідна мати моя»?
Симфонічний оркестр Вінницької філармонії відкрив фестиваль П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк
У Чернівцях була своя консерваторія
Вінниця у травні проводить ХV Міжнародний фестиваль ім. Петра Чайковського та Надії фон Мекк
Родом з України: Норберт Гланцберг - композитор
Урочисте закриття Першого Всеукраїнського конкурсу піаністів імені Олега Криштальського
Музи Бейли Бартока: найбільша любов
Голгофа Артемія Веделя
Молоді композитори України: COURSE 2017
Відомий закарпатський композитор легко закохувався у талановитих юних дівчат
Автор музики до мультсеріалу «Про козаків» вчився у Тернопільській ЗОШ №4
Після Brexit: що буде з європейськими оркестрами
Как поступить в немецкую консерваторию
Где и как учат музыке в Германии
Леонардо да Вінчі – безликий геній Ренесансу
8 малоизвестных фактов о Лучано Паваротти
До ювілею журналу «Українська Музика»
У пошуках справного піаніно
15 квітня 1905 року народився великий український балетний танцівник Сергій Лифар
Найбільший в Україні орган ще «звикає» до Харкова
Від футуризму до електроніки
Хлібні колоски Іванові Козловському
«Я приїжджав до театру, прив’язував коня і йшов на сцену. Мої однополчани, які сиділи у перших рядах партеру, підтримували мене не плесканням у долоні, а стукотом прикладів гвинтівок об підлогу»
Феномен Анатолія Авдієвського
Балет живой и мертвый: как устроен театральный репертуар в Украине и в мире
Невмирущий вінок слави Миколи Лисенка
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
MG_5662.jpg