Наш діалог – близьких по духу людей. | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Наш діалог – близьких по духу людей.
Ігараші Кента
Національний камерний ансамбль
Вацек Олександр
Янко Юрій Володимирович
Пірієв Олександр Валерійович
Скорик Мирослав Михайлович
Наш діалог – близьких по духу людей.
Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»
29 серпня 2021, неділя
Поширити у Facebook

Статус Великої культурної столиці може отримати будь-яке місто України терміном на один рік. З цього моменту переможець всеукраїнського конкурсу Українського культурного фонду (УКФ) має розкрити свій культурний потенціал і стати на рік візитівкою України. 2021 року цей статус вибороло місто Маріуполь, подавши 11 переконливих проєктів в межах мистецьких ініціатив «Діалог мовою мистецтва».



Цікава історія міста, заснованого в 1778 році в центрі Кальміуської паланки запорозьких козаків – тут живуть українці, росіяни, греки Приазов'я, німці, поляки, болгари, азербайджанці, євреї. Більше півмільйона населення Маріуполя говорить десятками мов, і «кожен тут знайшов своє місце під південним сонцем»!

Отже, «діалог» - його ключове слово протягом століть, бо це, вочевидь, ДНК його історії, глибинна енергія культурного потенціалу, і провідна ідея проєкту – єдиного в Донецькій області фестивалю професійного класичного мистецтва Mariupol Classic. Метою мультикультурного Mariupol Classiс є «зшивання Приазов'я та маріупольської агломерації із центром України та Європою через мистецтво», - наголошують організатори.



З одним із них, головним диригентом і директором Маріупольської камерної філармонії (єдиної, до речі, що була відкрита за часів Незалежності, в 2018 році, і з якою відповідно почалася історія фестивалю) - з Василем Михайловичем Крячком, ми зустрілися недільним ранком 29 серпня, за декілька годин до офіційного відкриття Mariupol Classiс-2021: «Маріуполь – це Україна, тут питань немає, але розмежування Донецької області мало й певні культурні наслідки: до Маріуполя переїхали університети і виші Донецька, що додало пролетарському місту нових інтелектуально-культурних сил.

Відкриття філармонії і початок фестивалю – це «авторська ідея» Діани Трими - головної координаторки усіх культурних подій в контексті проєкту УКФ «Маріуполь – «Велика культурна столиця України»-2021, директоркою культурно-громадського розвитку Маріуполя. Останні 10 років вона була директоркою камерного оркестру, і ми зробили надзвичайний прорив.

Філармонія відкрилась завдяки об’єднанню трьох муніципальних оркестрів – камерного, духової та естрадної музики, і оркестру народних інструментів. Вони працювали тут вже близько 30 років і вже виховали свого - добре підготованого слухача. Якось під час наших чергових гастролей Сергій Бурко, головний диригент Камерного оркестру «Віртуози Львова», розповів нам про європейську практику заснування саме камерних філармоній, і запропонував нам втілити її в Маріуполі. Тоді наш новий мер міста Вадим Бойченко повністю підтримав цю ідею. З того часу і до сьогодні мер і весь департамент культури має добру традицію – надавати мистецьким ініціативам повну підтримку і ходити з сім’ями та колегами на філармонійні концерти та культурні події міста. Рівень культури міського голови і його команди – показник для міста. Розумієте, ми розмовляємо однією мовою, наш діалог - близьких по духу людей - це приємно.

Отже, для нас створення камерної філармонії на 380 місць виявилось органічним етапом культурного процесу, а для всього міста – жаданою потребою та вагомою подією. Жодного дня з того часу ці стіни не були порожніми, навіть за ковідних часів відбувалися живі концерти, публіка дотримувалася всіх карантинних правил і приходила слухати музику.

Основа нашого репертуару – барочна музика, віденська класика. Багато програм симфонічного жанру: щойно відбувся проєкт «Музика просто неба». На відкритій площі, до 30-річчя Незалежності, його відвідали більше тисячі слухачів. Ми грали українську класику, музику нашого корифея Мирослава Скорика, на превеликий жаль, він болісно рано відійшов у вічність… В програмі концерту звучали маловідомі публіці твори композиторів Донецького регіону – Сташенка, Стеценка, Мітіна тощо.

А ще – ми багато працюємо з дітьми: наше музичне кураторство нараховує 7 музичних шкіл і Школу мистецтва Маріуполя включно, а також прилеглих до нього районів – Сартани, Нікольського. Сектор особливого піклування - діти з інтернатів і з незахищених верств населення.

Що фестиваль Mariupol Classiс означає для нас? По-перше, це імідж Маріуполя, справжнього мультикультурного центру на Сході країни. По-друге, це велике натхнення і своєрідна школа для всіх творчих людей міста, бо враження після фестивалю спонукають кожного з професіоналів піднімати виконавчий рівень на абсолютно новий щабель, відповідно, філармонії в цілому.

Для жителів і гостей Маріуполя фестивальні програми приносять той ексклюзивний музичний досвід, розвиток і насолоду, яку вони зможуть отримати тільки тут і орієнтуватися на нього протягом цілого наступного року. Ми даємо людям абсолютно нову якість життя та інший вимір їхніх цінностей: не тільки ж політикою має жити наш інформаційний простір і заповнювати людську свідомість?! Люди мають слухати, хоча б в протидію - ІНШЕ, крім політичних та агітаційних гасел. Музика робить душу якісно інакшою. Ну, і на фінал – особисто для мене - рівень тих музикантів, виконавців, які приїздять, а також рівень їх програм, нові контакти і зв’язки, незабутні знайомства – то наш шлях до майбутнього розвитку і нових проєктів.

Нагадаємо найзнаковіші концерти програми Mariupol Classiс-2021.



30 серпня – концерт оpen-air - молодіжного симфонічного оркестру України YsOU, заснованого з ініціативи української диригентки зі світовим визнанням Оксаною Линів. YsOU – є унікальним проєктом, який об’єднує талановитих молодих музикантів з усіх регіонів України віком від 12 до 22 років. Диригент Сергій Нестерук (асистент Оксани Линів). Цей концерт у прямому ефірі транслюватиме «Маріупольське телебачення». Судячи по щільному графіку виступів Оксани Линів тільки в Україні - проєкт Ковчег Україна в Києві - центр, фестиваль LvivMozArt - Захід, Одеська Опера – південь, фестиваль Mariupol Classic 2021 – схід, - диригентка не на словах, а на ділі сприяє зшиванню України. Її молодіжний симфонічний оркестр YsOU, який складається з музикантів з усіх регіонів України – квінтесенція об’єднавчої діяльності Оксани Линів.

3 вересня - масштабний open-air концерт «Ніч в опері» відбудеться у самому центрі міста – на Театральній площі. «Ніч в опері» – це поєднання класичних оперних арій і рок-музики групи Queen. Головний колектив концерту - симфонічний оркестр Харківської філармонії під орудою маестро Юрія Янка. Солісти – українські оперні співаки світового рівня, солісти Національної опери України, народні артисти України: Алла Позняк (меццо-сопрано), Тетяна Ганіна (сопрано), Микола Шуляк (тенор), Дмитро Агеєв (бас). На честь Дня народження легендарного Фредді Мерк`юрі, якому 5 вересня виповнилося б 75 років, - звучатиме безсмертна музика відомого британського гурту Queen, адже «Ніч в опері» – не тільки назва концерту, а й назва культової платівки A Night at the Opera. Цього вечора голосом Фредді – стане голос віолончелі Олександра Пірієва.

Мagic SAХ, що звучатиме 7 вересня, - відбудеться за участю французького саксофоніста Клода Делангля (Франція) - дослідника і педагога, одного з найвидатніших саксофоністів сучасності, справжнього метра французького саксофонового мистецтва, що гратиме танго-етюди, які йому було присвячено Астором П`яццоллою, 100-річчя якого, цьогоріч відмічає увесь світ. Клод Делангль – саксофон №1 Франції. Входить в трійку кращих саксофоністів світу. Його концерти розписані на 5 років вперед і охоплюють Європу, Північну Америку, Австралію і Азію. Сьогодні Клод Делангль – Президент Всесвітньої асоціації саксофоністів, професор Паризької консерваторії, головний артист-консультант світового лідера з виготовлення саксофонів - компанії Selmer Paris. Саме після експертизи Клода Делангля прототипи нових саксофонів компанії йдуть у виробництво. Згодом на цих саксофонах грає весь професійний світ. Також у цьому концерті візьме участь відомий акордеоніст - Ігор Саєнко, що виконує твори великих композиторів на унікальному інструменті – бандонеоні та ансамбль солістів NotaBene.

В програмі Mariupol classic не тільки першокласні українські колективи та солісти, але й музиканти з інших країн світу. Так, у концерті «Скорик-Мусоргський» (останній затверджений і сформований самим композитором проєкт), який відбудеться 5 вересня, - братимуть участь: визначна українсько-шведська піаністка Наталя Пасічник, що гратиме «Варіації на шведську тему», які саме їй присвятив Мирослав Скорик та переможець понад 30 міжнародних конкурсів японський саксофоніст Кента Ігараші.



Автор: Анна Архипова
Фото: Євген Сосновський
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Кента Ігараші
Диригенти: Олександр Вацек, Юрій Янко
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Портал академічної музики “Music-review Ukraine”, Маріупольска камерна філармонія
Конкурс (фестиваль): Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»



Інші:

Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
777.jpg