Звук Європи | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Звук Європи
Юсипей Роман
Польова Вікторія Валеріївна
Сильвестров Валентин Васильович
Звук Європи
Фестиваль нової музики тривав чотири дні під час другого «Книжкового арсеналу»
9 жовтня 2012, вівторок
Поширити у Facebook

Зазвичай великі книжкові ярмарки супроводжуються музичною програмою, і це переважно більш-менш масові жанри — рок або джаз. Цього разу програма була цілком присвячена академічному авангарду — музиці, що не входить навіть до репертуару Національної філармонії і взагалі звучить у Києві нечасто, в основному на фестивальних оглядах, що їх проводять офіційні композиторські організації. Нині агенція «Ухо» зробила надзвичайно важливе доповнення до звичного виконавського календаря.

Відкрив фестиваль британсько-французький камерний ансамбль Octandre (Джозеф Г’юстон, фортепіано, Корентін Шассар, віолончель, Ноемі Гьорі, флейта). Добірка «Інші голоси» мала виразно метафізичний чи навіть медитативний характер: Секвенція І для соло флейти Лучано Беріо (1958 р.), «Перерва 6» Мортона Фельдмана (1953 р.), «Білий жар» Крістіан Мейсон (2011 р.), відомі «4’33’’» тиші авторства американського майстра-провокатора Джона Кейджа, «Небесні куранти б’ють повільно» Крістіана Мейсона (2010 р.),

«Дзеркала» Кайї Сааріахо (1997 р.), Vox Balaenae Джорджа Крама (1971 р.).

Акцент на технологічну екзотику відрізняв виступ Лідії Кавіної (Росія — Великобританія). Лідія грала на терменвоксі — чи не першому в світі електромузичному інструменті, винайденому 1918 року відомим російським вченим Львом Терменом. Уже сам безконтактний спосіб гри перетворює концерт терменвоксу на особливе видовище, тим паче сам звук цього дивного інструмента може по-своєму зачаровувати.

Виступи Романа Юсіпея (Україна) завжди цікаві в першу чергу тим, що цей музикант показує справжні можливості свого інструмента — баяна, складаючи репертуар концертів із найдобірніших опусів сучасних композиторів. Цього разу в концерті під назвою Re-pulse Роман виконав Секвенцію XIII Лучано Беріо (1995 р.); яскраву, експресивну п’єсу Максима Коломійця Re-pulse для гобоя та баяна (2012 р., прем’єра); меланхолійну «І, як моряки, втішаючись видом землі» Богдана Сегіна (2011 р., за мотивами «Іліади» Гомера), глибоко-драматичну роботу великої Софії Губайдуліної De profundis (1978 р.), вишукане плетиво замкнених структур Null відомого київського композитора Вікторії Польової (2005 р.); «Мелодії» Джона Кейджа (1950 р.), гострохарактерну «Гру тіней» берлінської авторки Алєксандри Філоненко (2011 р.) і насамкінець легку й гумористичну Сюїту з музики для театру та кіно Гії Канчелі (2012, прем’єра).

Колосальну увагу привернув вечір Мар’яни Садовської (Україна/Німеччина), котра виконала російський, в тому числі табірний, репертуар, пісні Олександра Вертинського та Діани Верні.

Окрасою «Нової музики» стали два концерти, котрі в певному сенсі можна назвати ювілейними. Живий класик вітчизняного академізму Валентин Сильвестров, чиє 75-річчя відзначають цього року, представив свої відомі «Сходи» (1989-82/1997 рр.) — вокальний цикл на вірші О. Блока, О. Мандельштама, Ф. Сологуба, Ф. Тютчева, Є. Баратинського, Дж. Кітса та О. Пушкіна у виконанні Ольги Засадної (сопрано), Володимира Лавриненка, Кирила Звегінцова (фортепіaно). Незвична, але гідна імпреза вийшла у обдарованої спадкоємиці Валентина Васильовича — Вікторії Польової (недавно відзначали 50-річчя від дня її народження): глядачі побачили буто-перформанс Тадаші Ендо (Японія) за балетом Польової «Гагаку». Саме контрастна, трагічна музика Вікторії, незалежно від візуального ряду, стала справжньою подією.

Лише за чотири дні ентузіасти з агенції «Ухо» представили публіці гідний огляд сучасної музики в усіх її проявах — від трагічних до екстравагантних, порушивши монополію державних структур. На кожному концерті зал був повний, а інколи й переповнений — і це при тому, що продавали квитки (на концерти офіційних спілок вхід в основному вільний). Тож у Києві є і ті, що здатні добре організувати концерти «академії», і ті, кому цікаво слухати цю музику. Про європеїзм принаймні нашої столиці це говорить більше, ніж усі декларації і соціальні дослідження.



Автор: Десятерик
Виконавці: Роман Юсипей
Композитори:Вікторія Польова, Валентин Сильвестров
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110817_054.jpg