Несподівана Кармен | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Несподівана Кармен
Несподівана Кармен
Національна оперета збагачує репертуар експериментальними постановками
9 квітня 2014, середа
Поширити у Facebook

Несподівана Кармен. ФОТО АНАТОЛІЯ ФЕДОРЦІВАЯкщо ви цінуєте кожне слово сюжету новели Проспера Меріме, кожну ноту опери Жоржа Бізе і кожен рух видатної танцівниці Майї Плісецької, то не ходіть на балет-феєрію «Кармен-сюїта», та коли ви цінуєте в мистецтві несподіванку, сприймаєте сміливі інновації та радієте професіоналізму виконавців, то вам обов’язково треба подивитися новинку афіші Національной оперети України!

Ви побачите синтез балету і опери — сучасного та класичного танцю до техніки Contemporary dance (постмодерн) та іспанського фламенко. Почуєте знамениті хори Бізе та дві арії Кармен (до речі, артисти співають на мові оригіналу — французькою). Хоча знайому музику оперного шедевру скорочено, але виставу збагачено іншими творами композитора на цю ж тему (сценічна редакція Богдана Струтинського та Вадима Прокопенка).

Танець у постановці Прокопенка не має балетних пуантів (хореограф використовує постановку ніг «прасками», зігнуті коліна та плескання рук як елемент оркестру). Широко вживається степ — на підлозі й на столах. Підтримки акробатичні. Та попри це, чоловічі партії наповнені класичними піруетами та арабесками.

Центральна партія Кармен у виконанні Анни Шарабуріної сповнена різкого драматизму й бурхливо вираженого ліризму. У цієї суперечливої жінки, яку роздирають пристрасті, є співоча Душа (Тамара Ходакова). Вона часом протистоїть своїй alter ego, а часом рухається з нею в унісон (вокал співачки унікальний, хоча дещо й незвичний).

Двоє чоловіків суперничають за красуню Кармен. Могутній Хозе (Максим Булгаков) — уособлення чоловічої сили, і витончений Ескамільйо (Михайло Боцок) — еталон краси. Вони один для одного то бик, то тореадор. У їхній боротьбі найчастіше перемагає сила Хозе. А жінки так люблять переможців, хоча тягне їх до краси... От і опиняється Кармен перед вибором, який не в змозі зробити.

А чоловіки наразі поводяться з нею, як з лялькою. Улюбленою, але лялькою, граються, жбурляють, тягнуть, кидають... «Я не хочу, щоб мене мучили, а головне — не хочу, щоб мною командували», — ці слова героїні Меріме підказкою винесено на програмку вистави. Кармен хоче бути вільною й робити, що їй заманеться. А їй заманулося любити обох, але набридли чоловічі домагання та двобої самців. І тоді вона...

Ця постановка — сміливий експермент творчого колективу. Вистава не розважає публіку, як це зазвичай відбувається в «легкому жанрі» оперети, а вимагає думати, можливо, навіть посперечатися з оригінальним «прочитанням» постановників, але точно балет-феєрія «Кармен-сюїта» нікого не залишить байдужим.


Автор: Валентина Заболотна
Концертна організація: Київський національний академічний театр оперети
Концертний зал: Глядачевий зал Київського національного академічного театру оперети
Джерело: Газета "День"



Інші:

«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
400.jpg