Де грають у класики, грали класику | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Де грають у класики, грали класику
Де грають у класики, грали класику
18 серпня 2019, неділя
Поширити у Facebook

Крім Сєвєродонецька, проєкт охопив близькі до лінії розмежування Щастя, Валуйське, Попасну, глибинні райцентри аж до державного кордону. 



У липні-серпні некомерційна асоціяція Vladopera (керівник Петер Шварц) разом з українсько-білоруською ініціятивною групою "Опера і діялог" реалізувала на Луганщині четвертий проєкт — "Музика і діялог", меседж якого — "Слухати, щоб ліпше розуміти одне одного".

Крім Сєвєродонецька, проєкт охопив близькі до лінії розмежування Щастя, Валуйське, Попасну, глибинні райцентри аж до державного кордону. Усього — десять міст і селищ.




Примітно: як минулого літа (цей проєкт реалізував у Сєвєродонецьку оперу Моцарта "Дон Жуан"), так і цього разу серед слухачів були й меломани з непідконтрольної території. Для початку їх можна було вирізнити за явним небажанням потрапити в об'єктиви. Це анітрохи не заважало всім разом насолоджуватися музикою, брати участь в обговореннях, що виходять іноді за рамки мистецтва...



Цей проєкт фінансувало Міністерство закордонних справ Німеччини, підтримали Генеральне консульство цієї країни в Донбасі, Ґете-інститут у Києві, управління культури, національностей і релігій Луганської облдержадміністрації. До нього долучилися два навчальні заклади з різних кінців України — Сєвєродонецький коледж культури і мистецтв ім. Сергія Прокоф'єва і Дрогобицький музичний коледж ім. Василя Барвінського, а також Луганський обласний академічний музично-драматичний театр.



Загалом у проєкті працювало близько 80 осіб. Відкриті репетиції, концерти, виступи на різних майданчиках супроводжувалися жвавими бесідами артистів і слухачів. Це стало складовою частиною всіх програм.

Про різні аспекти спільної роботи розповіли менеджерка проєкту Анна Казакова (Білорусь), узичний керівник — білорусько-німецький диригент Віталій Алексєйонок, керівниця групи "Опера і діялог" Тетяна Пліс (Україна), директорка Сєвєродонецького коледжу Марина Яворська, концертмейстер і скрипаль Юліус Маєр з Німеччини, віолончелістка Надія Скоморох, кураторка Ольга Урсол.

— У проєкту багато віддалених, незнайомих вам локацій, — як же примудрилися все налагодити? — запитую організаторів.

— Спершу ніби вперлися в стіну, — була відповідь. — Місцеві працівники культури в міжсезонні йшли у відпустку й не бралися нам допомагати. Але ми подружилися з активістами громадських організацій. Вони сповістили людей, підібрали місця для виступів, причому часто досить цікаві, які самі ж і облаштували як громадський простір. Плюс до всього організували пізнавальні зустрічі, екскурсії своїм краєм.

Власне, відпускна пора й дала можливість зібратися такому несподіваному гурту, який став наче однієї родиною.

— У нас оркестрові групи сформовано так, щоб разом грали досвідчені й молоді музиканти, щоб їм було що обговорювати, — розповідає Віталій Алексєйонок.

Уточнюю його вік: відомому маестро, виявляється, усього 28 років; але він опановує дедалі складніший репертуар, прагне підніматися на нові висоти, вчити інших.
— Наші й дрогобицькі студенти, забувши про канікули, на всю користуються такою чудовою можливістю, — задоволена заслужена діячка мистецтв України Марина Яворська. — Репетиції тривають до глибокої ночі.

— Довелося чути на репетиції, як ви, Віталію, дуже доброзичливо, але все-таки іноді не погоджувалися з манерою гри наших оркестрантів.

— Тоді репетирували твори Моцарта, Шуберта, інших західноєвропейців. Молодих українських музикантів захльостували емоції, що їм і властиво. Однак у західних країнах стиль більш стриманий, розмірений.

— Раз уже ми йдемо в Європу…

— Головне тут — іти за духом самого твору. Ви ж чули, як ми виконували Максима Березовського, який учився в гетьманській співочій школі на Сумщині, Київській духовній академії, а потім у Болоньї. Він іще у ХVIII столітті об'єднав українські традиції з італійськими. От і ми, такі різні, прагнемо діялогу, взаємозбагачення культур.

Слухачі повноформатних програм високо оцінили результат. Зокрема хоровий концерт Березовського, що пролунав в обласному театрі й районних Палацах культури. Його й іще кілька досі невідомих творів знаменитого співвітчизника нещодавно знайшла в архівах викладачка Донецької, а нині Львівської музичної академії музикознавиця Ольга Шумиліна.

Добрим явищем стала також музична прем'єра Ольги Подгайської. Білоруська композиторка написала свою п'єсу "Присутність" спеціяльно для проєкту і присвятила її нашому краю і його сучасним подіям. Зведений хор і яскрава київська солістка Ольга Журавель прекрасно, натхненно співали різними мовами — за оригіналами авторів.

Відкриті заняття з вокалу привабили охочих повчитися співати. Причому зовсім різного віку. Те саме можна сказати й про аматорів театральної творчости. Креативна група змогла провести чотири дні в лісовому таборі Art Camp "Театр і діялог" під Кремінною, а потім виступити на імпровізованих майданчиках із вуличним перформансом "Я — Ти — Місто".

Мобільні камерні ансамблі учасників проєкту (зрілі професіонали й студенти) виступали прямо у дворах. Там, де грають у класики, грали не попмузику, а класику! Слухати їх виходили родинами. Концерти, діялоги подарували радість, дали простір для почуттів і думок.

Дедалі більше людей потягнулося на ті самі відкриті репетиції в коледжі. Що, як кажуть, і треба було довести. Доводить можливість плідного діялогу через мистецтво і серпневий кінофестиваль-вояж, що пройшов у нашому регіоні з цілком серйозною програмою Lampa.teens для тинейджерів. Тож можна посперечатися з наріканнями на те, що нове покоління по вуха загрузло в ґаджетах.


Автор: Семен Перцовський
Джерело: dt.ua



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
10.jpg