|
Класика Nova
У столиці України триває «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
24 червня 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook
23 червня біля галереї «Лавра» зібралося чимало люду, переважно молоді – в межах «Тижня високої класики з Романом Кофманом», що проходить у цих стінах, мав грати легендарний російський віолончеліст Олександр Князєв. Також зацікавлювали зазначені у афіші виступи молодої німецької скрипальки Аліни Погосткіної та піаніста з Кореї Джінсанг Лі.
Сценічним партнером солістів був симфонічний оркестр Львівської філармонії під орудою, вже традиційно, Романа Кофмана.
Програму мистецького вечора розпочав Перший фортепіанний концерт Йоганесса Брамса. Час від часу сумісне звучання соліста з оркестром просто спантеличувало: вочевидь, через невдалу акустику, виходило, що там, де треба було ледь відтінити соліста, оркестр чомусь випинався, де ж впевнено підтримати – пропадав.
Темброво-розмито звучали моменти вступу соліста на фоні оркестру, стійкого тембрового і динамічного балансу не вистачало окремо в звучанні рояля – витончене фразування, «різнобарвне» піаніссімо, старанно створюване піаністом, буквально, губилися в просторі. До того ж, оркестранти відверто і досить часто «брали» фальшиві ноти. Так, у відповідь точним стрімким пасажам і неначе бурштиновим переливам Джінсанга Лі раптом звучало «кіксове» від початку до кінця арпеджіо валторни.
Найкраще об’єднати свої зусилля музикантам вдалося в повнозвучних кульмінаціях – через потужний темперамент і неабияку впевненість соліста. Між іншим, очевидно, звучання на сцені вкрай відрізняється від того, що чули слухачі у залі, адже Джінсанг Лі, попри деякі недоліки, був дуже задоволений і звучанням інструменту, і співпрацею з оркестром.
Продовжив концерт – у другому відділі – Переможець VI Міжнародного конкурсу М. Ростроповича в Парижі, І Міжнародного конкурсу ім. Ісанг Юна (Корея, 2003) віолончеліст Борис Адріанов. Йому довелося замінити Олександра Князєва, котрий не очікувано захворів, тож не зміг взяти участь у фестивалі.
Відсутність Князєва вельми розчарувала публіку, більшість з якої завітали на концерт саме для того, щоб послухати цього музиканта, який славиться неабиякою харизмою і підкреслено індивідуальним прочитанням граної музики. Проте, Борису Адріанову – не менш відомому російському віолончелісту свого – порівняно молодшого – покоління вдалося виправити ситуацію на краще. Жвавий та палкий за вдачею, з бездоганною технікою він виконав «Варіації на тему Рококо» П. Чайковського: по їх закінченню, музична молодь з гучними оваціями, буквально, попідскакувала з місць.
Продовжила концерт переможниця Міжнародного конкурсу ім. Сібеліуса Аліна Погосткіна, виконавши прокоф’євський Концерт для скрипки з оркестром № 1. Солістка займала на сцені, справді, провідне місце – через свій темперамент і свідому виконавську стратегію диригента, коли оркестр «тримав пульс» і виключно підтримував, а не змагався з нею.
Скрипалька ж уповні мірі використала цей шанс, запевняючи цікавою і неймовірно чуттєвою грою слухати звучання її інструменту. Щоправда, особливо порівняно з виконанням цього ж Концерту американським скрипалем Джозефом Ліном в межах нещодавньої «Київської весни» – натхненно-політна, «графічна» казковість Прокоф’єва була прочитана нею скоріше в манері епічних масляних картин Римського-Корсакова.
В цілому ж виступ Аліни Погосткіної, поряд з двома іншими молодими солістами, які грали того вечора, утворили потужну творчу течію, що визначила зміст концерту. Вочевидь, цієї його «молодіжної спрямованості», власне, і прагнув головний ідеолог «Високої класики» – Роман Кофман. Хоча подібна атмосфера творчої свіжості, утворення чогось нового вирізняє кофманський «Тиждень» взагалі. Можливо, цей фестиваль – втілена частка того нового справжнього, «у плоті та гідності» життя, про яке згадує Маестро в передмові своєї виданої до ювілею книги..
До речі, по закінченню концерту Роман Ісакович сказав, що всі учасники, які вже виступили, виявили бажання взяти участь у наступному «Тижні високої класики», якщо він відбудеться.
Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Олександр Божик
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"
|