Свято віолончельного мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Свято віолончельного мистецтва
Ларчіков Вадим
Веселіна Ольга
Академічний симфонічний оркестр Запорізької обласної філармонії
Редя В'ячеслав
Свято віолончельного мистецтва
17 лютого 2014, понеділок
Поширити у Facebook

Відзвучали останні акорди ІІ Міжнародного фестивалю віолончельного мистецтва імені Валентини Балон-Римашевської – події неординарної та вагомої за своєю значимістю.

Вагомої, оскільки це єдиний в Україні винятково віолончельний фестиваль не лише всеукраїнського, але й міжнародного значення. Неординарної, тому що віолончель представлена багатопланово: соло, дуети, малі та великі ансамблі, соло з оркестром. Не може не тішити, що такого масштабу захід народився і ось вже вдруге відбувся саме в Одесі.

Ще перший фестиваль у 2013 році був задуманий та проведений як різножанровий: п’єси, сонати, концерти, участь одразу двох оркестрів – камерного Одеської філармонії і Національного симфонічного. На сцені тоді виступали винятково учні Валентини Василівни (Анна Пирожкова, Максим Замар, Олександр Михайлов, Юлія Смирнова, Емілія Ломакова, Максим Дедіков, Анна Мамалиженко, Євген Довбиш, Юлія Іванова-Жарова, Вікторія Баранова, Костянтин Томницький та ін.) і друзі (Олександр Кагановський).

У цьому ж році формат фестивалю, за загальної незмінності, значно розширився. Крім уже перерахованих учнів, були представлені нові солісти (Тигран Мурадян, Георгій Ломаков, Вадим Ларчиков і Ольга Веселіна) та новий оркестр – Запорізький академічний симфонічний оркестр під управлінням народного артиста України В’ячеслава Реді. Що дивно, фестиваль за один рік не лише розширився, але й поглибився: були проведені творчі змагання серед віолончелістів різних вікових категорій і майстер-класи відомих віолончелістів Олександра Кагановського і Анни Пирожкової.

Фестивальні концерти пройшли у три вечори. Перший день, насичений творами, які рідко виконуються, такими як Концерт ля-мінор К.Ф.Е. Баха (А. Пирожкова), Концерт-рапсодія А. Хачатуряна (Т. Мурадян), Варіації на теми опери «Мойсей» Н. Паганіні (А. Михайлов) і, звичайно ж, рапсодія «Shelomo» Е. Блоха (А. Кагановський), залишив незабутнє враження. Складна, філософськи наповнена програма мала блискучий успіх; виступ маестро О. Кагановського вразив та приголомшив майстерністю, глибиною, легкістю і блиском. Виконавці багаторазово викликалися на «біс», і концерт тривав майже три години. Справедливості заради відзначимо, що здобути прихильність одеської публіки не так-то й просто, а блискучим віолончелістам це вдалося.

Другий день вражав своєю різноманітністю та яскравістю представлених програм: тут були виступи під рояль (А. Михайлов, К. Томницький, Г. Ломаков), у дуетах скрипка-віолончель (А. Гове і Ю. Смирнова), віолончель-контрабас (Є. Довбиш та В. Гречух), віолончель-віолончель (А. Мамалиженко і Е. Ломакова), у різноманітних ансамблях від 4 до 12 віолончелей. Причому брали участь усі учні Валентини Василівни. Родзинкою вечора став виступ Великого ансамблю віолончелістів класу В.В. Балон – 12 віолончелей. Коли в їхньому виконанні прозвучав «Гімн» Ю. Кленгеля, публіка не могла стримати захвату і сліз розчулення – усі аплодували стоячи.

Третій день вразив монументальністю творів, що виконувалися, а також професіоналізмом виконавців. Ще одна важлива подробиця: на сцені цього вечора грали сестра і брат Ломакови – Емілія й Георгій – обоє учні Валентини Балон. Чудово звучав оркестр Запорізької філармонії – злагоджено, зібрано. Високопрофесійно.

Фестиваль вийшов святковим, феєричним, масштабним. Саме таким і бачиться гідний Одеси та України у цілому культурний захід. Свято віолончельного мистецтва, яке носить ім’я нашої землячки, одеситки Валентини Балон-Римашевської, чергового разу довело, що Одеса є одним з найбільших культурних центрів міжнародного значення.

Ідейним натхненником, організатором та художнім керівником фестивалю є Світлана Серенко, кандидат мистецтвознавства, доцент Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової. Базою проведення фестивалю стала Одеська обласна філармонія. Залишається побажати, щоб такий фестиваль віолончельного мистецтва, рідкісний та унікальний, мав продовження у майбутньому і тішив одеситів та гостей міста своїм дуже високим професійним і творчим рівнем.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Запорізької обласної філармонії
Виконавці: Вадим Ларчіков, Ольга Веселіна
Диригенти: В'ячеслав Редя
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Навчальний заклад: Одеська державна музична академія імені А. В. Неждановоі
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль віолончельного мистецтва ім. В. Балон-Римашевської
Джерело: izvestiya.odessa.ua



Інші:

«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
202.jpg