Сенсаційні баяністи | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Сенсаційні баяністи
Квартет баяністів імені Миколи Різоля
Сенсаційні баяністи
Rizol-Quartet — український ексклюзив, віртуози, які можуть виконувати все, майже все!
31 травня 2014, субота
Поширити у Facebook

Такого «музичного продукту» не має жодна з країн світу. Неординарний інструментальний склад, високий професіоналізм виконавців і творчий шлях тривалістю у 75 років артистичного життя — це Квартет баяністів ім. Миколи Різоля.

Сьогодні Квартет баяністів Національної філармонії представляє нове покоління музикантів: лауреати міжнародних конкурсів Олег Шиян (другий баян), Роман Молоченко (баян-контрабас) та Ігор Саєнко (баян-баритон), на чолі з народним артистом України Сергієм Грінченком (перший баян).

ВИСТУПАЄ КЕРМАНИЧ RIZOL-QUARTET СЕРГІЙ ГРІНЧЕНКО (ПЕРШИЙ БАЯН) / ФОТО РОМАНА РАТУШНОГО

У репертуарі музикантів народні і класичні шлягери, спеціально перекладені для квартету баяністів. Фортепіанні й симфонічні композиції класичної музики Миколи Лисенка, Ференца Ліста, Петра Чайковського, Людвіга ван Бетховена і Михайла Глинки, пісні і танці народів світу, сучасні шлягери («Мелодія» та «Іспанський танець» Мирослава Скорика) та ін.

У грі Квартету відчутне прагнення інтерпретувати твори максимально наближено до стилю епохи. Ця творча установка спонукала музикантів до пошуку нових тембрів, які реалізувались у звучанні рідкісних музичних інструментів — баяні-гобої і баяні-кларнеті, спеціально виготовлених для колективу.

Нині у репертуарі ансамблю твори, написані саме для Квартету баяністів — композиції киянина Володимира Зубицького, кримського автора Станіслава Пєшкова. Однак їх небагато. Як колись Микола Різоль, так Сергій Грінченко і Ігор Саєнко — змушені самотужки вирішувати проблему репертуару.

Rizol-Quartet багато гастролює, бере участь у конкурсах, фестивалях. А швейцарська газета Sarganserland написала оду про українських майстрів: «Чотири «органи» звучали, гуркотали, стрясали, дивували. З найвищою майстерністю віртуозні виконавці змогли передати музичну палітру від потужного соковитого звучання до найтихішого шепоту гармоніки. Квартет баяністів з Києва подав незабутнє враження від мистецтва, яке варто наслідувати»....

Треба зазначити, що в Європі зростає інтерес до баяна. Однак в Україні це мистецтво не зустрічає того всезагального захоплення, як це було у 1950-ті. За словами Сергія Грінченка, у Києві музичні школи, в яких викладають гру на баяні можна перелічити по пальцях однієї руки, а їх же у нашій столиці понад сорок! А баянне мистецтво поступово занепадає.

На думку Сергія Грінченка, за публіку необхідно боротися. Він щиро переймається долею сходу України — регіонів, де баянне виконавство завжди було органічною складовою музичної культури краю, і які не можна допустити втратити через загострення політичної ситуації терористів-сепаратистів, які нині хазяйнують під орудою російських бойовиків. Та керманич Квартету вірить, що важкі часи минуть, Україна лишиться єдиною, соборною країною і концерти та гастролі відбуватимуться по різних містах нашої Батьківщини.


Автор: Валентина Кулик
Колективи: Квартет баяністів імені Миколи Різоля
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
514.jpg