Ще одна філармонія?  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ще одна філармонія? 
Київський квартет саксофоністів
Ще одна філармонія? 
У Києві з’явився новий проект, що популяризуватиме класичну музику
24 жовтня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

29 жовтня стартує проект, який називається «Нова філармонія». І хоча організатори — Національний портал академічної музики «Music-Review Ukraine» — вважають назву креативною, за якою, за їх словами, «приховано не менш креативне наповнення», є сумніви, що це дійсно так.

Принципово нові проекти у сфері класичної музики — явище рідкісне. Хороші проекти — явище ще більш незвичне. Тому будь-яка ініціатива в цій царині, як мінімум, заслуговує на повагу. Погодьтеся, претендувати на статус «нової філармонії», отже, у певному сенсі, альтернативної і конкурентоздатної до філармонії вже діючої є серйозною заявкою. Організатори визнають, що «Нова філармонія» — амбітний проект, і стверджують, що «головну мету своєї діяльності вбачають у підтримці талантів України і у формуванні нової генерації слухачів класичної музики через їхнє залучення до світової та української музичної спадщини». Благородна мета. Але чим вона принципово відрізняється від мети будь-якої іншої організації, що проводить концерти класичної музики? Певно, нічим.

Обіцяно «інноваційний підхід» до популяризації музичної культури в Україні. Репертуар визначають: «Музика плеяди світових класиків: Й.-С. Баха, Л. ван Бетховена, В.-А. Моцарта, П. Чайковського, Д. Шостаковича — поєднається з українською сучасністю. Серед них — творчість фундаторів академічної музики України: Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова» (незрозуміло, чому Станкович, Скорик і Сильвестров — це «фундатори академічної музики України», але це інше питання). Підтвердженням підозри, що в плані репертуарної політики ставку зроблено не на нове, а, радше, на добре відоме, є назва концерту, запланованого на 19 грудня цього року, «Шлягери звідусіль». Отже, і в цьому сенсі «нова» філармонія не відрізняється від «старої». Та й самі організатори, хоч і завуальовано, стверджують, що їхня ідеальна цільова аудиторія — масовий слухач, де поєднувалися б «всі наявні вікові категорії з однаковим бажанням: долучитися до музичного мистецтва».


Що стосується учасників — це солісти і колективи, яких знаємо не в останню чергу завдяки їхнім концертам в тій же Київській філармонії: піаністи — Юрій Кот, Олег Полянський, Дмитро Онищенко, Антоній Баришевський; скрипалі — Богдана Півненко, Мирослава Которович, Кирило Шарапов, Назарій Пилатюк; віолончелісти — Іван Кучер та Олександр Пірієв (він же — артистичний директор проекту «Нова філармонія»); серед ансамблів — Київський квартет саксофоністів, Струнний квартет імені Миколи Лисенка, квартети «Collegium» і «Лабіринт», фортепіанний дует «Kiev Piano Duo»; серед оркестрів — «Київські солісти», «Київська камерата» та Національний оркестр народних інструментів України, а також камерні хори «Київ» і «Хрещатик».


Місце проведення концертів, які проходитимуть 2-3 рази на місяць — Будинок вчених Національної академії наук України. Чому саме тут, де, відверто кажучи, не найкраща акустика? «У двоповерховому особняку є дві зали для двох форматів: салон (для фортепіанних речиталей) на 100 місць і концертна зала зі сценою на 200 місць»,— пояснює арт-директор Олександр Пірієв, тим самим даючи зрозуміти, що це, насамперед, бізнес-проект. Утім, обіцяє покращувати візуальні та акустичні питання майданчика.


Звісно, критика — річ малоприємна, але сказано це не для того, щоб «зарубати на корені» новостворений проект. Можливо, це той випадок, коли попередня недовіра до проекту допоможе уникнути ймовірного розчарування у ньому в майбутньому, а організаторам — адекватно представити свій, безумовно, вартий уваги проект.


Тож, 29 жовтня перший концертний сезон проекту «Нова філармонія» відкриє Київський квартет саксофоністів, який підготував програму разом з джазовими музикантами.


Наступного місяця заплановані концерти піаніста, лауреата конкурсу імені П. І. Чайковського Дмитра Онищенка (12.11), ансамблю «Фрески» (23.11) та солістів «Віолончельної пекторалі» у супроводі камерного оркестру «Київська камерата». (27.11)


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Київський квартет саксофоністів
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Київського Будинку вчених
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
30.jpg