Ще одна філармонія?  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ще одна філармонія? 
Київський квартет саксофоністів
Ще одна філармонія? 
У Києві з’явився новий проект, що популяризуватиме класичну музику
24 жовтня 2014, п'ятниця

29 жовтня стартує проект, який називається «Нова філармонія». І хоча організатори — Національний портал академічної музики «Music-Review Ukraine» — вважають назву креативною, за якою, за їх словами, «приховано не менш креативне наповнення», є сумніви, що це дійсно так.

Принципово нові проекти у сфері класичної музики — явище рідкісне. Хороші проекти — явище ще більш незвичне. Тому будь-яка ініціатива в цій царині, як мінімум, заслуговує на повагу. Погодьтеся, претендувати на статус «нової філармонії», отже, у певному сенсі, альтернативної і конкурентоздатної до філармонії вже діючої є серйозною заявкою. Організатори визнають, що «Нова філармонія» — амбітний проект, і стверджують, що «головну мету своєї діяльності вбачають у підтримці талантів України і у формуванні нової генерації слухачів класичної музики через їхнє залучення до світової та української музичної спадщини». Благородна мета. Але чим вона принципово відрізняється від мети будь-якої іншої організації, що проводить концерти класичної музики? Певно, нічим.

Обіцяно «інноваційний підхід» до популяризації музичної культури в Україні. Репертуар визначають: «Музика плеяди світових класиків: Й.-С. Баха, Л. ван Бетховена, В.-А. Моцарта, П. Чайковського, Д. Шостаковича — поєднається з українською сучасністю. Серед них — творчість фундаторів академічної музики України: Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова» (незрозуміло, чому Станкович, Скорик і Сильвестров — це «фундатори академічної музики України», але це інше питання). Підтвердженням підозри, що в плані репертуарної політики ставку зроблено не на нове, а, радше, на добре відоме, є назва концерту, запланованого на 19 грудня цього року, «Шлягери звідусіль». Отже, і в цьому сенсі «нова» філармонія не відрізняється від «старої». Та й самі організатори, хоч і завуальовано, стверджують, що їхня ідеальна цільова аудиторія — масовий слухач, де поєднувалися б «всі наявні вікові категорії з однаковим бажанням: долучитися до музичного мистецтва».


Що стосується учасників — це солісти і колективи, яких знаємо не в останню чергу завдяки їхнім концертам в тій же Київській філармонії: піаністи — Юрій Кот, Олег Полянський, Дмитро Онищенко, Антоній Баришевський; скрипалі — Богдана Півненко, Мирослава Которович, Кирило Шарапов, Назарій Пилатюк; віолончелісти — Іван Кучер та Олександр Пірієв (він же — артистичний директор проекту «Нова філармонія»); серед ансамблів — Київський квартет саксофоністів, Струнний квартет імені Миколи Лисенка, квартети «Collegium» і «Лабіринт», фортепіанний дует «Kiev Piano Duo»; серед оркестрів — «Київські солісти», «Київська камерата» та Національний оркестр народних інструментів України, а також камерні хори «Київ» і «Хрещатик».


Місце проведення концертів, які проходитимуть 2-3 рази на місяць — Будинок вчених Національної академії наук України. Чому саме тут, де, відверто кажучи, не найкраща акустика? «У двоповерховому особняку є дві зали для двох форматів: салон (для фортепіанних речиталей) на 100 місць і концертна зала зі сценою на 200 місць»,— пояснює арт-директор Олександр Пірієв, тим самим даючи зрозуміти, що це, насамперед, бізнес-проект. Утім, обіцяє покращувати візуальні та акустичні питання майданчика.


Звісно, критика — річ малоприємна, але сказано це не для того, щоб «зарубати на корені» новостворений проект. Можливо, це той випадок, коли попередня недовіра до проекту допоможе уникнути ймовірного розчарування у ньому в майбутньому, а організаторам — адекватно представити свій, безумовно, вартий уваги проект.


Тож, 29 жовтня перший концертний сезон проекту «Нова філармонія» відкриє Київський квартет саксофоністів, який підготував програму разом з джазовими музикантами.


Наступного місяця заплановані концерти піаніста, лауреата конкурсу імені П. І. Чайковського Дмитра Онищенка (12.11), ансамблю «Фрески» (23.11) та солістів «Віолончельної пекторалі» у супроводі камерного оркестру «Київська камерата». (27.11)


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Київський квартет саксофоністів
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Київського Будинку вчених
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Працювати із повною самовіддачею – життєвий принцип сім’ї Тітяєвих
Не другорядний предмет: як музика змінила поведінку школярів-мігрантів у британській школі
Творчість Остапа Нижанківського
Страсті за Леонтовичем по-вінницьки: відновлений музей і забутий благодійний вечір «гуманітарного» фонду
Духові інструменти Гуцульщини
Науковці розповіли, як різна музика впливає на здоров'я
Музичні інструменти Стародавнього Єгипту
«Орея»: найнезвичайніший хор України
Учені: Джазові піаністи швидше класичних адаптуються до раптової зміни строю під час гри
Полтавська філармонія на зиму залишилася без ремонту
Александр Стоянов и Екатерина Кухар рассказали о новогодних традициях
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
Проект "Три С": Мирослав Скорик, Євген Станкович і Валентин Сильвестров
Племінниця автора Щедрика: нам забороняли спілкуватися з Леонтовичами
"Щедрик" Леонтовича - одна з найпопулярніших різдвяних пісень у світі
Він мав стати вченим, а став музикантом
Дузе танцює у Гамбурзі
Як народилася найвідоміша різдвяна пісня
У вінок великому маестро
Молодіжний симфонічний оркестр України - від ідеї та до реалізації
У Львові поставили заборонену 40 років тому оперу
Пам’яті Андрія Сахарова
Микола Леонтович - "український Бах" - 140 років від дня народження
Незрячий баяніст на слух обробляє та вивчає французькі вальси і знає секрет щастя
13 декабря исполнилось 140 лет со дня рождения Николая Леонтовича
Прості історії: тромбоніст Богдан Роменський
Продовження історії успіху: Український молодіжний оркестр отримає близнюка
Чернівецький симфонічний оркестр: історія на чверть століття
Незвичайний метод знищення ракових клітин
"Папороть" Станковича: повернення легенди
В Сьомій симфонії Бетховен використав мотиви народних пісень
Фестиваль "Одеське бельканто": юні вокалісти представили свою творчість
Німецька традиція виготовлення органів та італійська піца як спадщина ЮНЕСКО
Видатний оперний співак і талановитий художник Федір Стравінський був тісно пов’язаний із Україною
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Відлунали акорди Міжнародного пректу "Музика є вищим одкровенням"
У Музеї Максима Рильського презентували видання "Максим Рильський. Лібрето опери "Євгеній Онєгін". Український переклад"
Сергій Подолянчук: "Обдарована українська молодь не налаштована на перемогу"
Кароль Шимановський - погляд з туманного Альбіону
Одна з перших у світі жінок-диригенток ─ родом з Уманщини
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
30.jpg