Ще одна філармонія?  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ще одна філармонія? 
Київський квартет саксофоністів
Ще одна філармонія? 
У Києві з’явився новий проект, що популяризуватиме класичну музику
24 жовтня 2014, п'ятниця

29 жовтня стартує проект, який називається «Нова філармонія». І хоча організатори — Національний портал академічної музики «Music-Review Ukraine» — вважають назву креативною, за якою, за їх словами, «приховано не менш креативне наповнення», є сумніви, що це дійсно так.

Принципово нові проекти у сфері класичної музики — явище рідкісне. Хороші проекти — явище ще більш незвичне. Тому будь-яка ініціатива в цій царині, як мінімум, заслуговує на повагу. Погодьтеся, претендувати на статус «нової філармонії», отже, у певному сенсі, альтернативної і конкурентоздатної до філармонії вже діючої є серйозною заявкою. Організатори визнають, що «Нова філармонія» — амбітний проект, і стверджують, що «головну мету своєї діяльності вбачають у підтримці талантів України і у формуванні нової генерації слухачів класичної музики через їхнє залучення до світової та української музичної спадщини». Благородна мета. Але чим вона принципово відрізняється від мети будь-якої іншої організації, що проводить концерти класичної музики? Певно, нічим.

Обіцяно «інноваційний підхід» до популяризації музичної культури в Україні. Репертуар визначають: «Музика плеяди світових класиків: Й.-С. Баха, Л. ван Бетховена, В.-А. Моцарта, П. Чайковського, Д. Шостаковича — поєднається з українською сучасністю. Серед них — творчість фундаторів академічної музики України: Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова» (незрозуміло, чому Станкович, Скорик і Сильвестров — це «фундатори академічної музики України», але це інше питання). Підтвердженням підозри, що в плані репертуарної політики ставку зроблено не на нове, а, радше, на добре відоме, є назва концерту, запланованого на 19 грудня цього року, «Шлягери звідусіль». Отже, і в цьому сенсі «нова» філармонія не відрізняється від «старої». Та й самі організатори, хоч і завуальовано, стверджують, що їхня ідеальна цільова аудиторія — масовий слухач, де поєднувалися б «всі наявні вікові категорії з однаковим бажанням: долучитися до музичного мистецтва».


Що стосується учасників — це солісти і колективи, яких знаємо не в останню чергу завдяки їхнім концертам в тій же Київській філармонії: піаністи — Юрій Кот, Олег Полянський, Дмитро Онищенко, Антоній Баришевський; скрипалі — Богдана Півненко, Мирослава Которович, Кирило Шарапов, Назарій Пилатюк; віолончелісти — Іван Кучер та Олександр Пірієв (він же — артистичний директор проекту «Нова філармонія»); серед ансамблів — Київський квартет саксофоністів, Струнний квартет імені Миколи Лисенка, квартети «Collegium» і «Лабіринт», фортепіанний дует «Kiev Piano Duo»; серед оркестрів — «Київські солісти», «Київська камерата» та Національний оркестр народних інструментів України, а також камерні хори «Київ» і «Хрещатик».


Місце проведення концертів, які проходитимуть 2-3 рази на місяць — Будинок вчених Національної академії наук України. Чому саме тут, де, відверто кажучи, не найкраща акустика? «У двоповерховому особняку є дві зали для двох форматів: салон (для фортепіанних речиталей) на 100 місць і концертна зала зі сценою на 200 місць»,— пояснює арт-директор Олександр Пірієв, тим самим даючи зрозуміти, що це, насамперед, бізнес-проект. Утім, обіцяє покращувати візуальні та акустичні питання майданчика.


Звісно, критика — річ малоприємна, але сказано це не для того, щоб «зарубати на корені» новостворений проект. Можливо, це той випадок, коли попередня недовіра до проекту допоможе уникнути ймовірного розчарування у ньому в майбутньому, а організаторам — адекватно представити свій, безумовно, вартий уваги проект.


Тож, 29 жовтня перший концертний сезон проекту «Нова філармонія» відкриє Київський квартет саксофоністів, який підготував програму разом з джазовими музикантами.


Наступного місяця заплановані концерти піаніста, лауреата конкурсу імені П. І. Чайковського Дмитра Онищенка (12.11), ансамблю «Фрески» (23.11) та солістів «Віолончельної пекторалі» у супроводі камерного оркестру «Київська камерата». (27.11)


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Київський квартет саксофоністів
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Київського Будинку вчених
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
Скромного українського співака визнали одним із найкращих тенорів світу
Стравінський у ПАР: композитор, який кинув виклик апартеїду
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Рахманіновські гостини
Ромський піаніст – Дьордь Цифра
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Україномовна опера: загибель відкладається?
Молода українська скрипалька діагностує інструменти Страдіварі, Аматі та Гварнері
Класична італійська опера. Ази та аналогії з сьогоденням
Джордж Гершвін: 80 роковини смерті відомого композитора
Основоположник династії музикантів
Заняття класичною музикою – це не так складно
Потрібне перезавантаження
Україна у звуках: забуті народні музичні інструменти
Історія піаніста, якого могло не бути
Опера в свинарнику: європейські рецепти відродження малих українських міст
Як музика зустрічає розум?
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
30.jpg