«Секрети переломлення сонячного променя» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Секрети переломлення сонячного променя»
«Секрети переломлення сонячного променя»
19 липня Валентин Бібік (1940-2003 рр.) відмічав би день народження
19 липня, середа
Поширити у Facebook

Творча спадщина цього видатного українського композитора складає понад 150 творів!

Це великі камерні, симфонічні та вокально-симфонічні композиції.

На жаль, із них надруковано дуже мало, а виконують його твори ще рідше.

-Його стиль загалом надзвичайно ориґінальний, - згадує композитор Олександр ЩЕТИНСЬКИЙ. - Рідко знайдеш у нас композитора із таким індивідуальним письмом, як у Бібіка. Валентин Савич пішов назустріч аванґарду, але поставився до нього дуже вибірково, взявши лише те, що йому було близьке.

Його не цікавили винаходи додекафоністів і, тим більше, мультисеріялістів, оскільки у власній музиці він покладався не на технічний розрахунок, а передусім на інтуїцію і свою виняткову музикальність — природне відчуття органічности звукової матерії та пропорцій у побудові форми.

Експресивні мелодичні лінії, щільні поліфонічні сплетіння, напружені темброві «плями» стали основними складниками його письма. Доволі швидко — впродовж декількох років після закінчення консерваторії — Бібік знайшов свій неповторний «саунд», за яким його музику впізнаєш у перші секунди звучання.

Бібік — фігура недооцінена і недозбагнута. Такого рівня композиторів в українській музиці дуже мало. Виконавець творів Бібіка має відчути дещо невловиме, що ховається між нотами. Таке потаємне «послання» завжди є в його музиці. До нього треба підбирати особливі ключі, прориватися крізь повсякденність і узвичаєність, що оточують нас і пригнічують своїм цинізмом і безвір’ям».


— Особистість цього митця така гармонійна, світла й бездоганна, що світ його музики сприймається мною напряму, без попереднього проходження крізь частокіл позамузичних оцінок, —розповідав диригент Роман КОФМАН в одному з інтерв‘ю. — Ця людина, на перший погляд, була виткана з протиріч. У ньому дивно поєдналися м’якість і безкомпромісність, сором’язливість і категоричність, глибокий аналітичний розум і наївність, певна закритість перед суспільством і раптовий жагучий порив до відвертого спілкування «очі в очі».

На жаль, спілкуватися «очі в очі» із Валентином Бібіком мені доводилося нечасто — ми визрівали географічно далеко один від одного. Але мені завжди здавалося (може, надто самовпевнено), що десь дуже близько, зовсім поруч, у якомусь із паралельних світів наші шляхи перетинаються.

Однак із його музикою пощастило зустрічатися значно частіше — і довіра цього майстра, дуже строгого до виконавців (а найбільше — до себе) мене зворушувала й окриляла; вона зігріває 

Музика Бібіка, окрім інших достоїнств, справжня оцінка яких, я певний, ще попереду, має одну рідкісну властивість... Ця музика змушує слухати себе, забувши про приналежність до музичного цеху. Тому я буваю щасливий, коли можу слухати музику, як слухають музику природи — не вникаючи в хімічний аналіз крапель дощу чи в секрети переломлення сонячного променя. Такою є музика Валентина Бібіка».


ДОВІДКА Music-Review Ukraine.

Валентин Савич Бібік (19 липня 1940Харків — 7 липня 2003Тель-Авів, Ізраїль) — український композиторпедагог

Заслужений діяч мистецтв України, професор.

У 1966 році закінчив Харківський інститут мистецтв ім. І. П. Котляревського (клас композиції Д. Л. Клебанова).

У 1966— 1994 викладав у Харківському інституті мистецтв, асистент, з 1971 — старший викладач, у 1990—1994 — професор, завідувач кафедри композиції та інструментування.

З 1968 — член Спілки композиторів СРСР, у 1989—1994 рр. голова Харківської організації Спілки композиторів України.

У 1994 — 1998 професор, завідувач кафедри музичного мистецтва Санкт-Петербурзького гуманітарного університету профспілок і професор Санкт-Петербурзької академії мистецтв.

З 1998 професор композиції в Академії музики Тель-Авівського університету.

Лауреат Другого міжнародного композиторського конкурсу ім. Мар'яна та Іванни Коць за симфонічний твір «Плач і молитва», присвячений пам'яті жертв українського голодомору 1930-х років (Київ, 1992).

Лауреат премії ACUM, «Композитор року» (Ізраїль, 2001).










Інші:

Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
Головну роль у масштабній прем'єрі нового запорізького театру зіграв учасник "Голосу країни"
Справжній Український прорив!
6 років вчився диригувати оркестром: про новий фільм Бредлі Купера
Майстер з Краматорська виготовляє електрогітари у Дніпрі: історія власної справи переселенця
Львівський Органний Бот зʼявився у Телеграмі
40-річчя Мукачівської хорової школи хопчиків та юнаків
Гастролі Оксани Линів у Канаді
19 листопада народився Ігор Щербаков – відомий український композитор
Композитор без нот: історія Василя Барвінського з Тернополя
Музей Станіслава Людкевича підготував і виклав у відкритий доступ ноти симфонічних творів композитора
Чарівна Баттерфляй: історія оперної співачки Соломії Крушельницької
"Охочих було багато, але не всім дали таку можливість проходити службу" — військовий диригент Руслан Біліченко
В очікуванні прем’єри
“Музика нашого сьогодення, закарбована для наступних поколінь”
Горянська вієла, що зазвучить в Україні вперше із Середньовіччя
"Ви не можете вбити танець": історія трупи United Ukrainian Ballet, про яку знімуть документальний фільм
Згадуємо “сонячного маестро з сумними очима”
Коломийський оперний співак дебютував у Лондоні
День опери
SKOVORODANCE. Харківський Літмузей, Жадан та Гуржи презентували реґі-альбом на тексти Сковороди
СТОРІНКА МУЗИКОЗНАВЦІВ
Здобув 25 найпрестижніших нагород Grammy: видатному піаністу та киянину Володимиру Горовцю -120 років
Джордж Гершвін: нащадок українського емігранта
«Музика здавна дає людині натхнення та підтримує в скруті», — Олена Кореняк
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
Музика переможців
Українські композитори прориваються на українські сцени: огляд музичних прем'єр нового сезону
Ідеальна співачка
Український Карузо
Хроніки культурної євроінтеграції України
Луганська філармонія: 80 років історії
Історія, в якій перемагає кохання!
"Смичком по бандурі", або історія створення музики до кінофільму "Довбуш"
Маестро, поцілований Богом
Композитор, піаніст, вчений…
Олександр Козаренко про... Олександра Козаренка
      © 2008-2023 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
22.jpg