КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
 КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Дичко Леся Василівна
Степурко Віктор
КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
11 жовтня 2017, середа
Поширити у Facebook

Міжнародний фестиваль Київ Музик Фест, як один з найавторитетніших мистецьких заходів України продовжує розвиватись, дивувати та радувати поціновувачів музичного мистецтва. Незважаючи на те, що з кожним роком в країні все складніше фінансувати та утримувати такі широкомасштабні події, музика живе, композитори творять, а музиканти з величезним ентузіазмом виконують надскладні твори.

5 жовтня у Будинку звукозапису Українського радіо лунали світові прем’єри творів сучасних українських композиторів. На сцені одного з кращих акустичних залів Європи відбулась знакова для національного мистецтва подія. Адже, поезія пророка, чиє слово продовжує існувати поза межами часу – Тараса Григоровича Шевченка, була представлена в новому музичному аспекті. В концертній програмі «Із музичної Шевченкіани» прозвучала акапельна музика, симфонічні та вокально-симфонічні твори.


В першому відділі програми концерту Академічний хор Українського радіо під орудою Юлії Ткач виконав Хорову симфонію "Шевченкіана" в чотирьох частинах Лесі Дичко. Варто зазначити, що в попередні роки на київських сценах виконувались лише окремі частини цієї Хорової симфонії. Цього фестивального вечора у виконанні Хору українського радіо публіка вперше почула повну версію надскладного масштабного хорового твору.

Кожна частина хорової симфонії має складну вокально-хорову мову, розмаїття співзвучь, кластерів і разом з тим виразну гнучку мелодику. Академічний хор Українського радіо, як завжди, майстерно, яскраво та незабутньо передав всю глибину композиторського задуму в синтезі з поезією Кобзаря. Колектив, фактично представив музично - поетичну картину. За допомогою різноманітних засобів хорової звучності відобразив драму Псалмів Давидових першої частини, реквієм -трагедію другої частини, просвітлений акварельний пейзаж третьої та величний гімн Господу у фіналі.

Солістка Єлизавета Гессе, скрипалька відома в Україні, Європі та США, чию  майсерність свого часу відзначив Лорін Маазель, написавши їй схвальну виконавську характеристику.


Цілісне виконання Хорової симфонії Л. Дичко привернуло не аби яку увагу глядачів. В концертній залі була присутня сучасна українська музична диригентсько-хорова та композиторська еліта, яка вкотре відмітила творчий потенціал, професійне виконання, та самобутній яскравий тембр хору.

Інтелектуальним фокусом концерту стало виконання твору молодого композитора Михайла Шведа "І ніч іде, і день іде …" на слова Т. Шевченка. За задумом композитора, художній керівник хору Юлія Ткач та співаки, реалістично передали філософську думку Кобзаря, на рівні колективного безсвідомого. Виконавці застосовали вдало підібране, звучання хору та специфічний тембр, для досягнення ефекту зламу реальності та емоційної напруги. Зміст та безпосереднє виконання поставили болюче питання, на яке українська історія поки що не має відповіді «…Чому не йде апостол правди і науки…».


В другому відділі концерту у виконанні Державного Академічного естрадно-симфонічного оркестру України на чолі з Миколою Лисенком прозвучала прем’єра твору для скрипки з оркестром «Sinfonia-tirata» Віктора Степурка.

Приголомшливим фіналом концерту стало виконання світової прем’єри фестивалю; масштабного вокально-симфонічного полотна Богдана Кривопуста – Кантата на вірші Тараса Шевченка для хору, солістів та оркестру на п’ять частин. Цей твір наряду з іншими сучасними композиціями контатно-ораторіального напряму, по праву можна вважати не тільки новим надбанням української музичної історії, а й важливим етапом розвитку вокально-симфонічного жанру.

У співтворчості з диригентом Миколою Лисенко та Естрадно- симфонічним оркестром Хор Українського радіо в повній мірі передав музичну композиторську ідею, образний та літературний зміст поезії Т. Шевченка.


В першій частині «Кавказ» артисти за допомогою особливих засобів виразності в оркестрі та яскравих елементів хорової звучності досконало відобразили епіко-драматичну картину цієї частини. Друга частина « Косар» вразила гострою музичною мовою в оркестрі та гротескним характером, який хор вдало передав через слово. Наявність та майстерне виконання великої кількості різноманітних та характерних штрихів в хоровій та оркестровій партії дозволило безпосередньо занурити слухача в середину моторошної події – страшної ходи.

Солістка-вокалістка – Оксана Нікітюк (мецо-сопрано) проникливо та чуттєво виконала свою партію в третій частині кантати, що має назву «Сон», а хор підкреслив лірично-драматичний контекст образного змісту.


Катерина Супрун (альт) бездоганно та віртуозно передала філософський зміст твору та ідею композитора.

Остання частина твору «Епілог» вразила вишуканою трактовкою музичного полотна маестром Миколою Лисенко, багатогранністю хорових та оркестрових тембрів, колоритною інструментовкою та емоційним, потужним виконанням.

Мистецтво, як дзеркало суспільної свідомості завжди відображає все чим живе народ, країна, та й, врешті епоху. А музична культура України є, безумовно, невичерпною інтелектуальною скарбницею для прогресу та розвитку української нації.


Автор: Віра Самойленко
Фото: Юрій Прияцелюк
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Диригенти: Юлія Ткач
Композитори:Леся Дичко, Віктор Степурко
Концертна організація: Національна радіокомпанія України
Концертний зал: Велика концертна студія Будинку звукозапису НРКУ
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"



Інші:

«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
Академічний хор Українського радіо керівник Юлія Ткач.jpg