У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича
Півненко Богдана
Олійник Леся Степанівна
Которович Мирослава
У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича
16 травня 2018, середа
Поширити у Facebook

У Києві відбувся Перший Всеукраїнський конкурс, найменований на честь видатного українського скрипаля Богодара Которовича. Змагання молодих скрипалів проходило в рамках Х Міжнародної Пасхальної асамблеї «Духовність єднає Україну». У третьому турі фіналісти отримали честь грати з Національним симфонічним оркестром України під орудою маестро Володимира Сіренка. У переповненому Великому залі імені Героя України Василя Сліпака Національної музичної академії України відбулась церемонія нагородження та концерт переможців конкурсу, який став, водночас, завершенням Х Міжнародної Пасхальної асамблеї.

Ідея створення конкурсу належить учням Богодара Которовича, насамперед, доньці Мирославі Которович і Богдані Півненко. Відтак і журі складалося з його вихованців – Олександра Бендерського, Дмитра Ткаченка, Віктора Кузнєцова, Назара Пилатюка, а також Мирослави Которович і Богдани Півненко, яка й очолила журі. Адже український скрипаль увійшов у історію мистецтва ХХ століття не лише як один із кращих світових виконавців, а й видатний педагог. За понад 30 років Богодар Которович як очільник кафедри скрипки Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського виховав понад 200 музикантів. Чимало з них є гордістю сучасної української культури й прославляють мистецтво України і скрипкову Школу Которовича в різних країнах світу.

Продовжуючи виконавську, педагогічну й духовну спадщину свого Вчителя, його учні так само дбають про розквіт української скрипкової культури. Всі вони, знані в світі солісти, лауреати міжнародних конкурсів, проводять велику просвітительську і педагогічну діяльність: Мирослава Которович створила блискучий ансамбль «Арте Хатта» і викладає в Національній музичній академії України, Богдана Півненко очолила педагогічну майстерню Богодара Которовича як завідувачка кафедри скрипки в тій же академії та опікується дитячими і юнацькими конкурсами. Кавалер Національного ордена Франції за заслуги у сфері культури Олександр Бендерський є художнім керівником у Франції Камерного оркестру Лангедока та професором Консерваторії в Ла Гранд Мотт, а також проводить майстер-класи в Консерваторії Перпіньян-Медітеране. Професор Музичної академії імені Кароля Ліпінського у Вроцлаві та президент фундації ЄSKM (Європейської мережі молодіжної культури) Віктор Кузнєцов був організатором у Польщі Міжнародного фестивалю імені Ніколо Паганіні та Міжнародного конкурсу скрипалів «Молодий віртуоз». Андрій Бєлов передає професійні традиції Богодара Которовича в Німеччині, Соломія Сорока – у США, а Дмитро Ткаченко – в Національній музичні академії України, даючи майстер-класи в багатьох країнах світу та опікуючись фестивалем «Britten Kyiv Fest». Тож концерт-відкриття конкурсу у супроводі «Київської камерати» на сцені Великого залу Академії став яскравою презентацією представників школи Которовича: члени журі наче змагалися між собою в майстерності та артистизмі, які передав їм Учитель.

«У Богодара Которовича скрипка говорила», – ці слова про свого земляка сказав геній українського театрального мистецтва Богдан Ступка. Скрипка Которовича говорила музикою минулого і сучасного, зверталася до нинішніх і прийдешніх поколінь. Однією з найважливіших своїх місій Богодар Антонович вважав популяризацію української музики. Він був першим виконавцем багатьох творів українських композиторів, серед яких – Євген Станкович, Мирослав Скорик, Валентин Сильвестров, Віталій Губаренко, Левко Колодуб. Не дивно тому, що перший конкурс імені видатного українського музиканта має статус Всеукраїнського – для підтримки та промоції талановитої молоді саме України. Тож не випадково створений його учнями конкурс передбачив виконання творів українських композиторів у всіх турах, а в третьому – скрипкових концертів Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Віталія Губаренка.

І хоча Перший конкурс імені Богодара Которовича зібрав не так багато молодих скрипалів, але він показав, насамперед, високу педагогічну майстерність скрипкової школи України. По суті, майже всі конкурсанти достойно витримали складні програми та умови, які відповідали провідним міжнародним конкурсам. І це підкреслювали всі члени журі, котрі є постійними арбітрами міжнародних скрипкових змагань. Виступи переможців на концерті-закритті не поступались грі досвідчених артистів. Особливо вразило виконання Яною Стадник Другого концерту для скрипки з оркестром Мирослава Скорика: саме вона – студентка професора Національної музичної академії України Анатолія Баженова отримала Гран прі конкурсу. Віртуозно яскраво прозвучав фінал Концерту для скрипки з оркестром Петра Чайковського у виконанні лауреата першої премії Богдана Шалиги – студента професора НМАУ Ярослави Рівняк. Другої премії журі вирішило не присуджувати. Лауреатом третьої премії став Іван Глібов, який розпочав своє навчання в м. Алчевську, а нині є студентом Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського: на концерті-закритті він виконав фінал скрипкового концерту Яна Сибеліуса.

Спеціальну відзнаку «За краще виконання твору українського композитора» Українського радіо, яке було головним інформаційним партнером конкурсу, вручив його генеральний продюсер Дмитро Хоркін першокурсниці НМАУ Дар’ї Тарасовій (клас Мирослави Которович). Цим твором виявилась Присвята Богодару Которовичу молодого українського композитора Олега Безбородька для скрипки соло. Володарі Гран прі й першої премії отримали також дипломи Національної музичної академії України «За майстерність та артистизм», а лауреат першої премії Богдан Шалига одержав також відзнаку «За майстерне виконання Камерної симфонії №2 для скрипки з оркестром Віталія Губаренка» від дружини композитора Марини Черкашиної-Губаренко. Новаціями на останніх виконавських конкурсах є надання переможцям грантів на участь у міжнародних конкурсах і майстер-класах та можливість концертного виступу на одній з провідних сцен України. Такі преференції від Національної концертної агенції «UKR Artists» та Благодійного фонду «Vere Musik Fund» отримали Яна Стадник, Іван Глібов і Богдан Шалига.

Відтак Перший конкурс імені Богодара Которовича став успішним заходом, завдяки людям, які насправді віддані мистецтву, творчості і духовності, а також тим, хто підтримує культуру України та її майбутнє. Спільно з Національною музичною академією України, Національною спілкою композиторів України, конкурс підтримав Всеукраїнський фонд сприяння міжнародному спілкуванню «Українське Народне Посольство». Саме його президент Михайло Кулиняк передав переможцям грошові винагороди: володарці Гран прі –15 000 гривень, лауреату першої премії – 10 000, а третьої – 7 000. Спеціальну грошову винагороду доктора мистецтвознавства, професора Університету Сорбонна (м. Париж), почесного професора НМАУ Тетяни Золозової у розмірі 160 доларів США отримав Іван Глібов. Зворушливим був і подарунок переможцям, а також наймолодшій учасниці конкурсу Світлані Клінковій – учениці КССМШ ім. Миколи Лисенка комплектів скрипкових струн від майстра-реставратора НМАУ Наталі Пясковської. Усі вони, як і вихованці Богодара Которовича продовжують місію Вчителя – нести українську музику в світовий простір

Можливо, згодом Всеукраїнський конкурс імені Богодара Которовича стане міжнародним, і українську музику гратимуть молоді скрипалі різних країн світу, тим самим здійснюючи мрію геніального Музиканта.


Автор: Леся Олійник
Виконавці: Богдана Півненко
Музикознавці: Леся Олійник
Діячі мистецтв: Мирослава Которович
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine