КласиК/оff | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
КласиК/оff
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Кофман Роман Ісаакович
КласиК/оff
У Києві відбувся заключний концерт міжнародного фестивалю «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
28 червня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

«Тиждень високої класики з Романом Кофманом»27 червня підвів підсумки перший «Тиждень високої класики з Романом Кофманом».

Цей «новонароджений» фестиваль, як і передбачалося, представив шедеври музичної класики у виконанні визнаних митців світу – молодого і старшого поколіннь. Анна Погосткіна, Борис Адріанов, Гідон Кремер, Микола Сук та багато інших.

На заключний концерт «Високої класики» завітали Наталія Ґутман, Елісо Версаладзе та Павло Вєрников. А у програмі концерту – віолончельний та фортепіанний Концерти Шумана і «Потрійний» (для скрипки, віолончелі та фортепіано) – Бетховена.

Задіяний в цьому концерті академічний симфонічний оркестр Національної філармонії в акустиці лаврівської «Галереї» звучав краще за філармонійний колектив Львівської філармонії, який, також, брав участь у фестивалі під орудою Роман Кофман, хоча й не ідеально.

Між тим, розпадання на групи та непередбачене «зникання» звуку спіткали, навіть, камерно-струнке звучання і камерного оркестру Кофмана, і «Кремерати Балтики», які теж грали в рамках «Високої класики». Акустика галереї все ж не виправдала місце для виконання творів саме академічної музики, хоча для Києва ця ідея й була новою.

Цього разу акустика часто пригашала звучання – як це було, зокрема, з «голосом» віолончелі Наталії Гутман, хоча на цій сцені, кілька днів до того блискуче звучав інструмент Бориса Адріанова, котрий виступив з «Варіаціями на тему рококо» Петра Чайковського.

З усіх представлених на фестивалі фортепіанних шедеврів найкраще лунав твір Роберта Шумана, озвучений славетною переможницею Міжнародного конкурсу та володаркою премії імені цього композитора – Елісо Версаладзе. Яскравим і потужним фіналом «Тижня високої класики» став «Потрійний» Концерт Людвіґа ван Бетховена, якщо не враховувати занадто експресивних, місцями – аж «поміж нот» висловлювань скрипки.

Не зважаючи на певні акустичні недоліки, а також – виконавські «курйози» (демонстровані здебільшого духовиками, до того ж, всіх симфонічних оркестрів), по закінченню виступів публіка вибухала просто шаленими оплесками.

Численні слухачі «Тижня високої класики з Романом Кофманом»



Як Ви почуваєтесь на фестивалі «Високої класики» Кофмана, чи до вподоби вам його атмосфера? – Атмосфера? Можливо, вона як раз в тому, що її немає – каже пані Версаладзе. Справді, передусім, через нестандартне місце проведення фестивалю – без велетенських кришталевих люстр, оббитих оксамитом крісел та застигаючих всюди ампірних завитків філармонійних залів – висока класика дещо втратила звичну для нас академічність.

Проте, в некласичній «інтерпретації» маестро Кофмана, висока класика набула певної свободи. Мова про численних студентів-музикантів, що беруть автографи у славетних майстрів і домовляються з ними про можливі заняття, шанувальників, які приїхали до України спеціально, щоб долучитися до рідкісних зіркових виступів, просто – творчі розмови у вельми неофіційному – напіврозваленому розмальованому графіті «дворику» лаврівської галереї.

Отож, ідея мистецького «Тижня Кофмана» – провести фестиваль класичної музики за межами концертних та філармонійних залів – здебільшого, вдалася. Щодо власної оцінки проведеної роботи, а також – планів на майбутнє Роман Ісакович був лаконічним: «Було добре, хотілося б знов».


Автор: Ганна Волчок
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"





Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_077.jpg