|
Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект
Про сучасні тенденції в академічній музиці і вокальному мистецтві розповідає Ольга Приходько
28 грудня 2016, середа
Поширити у Facebook
Василь Шандро: У нас традиційна для п’ятниці «Музична хвиля», в студії Ольга Приходько, керівниця вокального ансамблю сучасної музики Alter Ratio. Говоритимемо про сучасну вокальну хорову музику, академічну. Як все це поєднується зокрема в украхнських музичних реаліях? Коли ми говоримо про Temporary Art — сучасне мистецтво, це зазвичай співвідноситься із образотворчим мистецтвом.
До літератури ми чомусь не вживаємо такого означення, до кінематографа і театра теж меньшою мірою. Але буквально минулого тижня в Києві відбувався фестиваль Kyiv Contemporary Music Days. І щодо музики, яка виконується акапельно — це окремий дуже специфічний жанр. Ми собі звикли уявляти хор.
Ольга Приходько: Так, радянського зразка. 60 людей стоять, всі вдягнені в однакові костюми, щось співають дуже гарне, патріотичне й монументальне.
Василь Шандро: Чим від цього відрізняється ваш колектив?
Ольга Приходько: Перш за все, кількістю. В нас це зазвичай 12 людей, і це колектив-трансформер. Відповідно до якихось окремих проектів, потреб, які ставить перед нами той чи інший твір, може бути менше чи більше людей. І в нашому колективі кожен з 12-ти — це соліст. Скажімо, для академічної музики і її сучасного виконавства це не є новинкою, але все ж таки для хорової музики, для того рівня музики, яку ми виконуємо, в нас така специфіка: одна людина — одна партія. На кожному є велика відповідальність. Кожен виконує свою партію, це дуже складно. При тому, що ніаші співаки виховані в школі зовсім іншого порядку.
Василь Шандро: Ваш колектив є певною мірою оригінальним і унікальним в Україні?
Ольга Приходько: Так. Я не соромлюсь про це казати, тому що так і є. Наш колектив спеціалізується саме на виконанні і просуванні сучасної академічної музики. В першу чергу, ми працюємо з нашими українськими авторами, з молодими та вже знаними. Так само намагаємось виконувати і класику європейського авангарду — те, з чого власне починалася теперішня музика. Після Другої світової війни там буле друга хвиля авангарду. І всі їх музичні прориви, все це потім вплинуло на ту музику, яку ми чуємо зараз.
Василь Шандро: В Україна цей авангард якось був присутній в цей період?
Ольга Приходько: Так, звичайно. Валентин Сильвестров, Водзянський.
Василь Шандро: Але то був уже андеграунд.
Ольга Приходько: Так. Власне, імена цих людей, яких потім виключили з Союзу композиторів, в свій час були змушені імігрувати — в Європу, Америку. Тому, звичайно, в нашій музичній спільноті цю музику було заборонено. Вона була невідома. І зараз ми змушені наново її показувати. Нещодавно у нас був концерт, ми презентували вперше в Україні. Композитора Дйорда Лігеті. Це такий театр абсурда для голосу. Це було виконано в Україні вперше, і це надскладна і дуже цікава партитура. Співаки виконували обширні вокальні техніки. Це не просто академічний спів, а з додаванням різних шумових ефектів, викриків, імітація подиху тощо. Дуже великий спектр такого, що ми навіть не могли подумати про те, що це є академічною музикою.
Василь Шандро: Ми зараз послухаємо те, що пані Ольга запропонувала нам до ефіру.
Ольга Приходько: До речі, всі колядки оранжерував Святослав Луньов — надзвичайни композитор і дуже відомий.
До речі, він вже записав свою композицію до нашого нового проекту. Також написали Максим Шалигін, Олексій Ретинський та Максим Коломієць. Це молоді композитори, які отримали освіту в Україні і зараз продовжують її в Європі.
Василь Шандро: У нас дуже небагато часу, тому хочеться проанонсувати ваш найближчий концерт. В понеділок 26 грудня о 16.00 в Національному музеї літератури України. Це в Києві на вулиці Богдана Хмельницького, 11. Це буде дуже цікавий проект, виконання текстів відомих світових і українських поетів.
Композитори:Святослав Луньов, Валентин Сильвестров
Джерело: Громадське радіо
|