Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект
Луньов Святослав
Сильвестров Валентин Васильович
Унікальний київський ансамбль Alter Ratio готує новий вокальний проект
Про сучасні тенденції в академічній музиці і вокальному мистецтві розповідає Ольга Приходько
28 грудня 2016, середа
Поширити у Facebook

Василь Шандро: У нас традиційна для п’ятниці «Музична хвиля», в студії Ольга Приходько, керівниця вокального ансамблю сучасної музики Alter Ratio. Говоритимемо про сучасну вокальну хорову музику, академічну. Як все це поєднується зокрема в украхнських музичних реаліях? Коли ми говоримо про Temporary Art — сучасне мистецтво, це зазвичай співвідноситься із образотворчим мистецтвом.

До літератури ми чомусь не вживаємо такого означення, до кінематографа і театра теж меньшою мірою. Але буквально минулого тижня в Києві відбувався фестиваль Kyiv Contemporary Music Days. І щодо музики, яка виконується акапельно — це окремий дуже специфічний жанр. Ми собі звикли уявляти хор.

Ольга Приходько: Так, радянського зразка. 60 людей стоять, всі вдягнені в однакові костюми, щось співають дуже гарне, патріотичне й монументальне.

Василь Шандро: Чим від цього відрізняється ваш колектив?

Ольга Приходько: Перш за все, кількістю. В нас це зазвичай 12 людей, і це колектив-трансформер. Відповідно до якихось окремих проектів, потреб, які ставить перед нами той чи інший твір, може бути менше чи більше людей. І в нашому колективі кожен з 12-ти — це соліст. Скажімо, для академічної музики і її сучасного виконавства це не є новинкою, але все ж таки для хорової музики, для того рівня музики, яку ми виконуємо, в нас така специфіка: одна людина — одна партія. На кожному є велика відповідальність. Кожен виконує свою партію, це дуже складно. При тому, що ніаші співаки виховані в школі зовсім іншого порядку.

Василь Шандро: Ваш колектив є певною мірою оригінальним і унікальним в Україні?

Ольга Приходько: Так. Я не соромлюсь про це казати, тому що так і є. Наш колектив спеціалізується саме на виконанні і просуванні сучасної академічної музики. В першу чергу, ми працюємо з нашими українськими авторами, з молодими та вже знаними. Так само намагаємось виконувати і класику європейського авангарду — те, з чого власне починалася теперішня музика. Після Другої світової війни там буле друга хвиля авангарду. І всі їх музичні прориви, все це потім вплинуло на ту музику, яку ми чуємо зараз.

Василь Шандро: В Україна цей авангард якось був присутній в цей період?

Ольга Приходько: Так, звичайно. Валентин Сильвестров, Водзянський.

Василь Шандро: Але то був уже андеграунд.

Ольга Приходько: Так. Власне, імена цих людей, яких потім виключили з Союзу композиторів, в свій час були змушені імігрувати — в Європу, Америку. Тому, звичайно, в нашій музичній спільноті цю музику було заборонено. Вона була невідома. І зараз ми змушені наново її показувати. Нещодавно у нас був концерт, ми презентували вперше в Україні. Композитора Дйорда Лігеті. Це такий театр абсурда для голосу. Це було виконано в Україні вперше, і це надскладна і дуже цікава партитура. Співаки виконували обширні вокальні техніки. Це не просто академічний спів, а з додаванням різних шумових ефектів, викриків, імітація подиху тощо. Дуже великий спектр такого, що ми навіть не могли подумати про те, що це є академічною музикою.

Василь Шандро: Ми зараз послухаємо те, що пані Ольга запропонувала нам до ефіру.

Ольга Приходько: До речі, всі колядки оранжерував Святослав Луньов — надзвичайни композитор і дуже відомий.

До речі, він вже записав свою композицію до нашого нового проекту. Також написали Максим Шалигін, Олексій Ретинський та Максим Коломієць. Це молоді композитори, які отримали освіту в Україні і зараз продовжують її в Європі.

Василь Шандро: У нас дуже небагато часу, тому хочеться проанонсувати ваш найближчий концерт. В понеділок 26 грудня о 16.00 в Національному музеї літератури України. Це в Києві на вулиці Богдана Хмельницького, 11. Це буде дуже цікавий проект, виконання текстів відомих світових і українських поетів.


Композитори:Святослав Луньов, Валентин Сильвестров
Джерело: Громадське радіо





Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine