«Елегія військового часу» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Елегія військового часу»
Голубничий Сергій
Поліщук Тетяна
Сильвестров Валентин Васильович
«Елегія військового часу»
Під такою назвою 22 і 23 червня у Національній опері України представлять одноактний балет у постановці знаного хореографа сучасності Олексія Ратманського
20 червня, четвер
Поширити у Facebook

У музичній основі цієї вистави – твори видатного українського композитора Валентина Сильвестрова та сільська музика 30-х років.

Ця робота хореографа в органічному поєднанні з проникливими постлюдіями для фортепіано та струнного оркестру і перлинними зразками традиційної народної музики є даниною стійкості та силі, радості, надії на мирне щасливе майбутнє України. У постановці представлений сценічний дизайн Вендалла К. Гаррінгтона, в якому використано роботи Матвія Вайсберга та Марії Приймаченко.

Нагадаємо, перший показ “Елегії військового часу” відбувся у Сієтлі 26 вересня 2022 року в театрі Pacific Northwest Ballet перед початком вистави Ратманський розгорнув перед завісою український прапор. Публіка підвелася і аплодувала стоячи зі сльозами на очах...

«Елегія військового часу» виходить прямо із серця Олексія Ратманського.  Це його особистий відгук на певний момент часу, але хореограф створив витвір мистецтва про людський дух і прагнення до життя, свободи та власного щастя» - так написав про виставу відомий журналіст, володар Пулітцерівской премії  Віталій Орлов (Олексій Ратманський: балет і війна в Україні, Elegant New York).


Для Національної опери України хореограф створив оновлену версію балету. Репетиції проходили на базі Dutch National Ballet (Амстердам, Нідерланди), куди Олексій Ратманський запросив вісім провідних солістів Національної опери України: Микиту Сухорукова, Анастасію Шевченко, Сергія Кривоконя, Наталію Мацак, Ярослава Ткачука, Тетяну Льозову, Ольгу Голицю та Євгена Логвиненка.

      Після допрем’єрного показу митці розповіли представникам ЗМІ про цей творчий проєкт і враження про творчу співпрацю з Олексієм Ратманським.

      - Ми пишаємося, що в репертуарі нашого театру з’явився балет видатного хореографа Олексія Ратманського, а також щиро вдячні партнерам, завдяки яким цей міжнародний проєкт вдалося реалізувати у життя, - підкреслив Нобухіро ТЕРАДА, художній керівник балету Національної опери України.
      - Сьогодні Олексій Ратманський - зірка номер один у світі, як видатний балетмейстер, - зазначила Тетяна БЕЛЕЦЬКА, репетиторка вистави.- Він надзвичайно талановита особистість, працює у різних танцювальних техніках - класика, неокласика, сучасна хореографія, співпрацює з провідними балетними колективами різних країн. Нарешті у репертуарі нашого театру з'явилася його постановка і ми дуже щасливі від цього.

      Нам було цікаво працювати з паном Олексієм. Репетиції відбувалися в Амстердамі наживо (за п’ять днів на базі Dutch National Ballet, куди Ратманський запросив наших вісім прем’єрів Національної опери України, а потім ми продовжили творче спілкування вже по скайпу. Олексій та його дружина Тетяна (вона є асистенткою балетмейстера) уважно дивилися, інколи робили зауваження, до яких ми дослухалися та виправляли всі штрихи постановки. Впевнена, що “Елегія військового часу” не залишить нікого з наших глядачів байдужими. Бо ця вистава несе світло!

      - Ми сподіваємося, що глядачі отримають задоволення від “Елегії...” - це постановка про життя у воєнний час, - каже Ольга ГОЛИЦЯ, прима-балерина.

      - У першій частині йде мова про те, якими розгубленими були ми, українці, у перші дні повномасштабного російського вторгнення в Україну, як намагалися допомогти один одному, а ще це історія про стан кожної людини, яка на власні очі побачила жахіття війни. Наші варіації про те, що українці, попри війну, не втрачають мужності й почуття гумору, попри всі негаразди. Ми намагаємося жити не дивлячись ні на що! Фінал балету дає надію та віру в нашу перемогу.

- Цей балет дуже тонка історія, але без застосування прямих натяків, які асоціюються, з війною - вибухами, кров’ю та відео смертей та поранень, розбитих будинків - тобто коли постановник прямолінійно ілюструє вистави воєнною хронікою, - продовжив розмову Микита СУХОРУКОВ, прем’єр балетної трупи. - Глядачі, у кожній частині вистави найде для себе щось своє, спогади чи відчуття, які зафарбувала його пам’ять про цю війну. Дуже чутлива музика, яку написав видатний український композитор нашої сучасності Валентин Сильвестров, додає щирості “Елегії військового часу”.

      - Ми пишаємося, що нам випала велика честь співпрацювати з Олексієм Ратманським. Він надзвичайно цікавий, як балетмейстер, видатна особистість і прекрасна людина, - розповідає Тетяна ЛЬОЗОВА, прима-балерина. - Я 22 роки працюю у Національній опері й радію тому, що завдяки цьому проєкту мала змогу працювати разом із моїми колегами, які під час цієї війни не покинули наш театр, продовжують своєю майстерністю дарувати позитивні емоції глядачам і стоять на обороні нашого культурного фронту, бо народ без свого мистецтва і культури пропадає. Ми повинні гідно нести кращі зразки українського балетного мистецтва до публіки, не лише в Україні, а й на гастролях за кордоном. Нині ми маємо честь презентувати балет “Елегія воєнного часу” Олексія Ратманського.

      - Ви, мабуть помітили, що на сьогодні це єдина вистава у репертуарі нашого театру, в якій виступають одразу чотири пари ведучих солістів Національної опери, які працюють на сцені, як ансамбль танцювальних грандів, - підкреслив Ярослав ТКАЧУК, прем’єр балету. - Бо як правило, кожен з нас у виставах є солістом, а тут всі прем’єри є єдиною творчою командою артистів. Цей балет я назвав би “надвиставою”, бо в ній одночасно виступають вісім солістів і це цікаво, як для глядачів, так і для нас - провідних танцівників Національної опери. У цій постановці є свій артистичний “підпис”, і кожен з солістів презентує свою танцювальну лексику, свої творчі знахідки, аби краще передати ті образи, які виконує на сцені.
“Елегія військового часу” розділена на три частини. Перша - лірична історія, яка показує різне життя людей, як вони жили впродовж віків, друга - життя до війни, характерні танці, які у нас були традиції, як пишаємося тим, що ми є українцям, а третя - це вже тінь та біль війни, що прийшла на нашу землю, але фінал несе світло - коли є надія, то все у нас буде добре, і ми здолаємо всіх ворогів.

      - Під час репетицій ми багато спілкувалися з Олексієм Ратманським, бо в цій виставі немає чіткої сюжетної лінії, і немає якогось конкретного персонажу, - згадує Наталія МАЦАК, прима-балерина. - Це історія про українців, нашу націю та історію нашої країни і у глядачів викликає багато емоцій - хороших та поганих, які пов’язані з різними етапами становлення нашої країни. В “Елегії...” дуже чітко можна побачити на скільки українці та наші вороги - рашисти різні ментально. Ми згуртовуємося у важкі часи, шукаємо позитив, а краса і добро є тією силою, яка допомагає нам долати різні труднощі, а ще у цьому балеті є відчуття, що українці переможуть!

ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД “ЕЛЕГІЇ ВІЙСЬКОВОГО ЧАСУ”:

Балетмейстер-постановник — Олексій Ратманський, заслужений артист України
Асистентка балетмейстера-постановника — Тетяна Ратманська
 
Сценографія — Вендалл К. Гаррінгтон
Дизайн костюмів — Моріц Юнге
У сценічному оформленні використані роботи Матвія Вайсберга та Марії Приймаченко
 
Диригент — Сергій Голубничий
Репетитор з балету — Тетяна Белецька, народна артистка України

        ВИКОНАВЦІ:
        Микита Сухоруков (прем’єр балетної трупи)
        Анастасія Шевченко (прима-балерина балетної трупи)
        Сергій Кривоконь (прем’єр балетної трупи)
        Наталія Мацак (прима-балерина балетної трупи)
        Ярослав Ткачук (прем’єр балетної трупи)
        Тетяна Льозова (прима-балерина балетної трупи)
        Ольга Голиця (прима-балерина балетної трупи)
        Євген Логвиненко (соліст балету)

 
Покази спектаклю відбудуться 22 й 23 червня та 12 липня.

























Фото надані Національною Оперою України


Автор: Тетяна Поліщук
Диригенти: Сергій Голубничий
Композитори:Валентин Сильвестров
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
_DSC5704.jpg