«У нашому оркестрі вся Україна вчиться» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Львівський камерний оркестр
Микитка Артур
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Керівник «Академії» Артур Микитка про те, чому плинність кадрів не шкодить колективу
14 квітня 2018, субота

18 квітня Львівський органний зал і камерний оркестр «Академія» запрошують на концерт, присвячений 90-річчю з дня народження одного із засновників органної справи в Україні Самуїла Дайча. У програмі концерту будуть твори Баха, Вівальді, Брукнера та Пуленка.



Про те, як один концерт перекине місток творчого діалогу між композиторами різних епох та чому плинність студентських поколінь не впливає на міцні традиції і якість оркестру «Академія» ми поспілкувалися із концертмейстером Артуром Микиткою.

Які Ваші очікування від концерту?

Зазвичай для митців й артистів – це тривога, завжди хочеться бачити результат, реакцію аудиторії. Важливо усвідомити, чи програма та запропонована ідея пройшли апробацію, чи їх сприйняв слухач.

Розкажіть детальніше про програму, які твори будуть у неї включені?

Концепція концерту, на мій погляд, досить цікава, хоча, можливо, вона і виникла спонтанно. Тому що камерний оркестр «Академія» є навчальним колективом. Хоч ми працюємо над дуже різними програмами, цей концерт для нас дуже показовий. Це буде розкішна ретроспектива музики. Розпочнемо із Вівальді, якого завжди дуже радо сприймає слухач. Потім буде «місточок» до сина Баха, який фактично жив у часи Моцарта і працював у ХVIII столітті. У нього вимальовується інший стиль: класицизму із романтичними інтонаціями. Далі ми переходимо до композитора ХІХ століття Антона Брукнера, який відомий у світі передовсім, як симфоніст. І ми до програми взяли досить складний, але надзвичайно красивий його твір – другу частину Адажіо з його струнного квінтету. У ті часи музика була навіть експресіоністична, коли всі почуття напоказ. І далі музичний місточок ми перекидаємо на ХХ століття і так виходимо на надзвичайно французького композитора Пуленка.

Цей концерт присвячений пам’яті одного із засновників органної справи в Україні Самуїла Дайча. Як саме оркестр «Академія» пов'язаний із цією постаттю?

Львівський органний зал – це наша Мекка. Як тільки цей заклад почав функціонувати у Львові, наш оркестр здебільшого виступав саме у цій локації, це був наш майданчик. Сцена Органного була для нас доступною без оплати і ми виступали там постійно. Саме у цьому залі ми розпочали співпрацю із знаним професором, органістом Самуїлом Дайчем, якому і буде присвячений квітневий концерт. Це не випадково, адже 1975 році оркестр «Академія» разом із Самуїлом Дайчем вперше у Львові виконав концерт Франсіса Пуленка.

Основу оркестру «Академія» складають саме студенти?

Так, і попри те, що учасники оркестру юні, історія його вже поважна. Адже оркестр «Академія» заснували ще у 1959 році при Львівській консерваторії (зараз Львівська музична академія імені Лисенка) і це був перший камерний оркестр в Україні. Його ініціювала група ентузіастів. Скоро ми відзначатимемо шістдесятиріччя. Вся сила цього оркестру у тому, що поруч зі студентами, які постійно змінюють одне одного залишаються досвідчені музиканти.

Чи ця плинність кадрів відображається на злагодженості оркестру?

Оркестр «Академія» є доброю традицією, яка вже випробувана роками. Від самих початків роль концертмейстерів груп завжди виконували нещодавні студенти-викладачі. Так само і я брав участь в оркестрі, як викладач і коло мене гуртувалася молодь. Втім тепер не так. Зараз у нас плинність повна. Але є традиція, свій почерк, стиль оркестру і налагоджена система праці. Важливо, що поруч із музикантами-початківцями у оркестрі беруть участь старшокурсники. Тоді учасникам стає дуже легко у оркестрі. Головне, щоб вухо «правильно працювало» Так відбувається своєрідна передача естафети.

Як особисто Ви готуєтеся до кожного концерту?

Тут є декілька аспектів. Сам вибір програми вимагає моєї внутрішньої підготовки, аби налаштувати колектив. Переді мною люди від 18 до 23 років. Вони зовсім молоді. У нашому оркестрі вся Україна вчиться. Ця юна людина шокована вже самим Львовом. Я їм часто кажу: «Друзі мої, не ходіть із похнюпленою головою і виключно стежкою із консерваторії у гуртожиток. У Львові потрібно дивитися вгору». Для них це знайомство з містом і професією. Можливо це зовсім вперше відбувається. Але у нас організований навчальний процес. Тричі на тиждень відбуваються репетиції. Я закликаю їх раціонально використовувати час.


Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Діячі мистецтв: Артур Микитка
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Концертний зал: Концертний зал Львівського будинку органної і камерної музики
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Джерело: Zaxid.net



Додати: Share on Facebook

Інші:

Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine