Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ігор Закус:
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
19 червня 2018, вівторок

Український джаз, який вже став частиною світового джазу. Як виховати своїх зірок? У студії програми "Сьогодні. Вдень" - найвідоміший джазовий басист України, засновник конкурсів і фестивалів, педагог Ігор Закус.



Вед.: Кілька днів тому ви провели конкурс молодих виконавців. Що це був за конкурс і для чого ви його проводите?

Ігор Закус: "Конкурс - це складова проекту "Джаз-коло". Ми його почали робити з вересня минулого року і ось позавчора відбувся 11 конкурс. У минулому сезоні "Джаз-кола" ми провели 6 конкурсів молодих виконавців, проводили їх у Львові у музичній академії, де я навчався. Це дуже невдячна і важка справа, але благородна. За моїх часів таких конкурсів не було, я маю на увазі джазових конкурсів. Молодь наша цього потребує по-перше тому, що конкурси це те, що проявляє нашу талановиту молодь, а по-друге, це та підстьожка, яка підштовхує музикантів рухатися далі, яка дає певні можливості, знайомства. Конкурси проявляють те, що відбувається серед молодих".

Вед.: Але ті молоді джаз-мени, яких ви берете в різні проекти, вони хочуть грати щось оригінальне, чи вони хочуть бути схожими на когось, вони когось мавпують?

Ігор Закус: "Вони всі різні. Є такі, що мавпують, є такі, що пропонують своє, є такі, що поєднують одне і друге. На конкурсах ми бачимо різний рівень підготовки, різний підхід, ми бачимо різну зрілість музикантів, різну талановитість. Перемагають сильніші".

Вед.: Чи ми виростили своїх зірок за ці роки? Чи є у нас українські таланти, які виросли на наших очах?

Ігор Закус: "По іншому неможливо. Звичайно, що є. Розглядати таких музикантів потрібно не відокремлюючи, а навпаки, поєднуючи, тому що джазова культура - це світова культура, світова музика, що виникла на блюзі, вона розрослася і розвинулася за рахунок різних культур, їх злиття, сплаву, і постійного доповнювання різними культурами різних народів. Ця музика збагатилася і на сьогоднішні є міжнародною мовою музичного спілкування, вона є міжнародною культурою і це напевно та музика, яка нині найбільше розвивається в різні сторони, бо вона в себе вбирає і класичну музику, і рок-культуру, і культуру різних народів".

Вед.: Ви як ініціатор, який стільки років по тому колу ходить, ви вже піднялися вище?

Ігор Закус: "Ми починали з програм, в основному авторська музика, ми на першому етапі постаралися всю цю музику зібрати, записати, відзняти. На другому етапі ми планували на рік 10 програм різних жанрів, різних напрямків, різних підстилів. На ці програми я запрошував музикантів, які є кращими у цьому жанрі. Авторська музика, етнічні проекти. В цьому році ми зробили 5 міжнародних проектів".

Вед.: А вас запрошують інші фестивалі, яких локальних не бракує, а одного глобального немає?

Ігор Закус: "Немає. Зробити фестиваль не складно, складно знайти фінансування. На сьогодні маючи гідне фінансування, можна запросити будь-яку зірку. Їм дуже цікава Україна, яка у всіх на слуху зараз. І це все на позитивному настрої".

Вед.: Держава чи меценати, хто має бути?

Ігор Закус: "І одне і друге. Можна робити фестивалі з меценатами, питання тільки в одному - у кого виникне таке бажання? Українські фестивалі, які нині існують, існують на локальному рівні. Вони знаходять сили робити цю музику, вони запрошують своїх артистів, тощо, але то не той рівень, який міг би бути в Україні".


Джерело: Українське радіо



Додати: Share on Facebook

Інші:

Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine