Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Павлов Андрій
Національний ансамбль солістів
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
фотоогляд
11 листопада 2024, понеділок
Поширити у Facebook














11 листопада 2024 року
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури
Співорганізатори концерту:
Польський Інститут у Києві / Instytut Polski w Kijowie
та Fundacja Pro Musica Viva

День Незалежності Польщі
ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКІ МУЗИЧНІ ДІАЛОГИ
Національний ансамбль солістів
«КИЇВСЬКА КАМЕРАТА»
РОМАН РЕВАКОВИЧ диригент Польща
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ДМИТРО ТАВАНЕЦЬ фортепіано
Концерт веде ТЕТЯНА НОВИЦЬКА

І відділ

Г. М. Ґурецький (1933–2010)
– Три п’єси в старовинному стилі / Trzy utwory w dawnym stylu
для струнного оркестру

В. Кіляр (1932–2013) – Концерт № 2 для фортепіано з оркестром
Соліст Дмитро Таванець

ІІ відділ

К. Пендерецький (1933–2020) – Sinfonietta для струнного оркестру
Солісти Кирило Бондар скрипка, Валентина Буграк альт, Артем Замков віолончель

М. П. Ґурецький – Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру, op. 13
Соліст Андрій Павлов

В. Кіляр – Orawa для струнного оркестру

Роман Ревакович знайомить поляків з українською музикою, а українців – з польською. Багато років він організовує Дні української музики у Варшаві і щорічно влаштовує концерти польської музики в контексті світової класики – в Україні. Цьогоріч концерти відбуваються у Хмельницькому, Полтаві Черкасах і два у Києві. В інтерпретації маестро, який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах, – ця програма подарує можливість вийти з концерту, піднесеними хвилею доброї музики.
 
«Три п’єси у старовинному стилі» Генрика Миколая Ґурецького хоч і написані у 1960-х, коли у польській музиці квітнув авангард, та демонструють іншу лінію творчості композитора. Молодий автор, котрий встиг заявити про себе експериментальними творами, раптом пише мелодійну просту музику – так він хотів відповісти на закиди, буцім Ґурецький тільки і здатен, що до написання шерехів та завивань. Його Три п’єси написані геть іншою музичною мовою з поєднанням класико-романтичних та модерних традицій і відкривають нову сторінку творчості.

Sinfonietta для струнного оркестру Кшиштофа Пендерецького, чия музика була відзначена «Греммі» – ідеальний зразок неокласичного стилю.


Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру (2000) Миколая Пьотра Ґурецького-сина
який дуже успішно наслідує свого батька – прониклива нічна пісня, що проривається крізь дисонуючі гармонії темряви до світла.

Ім’я ж сучасного польського композитора Войцеха Кіляра взагалі не випадкове у цій програмі, адже народився він… у Львові.

 
Один з найбільш значних польських композиторів, поряд з Пендерецьким, Лютославським і Ґурецьким. Його музика вражає своєю емоційністю та відкритістю. І не дивно, оскільки поруч із класичними творами, композитор багато писав для кіно, яке не могло не вплинути на його манеру і стилістику, що відрізняється неабиякою виразністю та емоційним впливом на слухача.
 
Відомий за музикою до більш, ніж 160-ти фільмів, серед яких: фільми Анджея Вайди, Кшиштофа Кесльовського, Єжи Гоффмана, Kшиштофа Зануссі, «Дев’яті врата» та «Піаніст» Романа Поланского, «Дракула Брема Стокера» Френсіса Копполи, – Войцех Кіляр цього вечора буде представлений Концертом для фортепіано з оркестром №2 у трьох частинах у виконанні блискучого піаніста Дмитра Таванця.
 
Також у фіналі концерту прозвучить його безсмертна, незрівняна своєю енергетикою Orawa для струнного оркестру (2009), назва якої відсилає до назви регіону і річки на кордоні Польщі та Словаччини.
 
«Орава» – четверта робота Кіляра, що відсилає до традиції підгальської музики. Коли твір набув популярності, були створені аранжування для струнного квартету, дванадцяти саксофонів, тріо акордеона, восьми віолончелей та інших. У 2012 році, під час фестивалю Sacrum Profanum у Кракові, Orava стала основою навіть для діджейських переосмислень.
 
А закінчується цей хіт кілярівської спадщини, незвичним чином – вигуком усього оркестру!


Колективи: Національний ансамбль солістів "Київська камерата"
Виконавці: Андрій Павлов
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
99.jpg