Учора у Дніпрі, післязавтра у Парижі | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Учора у Дніпрі, післязавтра у Парижі
Соколов Валерій
Академічний симфонічний оркестр Дніпропетровської обласної філармонії
Пономарчук Наталія
Учора у Дніпрі, післязавтра у Парижі
У Дніпропетровській консерваторії ім. Глінки пройшов унікальний конціерт, організований філармонією ім. Когана.
22 березня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

13 березня в місті на Дніпрі відбулася світова прем'єра симфонічної поеми "Озеро в тумані" грецького композитора Константиноса Григороу, причому автор твору був присутній у залі.

Крім того, академічний симфонічний оркестр дніпропетровської філармонії під керівництвом Наталії Пономарчук разом із солістом Валерієм Соколовим виконали одразу два концерти: для скрипки з оркестром №2 соль мінор op.63 Сергія Прокоф'єва та для скрипки з оркестром №1 ля мінор ор.77 Дмитра Шостаковича. "Зазвичай в одній програмі грають один концерт, а ми з Наталею Пономарчук вирішили зіграти два. Напевно, через те, що ми з Наталею дуже любимо музику й прагнемо, аби її звучало якомога більше", - сказав Валерій Соколов.

16 березня скрипаль виконає той самий другий концерт Прокоф'єва в одному з кращих залів Європи – у Паризькій філармонії, з тамтешнім оркестром.

 Валерій Соколов

Валерій каже, що грати у великих європейських залах неймовірно приємно і комфортно. Але й у виступах у таких залах, як дніпропетровські, теж є своя принадність: "Там пильніше стежать за моєю грою. А тут я можу більше розслабитися й отримувати задоволення від самого процесу гри, від музики".

НА РЕСТОРАНИ ГРОШІ Є, НА КЛАСИЧНУ МУЗИКУ – НІ

Валерій Соколов виступає з успіхом по всьому світу. Наприклад, у минулому сезоні у нього були концерти з Національним оркестром Франції, турне з Королівським стокгольмським філармонічним оркестром, турне з брюссельським філармонічним оркестром у Відні й Зальцбурзі, турне в США з сіеттлським симфонічним оркестром і в Корею із симфонічним оркестром сеульської філармонії; у цьому сезоні - виступи, зокрема, з оркестрами паризької, гамбурзької, сінгапурської, пітерської філармоній.

 Валерій Соколов

- У жодному Вашому релізі не вказано, що Ви граєте з українськими оркестрами...

- А що писати? Що я граю на сцені Харківського оперного театру? Європейці це не зрозуміють. Мені як харків'янину прикро, що в моєму рідному місті немає концертної зали. Один мій знайомий у своєму готелі в австрійських Альпах зробив концертний зал за 40 мільйонів євро. І це не поодинокий випадок. У Європі побудували один зал, не сподобалося - будують новий. Це було б чудово, якби і в Дніпропетровську, і в інших містах України з'явилися сучасні зали, де було б прораховано звучання інструментів і так далі.

 Валерій Соколов

- Але зараз у країні йде війна, і, напевно, не до цього ...

- Проте ж нові ресторани відкриваються! Мені здається, просто повинно змінитися в Україні ставлення до музики й музиканта. Поки що нас сприймають на рівні ресторану: "Гей, скрипалю, зіграй що-небудь!" На Заході ж бути музикантом престижно, а ходити на класичні концерти модно.

ПАТРИОТИЗМ ПО-СОКОЛОВСЬКИ

На питання, чи не думав Валерій про те, аби повернутися на батьківщину, він згадує, як після кількох років навчання у Європі приїхав до Харкова і швидко зрозумів, що вже не орієнтується в українському музичному середовищі: "Як тут робити кар'єру, невідомо".

 Валерій Соколов

У Європі, каже Соколов, все рухається набагато швидше, аніж в Україні: "Тут мені, наприклад, після одного концерту в провінційному місті сказали, що Баха треба грати в іншому темпі. Але вони не розуміють, що їхній темп застарів, музичний світ пішов далеко вперед, що, коли я у Європі зіграю Баха в радянському темпі, мене там засміють".

На Заході інший темп не тільки виконання творів Йоганна Себастьяна, а й роботи музикантів, каже Валерій. "Один мій знайомий віолончеліст, котрий вже і так знаменитий, виїжджає на концерти щодня. Можете собі уявити це навантаження! Через це, звісно, часто трапляються скасування. Читаю: "Скасування концерту" і розумію - у музиканта трапився перебір. Але інакше не можна, інакше про тебе забудуть" .

Продовжуючи мешкати, вчитися і працювати переважно в Європі, Валерій Соколов залишається громадянином України.

- Я тут досить часто граю, причому безкоштовно, як сьогодні, тому що говорити про гонорари тут смішно. Даю майстер-класи. Два роки проводив у Харкові Міжнародний фестиваль камерної музики, привозив іменитих музикантів - хотів підвищити виконавську культуру в рідному місті. Я був би не проти взяти участь у цікавому проекті класичної музики в Україні або попрацювати художнім керівником якого-небудь камерного оркестру, але за умов, щоб я і грав. Я навіть запропонував такі свої послуги одному іменитому українському колективу. Але поки не кличуть (посміхається).

На думку Соколова, він робить чимало зусиль для розвитку скрипкової музики в Україні, за власною ініціативою і на ентузіазмі, на знак вдячності землі, на якій народився й отримав перші уроки. "Утім хотілося б, аби це було потрібно не тільки мені, щоб це хтось підтримував", - говорить скрипаль .

****
Валерій Соколов народився 1986 року в Харкові. Навчався у Харківській спеціальній музичній школі. 1999 року, завдяки вдалому виступу на юнацькому міжнародному конкурсі скрипалів імені Пабло Сарасате в Памплоні, отримав грант Фонду В. Співакова на продовження навчання у лондонській Школі скрипалів Ієгуді Менухіна. По закінченню школи Соколова прийняли до лондонського Королівського коледжу музики. 2011 року закінчив аспірантуру Франкфуртської Вищої школи музики і театру/Кронбергской академії. Нині - аспірант Віденської консерваторії (джерело - www.valeriy-sokolov.com).



Автор: Наталія Рекуненко
Фото: Володимир Таразевич
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Дніпропетровської обласної філармонії
Виконавці: Валерій Соколов
Диригенти: Наталія Пономарчук
Концертна організація: Дніпропетровська обласна філармонія
Концертний зал: Велика концертна зала Дніпропетровської консерваторії ім. М. Глінки



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine