Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
17 грудня 2018, понеділок
Поширити у Facebook

Франківська радіоведуча Ксеня (Ліка) Кондратова з рік тому відкрила в місті першу та поки що єдину вокальну школу для дорослих «Lika Music».

Сюди приходять як досвідчені, так і геть далекі від музики люди. Поспівати, розслабитися, вивільнити емоції, подолати комплекси, чомусь повчитися, пише Репортер.




Франківськ був центром

Кондратову в Івано-Франківську знають як співачку, а також ведучу радіо «Західний полюс». Свого часу Ксеня була вокалісткою гурту «Край неба», мала й сольний проект «Sама».

«Франківськ, коли я починала музичну кар’єру, – він був центром українського шоу-бізнесу, – говорить Ліка. – Наталія Дзеньків (Lama), Віталік Телезін – вони поїхали до Києва. Були ще «Хвилю тримай», «Ла-Манш» . Також Дмитро Ципердюк «Dazzle Dreams», а нині «Luiku». І зараз у Франківську пішло відновлення музичного життя. Наприклад, завдяки Жені Чичановському. Він випускає гарний проект – українські пісні в сучасному звучанні».

Подалась тоді до столиці й Ліка. Музикувала, співала в арт-клубі «44» на Хрещатику. Але потім повернулася до Івано-Франківська, бо вибрала сімейне життя.

Нині у місті вона популярний діджей «Західного полюсу», веде авторську програму – Jam session. Коли в місті гастролюють зірки, то без зайвих питань йдуть саме до неї на ефір, бо з більшістю з них вона знайома ще з концертного життя.

Віддавати – це кайфово

Ліка сміється, якби доба мала 48 годин, можливо, і відновила б музичну кар’єру, але нині вона все віддає учням.

«Чесно, ніколи не думала, що викладатиму. Мені колись пророкували велике майбутнє в академічному вокалі, бо маю колоратурне сопрано. Гран-прі вигравала, – згадує Ксеня. – Але мені кайфово, коли ти робиш людину щасливою. Я з тих, що люблять віддавати. Приємно бачити, коли мої учні йдуть щасливі й розслаблені».

Майже 10 років Ліка вчила вокалу дітей, а з рік тому відкрила у місті першу вокальну школу й для дорослих – «Lika Music».

«Чогось усі переконані, що для дорослих – то не прибутково й не перспективно, – каже Кондратова. – Думають, що дорослі готові вклади гроші в дітей, а не в себе. Насправді дуже багато людей різного віку, різних напрямків у житті, які взагалі не мають ніякого стосунку до музики, до співів – вони приходять і хочуть цього».

За словами Ліки, мотивація у людей різна. У когось це дитяча мрія, хтось просто хоче спробувати щось нове. А буває, приходять потренуватися, бо планують йти з друзями в караоке, а там треба не зганьбитися.

«Є люди, що професійно займаються музикою і для них уроки вокалу – як для культуриста тренажерний зал. Вони мають тримати зв’язки в формі, – пояснює Кондратова. – А ще хтось приходить, аби просто зняти стрес. Іноді на уроках дорослі люди плачуть, коли емоції зашкалюють і долаються якісь комплекси. Вони все це в собі переборюють під час співу».

Співай та омолоджуйся

Нині в її школі близько 50 учнів. У Ліки свій підхід. Каже, зайти в клас дорослому морально важко, а їй важливо, щоб людина розслабилась. А це найкраще виходить в домашній атмосфері. Саме така й панує в її студії.

Урок починається зі спеціальних розспівок, а потім викладач обирає для учня пісню – починають з простіших.

«Іноді люди розповідають, що у школі їм взагалі казали не співати, – посміхається Ксеня. – Справді, приходять дуже далекі від музики, але бачу – дуже хоче! І така людина може навчитися. Звісно, треба докласти дуже багато зусиль, і моїх теж».

Ліка зізнається, що часто піснями провокує учнів. «Підбираю таку, яка може розкрити людину, – говорить вона, – і вона може побачити себе іншою. Такою, яка може десь і сиділа всередині, а зараз виходить назовні. Мені важливо, аби людина, коли співає – рухалась та емоційно себе проявляла. Пісня – це маленька вистава, її треба зіграти, прожити».

Серед її учнів багато айтішників, вчителів іноземної мови, бізнесменів. «Один такий приходить: вісім телефонів і всі дзвонять, – сміється Ліка. – Він усе повимикав, а тоді став і такий: «Ксенія Вікторівно, я готовий!». І годину тільки співав, жодних дзвінків. Була в мене в учнях і вчителька географії моєї молодшої учениці. Вони тут випадково пересік­лися. Ще на заняттях була психолог. Для неї це така повна розрядка. Інколи й психологу потрібен свій психолог».

Ще серед учнів Ксені і Роман Матлюк та його гурт «Мажор». «Часто приходять уже готові виконавці, яких я можу лише підкорегувати, – говорить Ліка. – Завжди кажу, щоб пробивалися далі. Наприклад, на «Голос країни» чи «Х-фактор». Є двоє, які взагалі не мають стосунку до музики. Дуже талановиті, але скромні».

Ще Кондратова недавно запустила на радіо «Західний полюс» програму «2+3», аби молоді виконавці від шести й до 21 року могли себе показати. Програму ведуть її учениці.

«Стараюся робити наші внутрішні концерти з фотосесіями, подарунками, тортиками, грамотами, – розповідає Ксеня. – Аби людям було цікаво. Це об’єднує. У нас це як збір якоїсь сім’ї. 12 грудня буде академконцерт. Робимо такі чотири рази на рік, аби учні бачили результат».

Також вокальна школа Ліки бере участь у благодійних концертах для збору коштів військовим, онкохворим діткам. Завжди співають наживо.

«Вокал – це непросто, – говорить Ксеня Кондратова. – Він дуже позитивно впливає на людину. Тренується пам’ять, бо людина заучує багато текстів пісень. Вона омолоджується, тренується дихальна система. Це розвиток слуху, дикції, риторики і впевненість в собі. Це все дає спів».


Джерело: Репортер



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine